A mesterséges intelligencia megtanulja, mi kell nekünk
Sokan nem is hinnék, de az interneten elénk kerülő hirdetések egyre nagyobb részéről a mesterséges intelligencia dönt már ma is. A valóság utolérte a sci-fi fantáziavilágát a digitális marketing területén. És ez még csak a kezdet: a technológia őrült tempóban fejlődik és formálja át mind a vásárlók, mind a vállalkozások életét. A magyar vállalkozások élen járnak a technológia alkalmazásában.
A Google év elején bevezetett automatizált gépi tanulásos kampánytípusának, a Performance Maxnak augusztus végén már 39 százalékos részesedése volt a teljes Google Ads-költésekből! Vagyis minden harmadik hirdetésre költött forintot a mesterséges intelligencia felügyelt és menedzselt – állítja a Growww Digital, 500 kelet- és közép-európai e-kereskedői Google hirdetési fiók adatainak elemzése alapján. A magyar vállalkozások az élmezőnyben vannak a technológia bevezetésében: hazánkban a Google költések 49 százalékáról döntött mesterséges intelligencia az év eleje óta!
A változást a vásárlók úgy érzékelhetik, hogy egyre több helyen, egyre relevánsabb hirdetésekkel találkoznak internetezés közben. Ugyanis a mesterséges intelligencia által vezérelt Performance Max-kampányok a Google összes eszközén, keresés vagy YouTube-ozás közben, a Gmail használatakor vagy akár cikkek olvasása közben automatikusan megcélozhatja hirdetésekkel a felhasználókat.
Ezeket a hirdetéseket a mesterséges intelligencia állítja össze, a hirdetők által megadott adatok, képek, címsorok, leírások, videók alapján. Ezekből az építőkockákból addig „legózik”, amíg napról napra, észrevétlenül megtanulja, hogyan lehet egyre eredményesebb hirdetéseket készíteni. Mindezt emberi beavatkozás nélkül – magyarázza Szabó László online-növekedési szakértő, a Growww Digital alapítója.
Az automatizmusnak ez a fajta térnyerése átalakítja a digitális marketinget. Az a hirdető, aki nem használ mesterséges intelligenciát a digitális hirdetésekben, versenyhátrányba kerül. Ugyanis a mesterséges intelligencia már ma is jobb kampánymenedzser, mint az ember. A jobb eredményekről, hatékonyabb kampányokról, végső soron több bevételről mond le az a vállalkozás, amelyik lemarad. Egyre kevesebb emberi beavatkozást igényel a hirdetések beállítása, és bár a mesterséges intelligencia az, ami teljesen nem veszi el, de gyökeresen átalakítja a hirdetési szakértők munkáját is.
„A szakértők egyetértenek abban, hogy a mesterséges intelligencia kiegészíti, de nem helyettesíti az emberi kreativitást és stratégiai gondolkodást. Az AI felszabadíthatja az emberek kreatív kapacitását azzal, hogy átveszi a kampánymenedzsment-feladatok jelentős részét. De szakemberre ezután is szükség lesz, csak más szerepben. A stratégiaalkotás és kreativitás felértékelődik a korábbi technikai tudással szemben” – vizionálja Szabó László.
Kapcsolódó cikkek
- A HONOR vonzóbbá és elérhetőbbé tenné a kultúrát a metaverzum korában
- „Miben segíthetek?” – kérdezi a digitális asszisztens
- Mesterséges intelligencia segíti az uszoda szellőztetését
- Az LG és a SoundHound megoldásával akár beszélgethetünk is majd az autónkkal
- A Continental digitális megoldást fejlesztett a raktér kiszámításához
- Így fog minket segíteni a mesterséges intelligencia a következő 10 évben
- A Codecool programozóiskola ügyfélszolgálata is a Talk-a-Bot rendszerét használja
- Így alakítják a jövőt a Pécsi Tudományegyetem hallgatói
- Európa legjobbjai között a Growww Digital
- Többnyelvű egészségügyi dokumentumok mesterséges intelligenciával támogatott gépi fordítása
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
4 éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek Európában
Az elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése Európában már 2027-re meghaladja az összes többi motortípus forgalmát, amivel a kontinens beelőzi az Egyesült Államokat és Kínát is – derül ki az EY nemzetközi elemzéséből. A tanulmány szerint 2040-re a belső égésű motorral hajtott járművek aránya az összes eladás kevesebb mint 1 százalékára zsugorodik világszerte.
Évet értékelt a Binance: már 128 millióan használják a világ legnagyobb kriptotőzsdéjét
A kriptoszektor tavalyi, több platform számára válságos évében a piac legnagyobb cége, a Binance fejlődni tudott: jelentősen növelte ügyfelei számát, emelte többek között az innovációra és kiberbiztonságra szánt összeget, komoly segítséget nyújtott az ukrán humanitárius válság áldozatainak. Évértékelőjükben az iparág megújulását célzó stratégiájukról is közöltek fontos részleteket.
Megtorpanó IT iparág: vége a korlátlan növekedésnek?
Az elmúlt bő egy évtizedben a techcégeket a befektetők elsősorban növekedési potenciáljuk alapján értékelték, tekintet nélkül tényleges teljesítményükre. Most azonban megtorpant az iparág, és egyre gyorsulnak a leépítések az informatikában. Eyal Zucker, az Exadel budapesti irodájának vezetője szerint bizonyos szempontból új korszak kezdődik, amelynek során a növekedés hajszolása helyett a tényleges bevétel- és profittermelésre, valamint felhasználói elégedettségre kerül a hangsúly a tech-iparban. Ez a szemléletváltás szükséges és természetes folyamat, és bár sokaknak nehéz lesz, a szektor egésze jól jön ki belőle.