Az idén is 30 százaléknál gyorsabban nő a webshopok forgalma

MTI Sajtóadatbank, 2011. augusztus 4. 09:09

Tavaly a magyar webshopok 137 milliárd forint forgalmat bonyolítottak le, szemben az 2009-es 99 milliárddal, illetve a 2008-as 65 milliárd forinttal, és a várakozások szerint az idén legalább annyival nő az áruházak fogalma, mint 2010-ben.

Zajdó Csaba, a webshopok készítésével és fejlesztésével foglalkozó Webshop-Experts alapítója és ügyvezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, az elmúlt években a növekedési ütem állandó volt, s nem látják okát, hogy ez jelentősen változna, legfeljebb egy kicsit lassulhat a forgalom bővülése.
Rácz István, az Árukereső.hu marketing igazgatója elmondta, az árukereső, ár- és áruház-összehasonlító oldalak forgalma, látogatottsága háromszorosára nőtt az első félévben, ami azt vetíti előre, hogy webáruházak forgalma is jobban nő az idén, mint tavaly.

Az eseményen a két cég bemutatta közös, a Nagy webáruház felmérés 2011 eredményeit is, amely szerint a 137 milliárdos forgalom 90 százaléka az áruházak 15 százalékában realizálódik.
A vizsgálat online módon elemezte a piacot: a kérdőívet mintegy 2.500 webáruháznak küldték ki, amelyek közül mintegy 450-en válaszoltak. Az adatok és a becslések szerint 3.000 webshop működik a magyar piacon, amelyek közül 1.000-1.200 foglalkozik komolyan a web-kereskedelemmel.
A napi átlagos látogatószám csak az áruházak 10 százalékánál több mint 1.000, a webshopok többsége csak 100 látogatót vagy ennél kevesebbet mondhat magáénak.
A vizsgálat szerint minél régebbi egy webáruház, illetve minél többet költenek fejlesztésére a tulajdonosok, annál nagyobb eséllyel lesz egy látogatóból vevő az elektronikus shopban.
A felmérés szerint a vevők több mint 50 százaléka késő délután és este vásárol, délelőtt csak 25,46 százalékuk, kora délután pedig 21,52 százalékuk. Reggel 1 százalékuk sem.
A vevők a webshopokban leginkább órát, ékszert, kozmetikai termékeket, könyvet, háztartási eszközt élelmiszert, ruházatot, játékot vásárolnak, a legkevésbé bútort, lakberendezési tárgyat, illetve alkoholos italt és dohányárut. A leggyakoribb vásárlási mód még mindig az utánvéttel történő vétel, 70 százalékos aránnyal.
A Webshop Experts eddig egyebek mellett 250 egyedi áruházat hozott létre, illetve 1.000 webshopnak segített fejleszteni tevékenységét tanácsadással és más szolgáltatásokkal.
Az Árukereső.hu-n mintegy 800 webshop kínálja termékeit és szolgáltatásait.


 

Kulcsszavak: e-commerce

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jobb és szélesebb lefedettség KKV-knak

Az új WiFi 6E Boost hozzáférési pontok gyorsabb, alacsony késleltetésű és interferenciamentes WiFi-t biztosítanak szélesebb lefedettséggel, így tökéletesek a zsúfolt, nagy beépítettségű környezetben található iskolák és kis- és középvállalkozások számára.

2022. július 7. 15:32

Így alakítják a jövőt a Pécsi Tudományegyetem hallgatói

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák – így a mesterséges intelligencia (MI), vagy a virtuális valóság (VR) – segítségével. A többi között intelligens parkolórendszert, a siketeket segítő jelnyelvfelismerő alkalmazást fejlesztenek, okospólókat felhasználva csoportok fizikai paramétereit – például katonák állóképességét – monitorozó megoldást hoznak létre, valamint egy olyan VR-alapú szimulációt is készítenek, amely az építőipari munkásokat segíti a biztonságosabb munkavégzésben. 

2022. július 7. 13:59

Milliárdos adóbevételtől eshet el az államháztartás – súlyos a gépjárművezető-hiány

Jelentős, mintegy 1,52 százalékos a hozzájárulása a hazai GDP-hez a 110 hazai piacvezető fuvarozó vállalkozásnak mégis veszélybe került versenyképességük fenntartása. Olyan súlyos a munkaerőhiány az ágazatban, hogy az már az ellátási lánc – és tágabb értelemben – a költségvetés biztonságát és érdekeit is veszélyezteti.

2022. július 7. 12:41

Versenypályára és a sebesség szerelmeseinek szánt új Bridgestone gumiabroncs

A Bridgestone, a gumiabroncsok és a fenntartható mobilitási megoldások globális piacvezetője bejelentette az ikonikus Potenza termékcsalád legújabb darabjának, az ultranagy teljesítményű Bridgestone Potenza Race megjelenését. A versenypályák szerelmeseinek kifejlesztett semi-slick gumiabroncs közutakra is alkalmas, de a fókuszt a teljesítményre összpontosítja. 

2022. július 7. 11:17

A Nikon bejelentette a Z 9 legújabb firmware frissítését

A Nikon bejelentette a Nikon Z 9 teljes képes tükör nélküli vezető fényképezőgép 2.10-es firmware verziójának kiadását.

2022. július 7. 09:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új vezető a Microsoft Magyarország élén

2022. július 1. 11:16

A hatás mechanizmusát keresik az IVSZ MENTA 2022 előadói

2022. június 30. 12:40

Az ESET új, hálózati szintű megoldást kínál a távközlési és internetszolgáltatók számára

2022. június 23. 11:24

A raktár nélküli webshopoké a jövő

2022. június 19. 13:24