Csökkentette a félvezetőpiac idei növekedési előrejelzését a Garnter
A globális félvezetőiparnak nem ártott meg annyira a japán természeti katasztrófa, mint amennyire korábban tartottak tőle, az éves forgalmi előrejelzést azonban ezzel együtt is csökkentette a Gartner piackutató vállalat.
A Gartner kedden közzétett jelentésében a globális félvezető-piaci idei növekedési előrejelzését 6,2 százalékról 5,1 százalékra csökkentette. A Gartner az idei évre 315 millió dolláros piaci forgalommal számol.
"A japán természeti katasztrófa visszavetette ugyan a félvezető-ágazat és a beszállítók termelését, de kevésbé annál, mint amitől kezdetben tartottunk" - mutatott rá a Gartner elemzője, Peter Middleton.
Az okostelefonok és a táblaszámítógépek iránt robbanásszerűen növekvő kereslet a félvezetőpiac bővülését vetíti előre. A Gartner számításai szerint 2013-ra a félvezető-piaci forgalomnak már mintegy kétharmadát az említett készülék kategóriák generálják.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- Japán - Az Infineon nem számít komoly üzleti következményekre
- A személyiszámítógép-eladások növekvő hányada táblagép
- Gartner: a vártnál jobban nőnek az it-kiadások az idén
- Rekordév lesz az idei a félvezetőipar számára
- A vártnál kevesebb PC-értékesítés
- Rekord mértékű 35 százalékos növekedés várható a chip-gyártásban
- Rekordot dönthet a félvezetők forgalma
- Két számjegyű növekedéssel stabilizálódott a komputerpiac
- Rekordszinten a félvezetők világpiaci eladása
- Mérsékelte az IT-szektorra vonatkozó pozitív előrejelzését a Gartner
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.