Megpályázható rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács
Helyi vételkörzetű rádiós frekvenciákat pályáztat, valamint jogsértést tárt fel két médiaszolgáltató esetében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa.
A testület véglegesítette a Békéscsaba 98,4 MHz és a Szombathely 97,7 MHz helyi vételkörzetű rádiós frekvenciák pályázati felhívásait, mivel a jelenleg üzemelő rádiók hatósági szerződései a jövő nyáron lejárnak.
A pályázati felhívások 2022. október 21-től érhetők el az NMHH honlapján.
Az egyedüli pályázó Mária Rádió Frekvencia Kft.-t hirdette nyertesnek a Médiatanács a Várpalota 90,0 MHz frekvencia használatára indított pályázati eljárásban.
Nem teljesített vállalásokért és burkolt reklámért bírságolt a Médiatanács
A TV Szentendre július 4. és 10. közötti adásmenetének két műsorszámában is jogsértést tárt fel a hatóság Médiatanácsa. Az „Élet-receptek” és „Creative chef” című műsorokban több alkalommal is burkolt hirdetések szerepeltek, melyekben a reklámokra jellemző módon részletesen ismertették a termékek nevét, forgalmazóját és a rendelési információkat, ezzel elősegítve, buzdítva a nézőket, hogy a bemutatott termékeket megvásárolják. A Médiatanács ezért a mulasztásért bírságot rótt ki a tévécsatorna szolgáltatójára.
A testület a Rádió Most Kaposvár adását is vizsgálta. Az eljárás során kiderült, hogy a médiaszolgáltató 2022. június 4-én sugárzott műsorában nem teljesítette a szöveg teljes műsoridőhöz viszonyított napi arányára vonatkozó szerződéses vállalását, valamint nem tett eleget a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámok napi arányára vonatkozó vállalásának sem. A testület ebben az esetben is bírság kiszabásáról döntött.
Kapcsolódó cikkek
- Körzeti rádió szerződéses kötelezettségeinek teljesítését vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
- Helyi és körzeti rádiók műsorrendjét vizsgálta a Médiatanács
- Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
- Több mint 210 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak és helyi, körzeti tévéknek
- Közel 145 millió forint közösségi rádiók és televíziók üzemeltetési költségeire
- Még mindig a hagyományos rádiózás dominál
- Egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül
- Kirekesztő megjegyzések miatt rótt ki bírságot a Rádió 1-re az NMHH
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A BlueVoyant kutatása azonosítja a legújabb kibertámadási technikákat és védekezési módszereket
A BlueVoyant kiberbiztonsági vállalat közzétette "Emerging External Cyber Defense Trends" című kutatásának megállapításait. A legújabb jelentés rávilágít a szervezetekre veszélyt jelentő, a hagyományos informatika peremterületein kívülről érkező kockázatokra és azok elhárításának módszereire. A dinamikus adathalászat, a smishing azaz SMS adathalászat, a DNS-infrastruktúrával való visszaélés, az új sebezhetőségek gyorsabb kihasználása és az egyre növekvő számú pénzügyi csalások jelentik a legújabb trendeket.
Digitális menedzserasszisztenst kapnak a WMMD ügyfelei
Közel 10 ezer regisztrált megrendelő, 200-nál több aktív produkció és 1000-nél is több megrendelés az elmúlt évben, havonta átlagosan 50 ezer kattintás, valamint a zeneipari tevékenység 360 fokos digitalizációját segítő funkciók – mindössze egy év alatt ezt érte le a Koncertbooking.com csapata, a cég szolgáltatásai a jövőben a WMMusicDistribution (WMMD) közel 1500 ügyfele számára is elérhetőek lesznek.
Nézz élőben Forma-1-et a Direct Now app-ban!
Sportosan indul a tavasz a Direct One-nál: igazi újdonsággal lepi meg előfizetőit a streaming- és tartalomszolgáltató. A március elején indult sporthub mindent összegyűjt egy helyre, amire egy sportrajongónak szüksége van. Így nemcsak a közelgő mérkőzések és futamok időpontjáról értesülhetünk, és a csapatok és játékosok fontos háttérinformációihoz férhetünk hozzá, de az NB1-es és Premier League meccsek, valamint a Forma-1-es futamok élő közvetítéseit is nézhetjük – mindezt egyetlen gombnyomással.
Az Alza már az Alzaboxokon keresztül is fogadja a visszárut
Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a helyi közösségek számára minél hasznosabb legyen és kényelmesebbé tegye mindennapjaikat.
A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgálta a Samsung
Az internetes tartalmakat többnyire egyedül, a sorozatokat már társaságban szeretjük nézni, és az evéshez is szívesen kapcsoljuk be a tévét – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből*. A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló kutatás arra is rámutat, hogy sokan osztják meg a figyelmüket: egyszerre több mozgóképes tartalmat néznek, vagy éppen a tévézés mellett párhuzamosan más társasági vagy önálló tevékenységet végeznek.