Felvásárlással menekül előre az AOL

MTI Sajtóadatbank, 2011. február 8. 09:16

Az internetszolgáltatók "nagy öregje", az AOL megvásárolja az amerikai internetes újságírás úttörőjét, a Huffington Post hírportált.

Az AOL (egykor America Online) internet szolgáltatóként tett szert hírnévre még a kilencvenes években az Egyesült Államokban, zártkörű, kizárólag az előfizetői számára elérhető szolgáltatásokkal. Az AOL szolgáltatásait kizárólag az AOL szoftvercsomaggal lehetett elérni.

A Huffington Post megvásárlásával - gyakorlatilag a túlélésért küzdve - médiavállalatként kívánja újra pozícionálni magát az AOL az internet megújuló világában.

A Time Warner média impérium nyolc éves együttműködés után 2009 decemberében szervezte ki az AOL-t a konszernből és tette ismét önálló vállalattá. Az "évszázad fúziójának" nevezett 100 milliárdos Time Warner-AOL összefonódásnak (AOL Time Warner, Inc.) a dot-com buborék kipukkadása vetett véget.

Az AOL egykori fő üzletága az internet-szolgáltatás előfizetői száma folyamatosan csökken és zsugorodnak a hirdetési bevételek is. Az AOL árbevétele tavaly 26 százalékkal esett az előző évhez képest. A vezetés költségtakarékossággal és elbocsátásokkal igyekszik mérsékelni ennek hatását.

Az egymillió dolláros alaptőkével 2005-ben alapított Huffington Post mára a leglátogatottabb hírportálok egyikévé nőtte ki magát az Egyesült Államokban. Havonta mintegy 25 millióan keresik fel az oldalt. A Huffington Post megalapítása óta első alkalommal tavaly ért el nyereséget, forgalmát pedig 31 millió dollárról 60 millióra növelte.

Tim Armstrong, az AOL vezérigazgatója szerint a Huffington Post integrálásával az AOL különböző szolgáltatásait az Egyesült Államokban havonta 117 millióan, világszerte pedig 250 millióan kereshetik majd fel.

A 315 milliós vételárral az AOL a hirdetések által finanszírozott, a felhasználók számára ingyenes hírszolgáltatási modell mellett tette le a voksot, illetve ennek az üzleti modellnek a sikerére tette fel a jövőjét.

Alig egy hete Rupert Murdoch médiamágnás ennek pontosan az ellenkezőjét képviselő üzleti modell, a fizetett internetes újság jövőbeni sikere mellett tett hitet a "The Daily" iPad-újság bemutatásával. A lap heti 99 centes előfizetési díjával lényegesen olcsóbb a nyomtatott verziónál.

Kulcsszavak: +céginfo AOL

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az elsők között vált folyamatos távmunkára a Vodafone Magyarország

Hazánkban egyedülálló módon a Vodafone Magyarország júliustól az ügyfélszolgálatos kollégák számára is lehetőséget biztosít a folyamatos távmunkára. A vállalat ügymenetében eddig is napi rutint jelentett az otthoni munkavégzés, azonban az elmúlt hónapok tapasztalatai rámutattak arra, hogy ezt a megközelítést olyan területeken – így az ügyfélszolgálatra – is be lehet vezetni, ahol eddig elképzelhetetlen lett volna. A programra jelentkező kollégáknak a vállalat a járványt követően is lehetőséget biztosít a távmunkára, ezzel úttörő szerepet vállalva az innovatív, digitális munkavégzés kialakításában. 

2020. július 10. 10:50

Az Ericsson megtette az utolsó lépést is a Standalone 5G bevezetése felé

Az Ericsson piacra dobta új szoftverét, mely a 4G hálózatoktól függetlenül képes az 5G NR (New Radio) berendezéseket üzemeltetni, azaz mostantól elindíthatók a közepes- és alacsony frekvenciasávokra csatlakozó ún. standalone 5G hálózatok is. Ez egyben azt is jelenti, hogy az Ericsson által szerelt hálózatokon a távközlési szolgáltatók immár az 5G technológia minden képességét ki tudják használni.  

2020. július 9. 19:11

Új magyar földi kiszolgáló a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Az Airport Service Budapest Zrt. közelmúltban megkezdett üzletfejlesztése újabb mérföldkőhöz érkezett. A Társaság 2020. június 24-én kézhez kapta a kiterjesztett földi kiszolgálási engedélyét, amely fővállalkozóként is feljogosítja a teljeskörű földi kiszolgálási tevékenységre a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

2020. július 9. 17:32

Egyre többen nem akarnak villanyszámlát fizetni

A fővárosban és vidéken is felfutási szakaszban van a napelemes megoldások használata - árulták el a szakértők. Míg korábban ez az energiatakarékos technológia úri huncutságnak számított, a pályázatoknak hála egyre megfizethetőbb a hétköznapi emberek számára is. Mennyire reális tehát, hogy napelemre váltsunk, és ezzel örökre búcsút mondjunk a villanyszámlának?

2020. július 9. 15:58

A Madách Színház zárt ajtók mellett is közel 6000 nézőt fogadott júniusban

A koronavírus megjelenése a szórakoztatóipart és a színházakat sem kímélte, a kényszerű bezárások miatt alternatív megoldásra volt szükség a közönség kiszolgálása érdekében. A Madách Színház és az IBM együttműködése nyomán a nézők júniusban 11 előadást láthattak élőben, online.

2020. július 9. 14:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15
online sportfogadás