4 éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek Európában
Az elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése Európában már 2027-re meghaladja az összes többi motortípus forgalmát, amivel a kontinens beelőzi az Egyesült Államokat és Kínát is – derül ki az EY nemzetközi elemzéséből. A tanulmány szerint 2040-re a belső égésű motorral hajtott járművek aránya az összes eladás kevesebb mint 1 százalékára zsugorodik világszerte.
Az elektromos és a tölthető, úgynevezett plug-in hibrid járművek értékesítése Európában, az Egyesült Államokban és Kínában is a korábban vártnál három évvel hamarabb fogja megelőzni az összes többi motortípus forgalmát. Az adatok az EY mesterséges intelligenciával támogatott eszközének számításain alapulnak, amely 2050-ig nyújt kitekintést a gépjárművek regisztrációjára. A legfrissebb előrejelzések szerint az elektromos és plug-in hibrid autók eladásai a kontinensünkön 2027-re, az USA-ban és az ázsiai országban pedig 2032-re haladják meg más járművek értékesítési számait.
„Az elmúlt időszak pénzügyi és energetikai kihívásai ellenére is folytatódik az elektromos járművek forradalma, még ha várhatóan eltérő sebességgel terjednek el Nyugat- és Kelet-Európában. Ennek megfelelően a hazai forgalmazóknak és kereskedőknek is érdemes minél előbb felkészülni a korszakváltásra, akár külső szakértő bevonásával is, hogy versenyelőnyre tegyenek szert a piacon – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője. „A villanyautók kisebb szervízigénye miatt a kereskedők hosszabb távon alacsonyabb bevételekkel számolhatnak, ami az inflációval együtt tovább emelheti az új járművek árát. Emiatt a szektornak számos országban szüksége lehet állami támogatásra ahhoz, hogy megtartsák a lendületet vagy felgyorsítsák az elektromos autók elterjedését” – tette hozzá.
Európában a járműeladások már visszaesőben vannak. Az EY elemzése szerint az átállás is nehézségekbe ütközhet, ha az energiaválság nem oldódik meg. Kínában 2032-re az elektromos és plug-in hibrid autók uralják majd a piacot, ám az öntöltős hibrid modellek egészen 2050-ig megőrizhetik részesedésüket. A kutatás alapján 2040-re a belső égésű autók forgalma a globális eladások kevesebb mint 1 százalékára csökken.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB E-mobility új otthoni töltési megoldása segíti a fenntartható mobilitást
- Európa egyre jobban felkészül az elektromos autózásra
- K&H: megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon
- A Continental új érzékelőket dob piacra
- K&H: túl drágák az elektromos autók? Rövid a hatótáv?
- Már minden huszadik eladott autó elektromos vagy tölthető hibrid Magyarországon
- Megjelent az ABB Decoded podcast legújabb epizódja
- Az elektromos autók fogyasztását is feltüntetik a benzinkutakon
- E-autó töltés a kanapénkról, gombnyomásra
- 2036-tól átveszik az uralmat az elektromos autók
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental új gumiabroncsa minden személyautóhoz és SUV-hez alkalmas
A négyévszakos autógumik néhány évvel ezelőtt még csak a kisautók réspiacán számítottak elterjedtnek, azonban ma már elképzelhetetlen nélkülük a gumiabroncspiac: az autósok egyre nagyobb számban használják ezt a típust személyautók és SUV-k esetén egyaránt. A többszörösen díjnyertes elődmodell továbbfejlesztésével a Continental AllSeasonContact 2 néven eddigi legjobb egész évben használható abroncsát vezeti be a piacra, amely minden időjárási helyzetben kiváló vezethetőséget biztosít.
Világcsúcs és két arany: tarolt a Széchenyi-egyetem csapata
A kontinens legnevesebb egyetemeit megelőzve az első helyen végzett a győri Széchenyi István Egyetem elektromos járművet fejlesztő hallgatói csapata, a SZEnergy Team Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén önvezető és városi kisautó kategóriában, az utóbbiban ráadásul saját tavalyi világcsúcsát megdöntve. Az eredmény egyszerre mutatja a győri intézményben folyó gyakorlatorientált képzések és a tehetséggondozás magas színvonalát.
Bemutatta új autóját a SZEnergy
Tavaly nyáron világcsúccsal nyerte Európa legnagyobb energiahatékonysági autóversenyét a győri SZEnergy Team, amely idén is indul a Shell-Eco Marathonon: a hagyományos városi kisautó kategóriában címvédésre készül, az önvezető versenyen pedig a tavalyi második hely után idén a dobogó legfelső fokát célozta meg. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata a napokban mutatta be fejlesztéseit és leplezte le idei autóját, majd hamarosan utazik Franciaországba, ahol május 19-én már az autonóm versenyszámban szerepel.
A BMW Group elektromos autóinak beszállítójaként zöld gyárat épít az EVE Power Magyarországon
Az EVE Power, a vezető lítiumcella-gyártó cég Debrecenben épít környezetbarát gyárat, amely a BMW Group jövőbeni üzemének akkumulátorcella-beszállítójaként fog működni 45 hektáron. Az üzem Debrecen közelében, a BMW beszállítóinak biztosított területen, az Észak-nyugati Gazdasági Övezetben épül fel.
Minőség és teljesítmény – ezt tudja a Bridgestone legújabb nyári gumiabroncsa
Az autó az abroncson keresztül érintkezik az úttal, így egy jól megválasztott, megfelelő minőségű és típusú gumiabronccsal sokat tehetünk a biztonságunkért. Az új Bridgestone Turanza 6 gumiabroncs tervezésénél is a közlekedésbiztonság szempontjait helyezték előtérbe.