Mobil távfelügylet Telenor Hiperneten

forrás Prim Online, 2011. szeptember 8. 15:09

Az informatikai megoldások az otthon és az egészségügy területén is jelentős változásokat hoznak. Egyre nagyobb igény mutatkozik a távgondozási szolgáltatások igénybevételére. Éppen ezért a MOHAnet olyan mobilkészüléket és hozzá kapcsolódó felügyeleti szoftvereket fejlesztett ki, amely a Telenor Hiperneten keresztül új távlatokat nyithat az integrált mobil távfelügyeleti rendszerek használatában.

Napjainkban egyre nagyobb igény mutatkozik az egészségtudatos táplálkozás, a természetgyógyászat, vagy a gyógy- és wellness tevékenységek mellett - az időskori életvitelhez rugalmasan alkalmazkodó – mobil személyfelügyeletre és távgondozási szolgáltatásra egyaránt (AAL). Az utóbbi igényt szolgálja ki a MOHAnet Mobilsystems Zrt. Magyar Termék Nagydíjas „Vario Medcare 4in1” Lifeguard készüléke, amely a 24 órás személyfelügyelet mellett személyvédelemre, terápiakövetésre valamint hagyományos telefonszolgáltatásra (4in1) egyaránt alkalmas.


„A Vario Medcare négy az egyben funkcióját az ügyféligényeknek megfelelően fejlesztettük ki, az egyik ilyen funkció kialakításában jelentős szerepet játszott a Telenor is. A két cég közötti több éves stratégiai együttműködésnek köszönhetően a szolgáltató egy olyan hibrid SIM-kártya biztosításával, és a kapcsolódó háttérrendszer felépítésével segítette a MOHAnet-et, amely lehetővé teszi a „Vario Medcare 4in1” Lifeguard készüléknél az adatkapcsolat mellett a beszéd alapú kommunikációt is”
– mondta el Havasi Zoltán, a MOHAnet Mobisystems Zrt. vezérigazgatója. „Az alapvetően GPRS alapú segélyhívó teljes értékű mobiltelefonként is használható, és az ügyfélnek lehetősége nyílik arra, hogy opcionálisan a beszéd funkcióra is előfizethessen a Telenornál” – tette hozzá a vezérigazgató.

Az első magyar érintőképernyős GPRS mobiltelefon hátterében egy országos lefedettséggel rendelkező diszpécserhálózat áll. Bármilyen probléma esetén a rászorult személy gombnyomással riaszthatja a központot, ahol a szolgálatos diszpécserek intézkednek a további lépésekről: szükség esetén értesítik az illetékes szerveket, vagy más módon nyújtanak segítséget. Riasztáskor a diszpécser képernyőjén azonnal megjelennek a védett személy adatai, sőt igény esetén a készülék GPS-koordinátái is. Az utóbbi azért is fontos, mert a Vario Medcare-nek köszönhetően az ügyfél mozgása, és készülék működése egy internetes platformon keresztül a hozzátartozók számára is követhetővé válik. A készülék kétirányú GPRS-, és hangkommunikációra is képes, vészhelyzetben a diszpécser azonnal felveheti a kapcsolatot a hívás kezdeményezőjével.


Újdonságnak számít a terápiakövetésre alkalmas funkció. Ennek segítségével a készüléket használók egy internetes felületen tudják megosztani kezelőorvosukkal a gyógyszerszedésük ütemezését, illetve az egészségügyi mérőeszközökkel (pl. vérnyomás-, vércukorszint mérő, stb.) mért eredményeket is naplózni tudják. Ezáltal az ápolási, gyógyulási folyamatban az orvosok naprakészek lehetnek betegeik állapotával kapcsolatban, és szükség esetén változtatni tudnak a kezelésen.
A készüléket egyébként jellemzően idős, és vagy más okok miatt gondozásra, felügyeletre szoruló személyek veszik igénybe lakhelytől, kapcsolati státusztól teljesen függetlenül.

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jótékonysági akciók a STRAND Fesztiválon

Augusztus 20-24. között több száz programot vonultat fel Zamárdiban az idei STRAND Fesztivál. A szervező VOLT Produkció fontosnak tartja a közönség érzékenyítését, ennek érdekében az idei évben két ügyet is a zászlajukra tűztek: a hazai- és világsztárok bevonásával segítik a rászoruló gyerekek iskolakezdését, illetve a tanári pálya megbecsülése érdekében a MédiaUnióval közös kampányt is szerveznek. Az idei STRAND Fesztiválra százezernél is több vendéget várnak.

2019. augusztus 19. 11:57

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

Négyéves a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szélessávú szolgáltatásokat összehasonlító portálja, a Szélessáv.net, amely az elmúlt egy évben 211 kihelyezett mérőeszközzel több mint 1,3 millió mérést végzett el. Ezzel kapcsolatban a hatóság egy reprezentatív felméréséből az is kiderült, hogy 2018-ban az internetezők – 58 százaléka – leginkább az otthoni internetes telefonálásra panaszkodott, amit a videotelefonálásra (56%) és az online filmnézésre (52%) vonatkozó elégedetlenség követett.

2019. augusztus 19. 09:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53

Rekordbevétel az LG-nél

2019. július 30. 17:03
online sportfogadás