Vezető nélküli navigáció a töltőállomásokhoz

forrás: Prím Online, 2024. január 11. 12:39

A parkolóhelykeresés, majd az autó újbóli megtalálása – különösen a labirintusszerű parkolóházakban – meglehetősen fárasztó és időigényes lehet, és hasonló a helyzet a szabad töltőállomások keresésével is. A Bosch és a Volkswagen leányvállalata, a Cariad most közösen teszteli az automatizált töltési asszisztens (Automated Valet Charging) megoldását, amely az automatizált parkolási asszisztens (Automated Valet Parking) rendszeren alapul. 

Segítségével az elektromos gépjárművek vezető nélkül hajthatnak egy töltőberendezéssel felszerelt, szabad parkolóhelyhez, ahol egy töltőrobot automatikusan feltölti az akkumulátort. A feltöltés befejezése után a jármű szintén vezető nélkül átmanőverezik egy másik parkolóhelyre. A Bosch és a Cariad jelenleg Németországban, két saját parkolóházában teszteli az ehhez szükséges technológiát. Amíg a Cariad ingolstadti parkolóházában a két vállalat az automatizált parkolási asszisztensen keresztül a vezető nélküli parkolást vizsgálja, addig a Bosch ludwigsburgi létesítményében az automatizált töltési asszisztenssel működő, vezető nélküli töltést tesztelik. A Las Vegas-i CES 2024 szakkiállításon a Bosch az automatizált töltéshez szükséges technológiát is bemutatja.

 

 

Elektromobilitás: automatizálás a hatótávolsággal kapcsolatos aggályok eloszlatására  

 

Az egyszerű és problémamentes töltés kétségkívül az elektromos autóval közlekedők kívánságlistájának élén áll. Ezzel szemben a mindennapi tapasztalatok mást mutatnak: hosszú sorok a töltőállomások előtt, a hálózati kábel túl késői eltávolításáért fizetendő díj, illetve a kábel manuális kezelése. Az automatizált töltési asszisztens (Automated Valet Charging) megoldja ezeket a kihívásokat, hiszen jelentősen növeli az ügyfelek kényelmét az elektromos járműveik töltése során. Ráadásul a technológia számos előnyt is kínál az autógyártók, a töltőpontok és a parkolóházak üzemeltetőinek, valamint az energiaszolgáltatóknak. Ahogy a fenntarthatóság szempontjából is fontos a szerepe az elektromobilitásnak, hiszen az elektromos járművek használatával a közúti közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátás is csökken. 

 

 

„Az automatizálás kulcsszerepet játszik a mobilitás forradalmában és az elektromobilitásra való átállásban. Két szolgáltatásunk – az automatizált parkolási asszisztens és az automatizált töltési asszisztens – a felhasználók számára zökkenőmentesebbé és kényelmesebbé teszi a mobilitás élményét” – emelte ki Manuel Maier, a Bosch ágazatok közötti, 4. szintű parkolási termékterületének alelnöke. „Az elektromos járművek egyszerű töltésének lehetősége eloszlatja az elektromos autózás hatótávolságával kapcsolatban megfogalmazott kételyeket, ami elengedhetetlen az elektromobilitás széles körű elterjedéséhez. A Bosch és a Cariad ezt szem előtt tartva még hatékonyabbá és kényelmesebbé teheti a parkolást és a töltést.” 

 

 

Rolf Dubitzky, a Cariad parkolásért felelős vezetője szintén nagy lehetőséget lát az együttműködésben: „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Bosch szakembereivel közösen alakíthatjuk az automatizált parkolás és töltés jövőjét. Együttműködésünkkel lehetővé vált, hogy már a járműfejlesztés korai szakaszában teszteljük a technológiákat, így a végtermék a lehető legjobb felhasználói élményt hosszútávon is megbízhatóan nyújthatja az ügyfeleknek.”

 

 

Töltési szolgáltatás: automatizáltan a nagyobb kényelemért

 

Miután az infrastruktúra a parkolóhelyre vezette a járművet, egy robot kinyitja a töltőfedelet, és automatikusan behelyezi, majd a jármű akkumulátorának teljes feltöltését követően eltávolítja a töltőkábelt. Az autó ezután visszatér a hagyományos parkolóhelyre, így szabaddá teszi a töltőhelyet a következő, alacsony töltöttségű elektromos jármű számára. Ezzel akár több jármű feltöltése és parkolása is lehetővé válik emberi beavatkozás nélkül, ami növeli a töltőinfrastruktúra hatékonyságát, optimalizálja a töltőállomások kihasználtságát, illetve megkíméli az ügyfeleket a töltőállomás előtti hosszadalmas várakozástól.

 

 

Az automatizált töltési asszisztens (Automated Valet Charging) a világ első vezető nélküli, SAE 4. szintű parkolási szolgáltatása, amely már körülbelül egy éve működik a stuttgarti repülőtér P6 parkolóházában. A Bosch emellett Németország-szerte további parkolóházakban is megkezdte a megfelelő infrastrukturális technológia kiépítését.

 

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új korszak jön az 5.5G, a mesterséges intelligencia és a felhő alapú megoldások integrálásával

A küszöbön álló 5.5G-korszak jegyében mutatta be legújabb innovációit és megoldásait a Huawei Technologies az idei Mobil Világkongresszuson. A vállalat várakozásai szerint az 5.5G technológia kereskedelmi forgalmazása már idén elkezdődik, amely lehetővé teszi új alkalmazási területek kiaknázását. A közelgő új, 10 Gigabites mobilszélessáv korszakában a szolgáltatóknak a kiváló minőségű hálózatépítésre kell törekedniük, hogy ki tudják használni az 5.5G technológia nyújtotta új lehetőségeket. A Huawei partnereivel együtt világszerte már több mint 20 városban működött közre 5.5G hálózatok kereskedelmi telepítésében és tesztelésében.

2024. február 28. 20:26

Helyi rugalmassági piacot tesztelnek Róma villamosenergia-hálózatán

A Róma áramellátását biztosító hálózat csúcsigénye a következő tíz évben várhatóan 2200 MW-ról 3300 MW-ra fog nőni. Ezzel a kihívással nincs egyedül az olasz főváros: a növekvő energiaigények és a megváltozó fogyasztói szokások miatt világszerte és Magyarországon is egyre szükségesebb a villamos hálózatok kapacitásának bővítése.

2024. február 28. 10:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30