Tudatos televíziós tartalomválasztást segítő honlap: Tévézz okosan!

forrás Prim Online, 2012. július 14. 07:29

Fontos, hogy a gyerekek és a fiatalok ne csak nézzék, de értsék is a televíziót és a média világát. Ennek érdekében a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség (MKSZ) a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakmai támogatásával elindítja a Tévézz Okosan! program részeként a www.tevezzokosan.hu honlapot, amely segítséget szeretne nyújtani a felnőtteknek és a gyerekeknek abban, hogy eligazodjanak a tengernyi televíziós műsor között, és a tévét újra felfedezve arra használják, amire való: a világról, a tudományról, a kultúráról információkat adó hírforrásként.

Abban a legtöbb magyar felnőtt egyetért, hogy nem elég leültetni a gyereket a tévé elé. Konkrét műsorokat is kellene ajánlani nekik, hogy tudatosabban válasszanak, és saját tudásuk elmélyítésére fordítsák a képernyő előtt töltött időt. Ehhez nyújt segítséget, illetve a fiatalok médiafogyasztásának fejlesztéséhez biztosít támogatást a Tévézz okosan! társadalmi kampány új internetes oldala, a www.tevezzokosan.hu. A hazai kábeltévés szolgáltatók szakmai szervezete, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség kezdeményezésére elindított honlap célja a tudatos médiafogyasztás támogatása.

„Meglepőnek tűnhet, hogy a gyermekek okos tévézéséért elindított kampány élére éppen azok a piaci szereplők állnak, akik elvileg abban érdekeltek, hogy előfizetőik minél többet tévézzenek. Ám ez csak a látszat. Meg vagyunk győződve arról - szülőként és egy iparág képviselőiként is -, hogy a család és az iskola mellett nekünk is megvan a magunk társadalmi felelőssége. Ezért saját eszközeinkkel úgy kívánjuk segíteni a szülőket és tanárokat, hogy a sokszor szétszórtan meglévő, hatalmas műsorkavalkádból kiemeljük és összegyűjtjük az igazán értékes műsorokat. Az egyes gyöngyszemek láncként felfűzve élesebben kirajzolják elénk, hogy milyen nagy kincs van a kezünkben. Talán sikerül felhívni a figyelmet arra, hogy a tévét nem szidni kell, hanem okosan élni vele.” – hangsúlyozta a Tévézz Okosan! honlapot bemutató sajtótájékoztatón Kéry Ferenc, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség elnöke.

 



A Tévézz okosan! száznál is több tévécsatorna műsorából segít megtalálni azt, ami igazán értékes a gyerekek számára. A weboldal a gyerekeket, és velük együtt a szülőket is támogatni szeretné abban, hogy eligazodjanak a csatornák program kavalkádjában: ne csak kapcsolgassanak és háttértévézzenek, ne ragadjanak le véletlenszerűen egy műsornál, de ne is utasítsák el a televíziót. Inkább keressék a számukra érdekes, izgalmas, hasznos tartalmakat, és minél több információt szerezzenek belőle a világról, a tudományról, illetve a kultúráról.

A látogatók eligazodását segíti, hogy a szülők és csemetéik külön-külön oldalon tálalják az információkat, attól függően, hogy „felnőtt fejjel” vagy „gyerekszemmel” szeretnének tájékozódni. A fiatalabbak számára a honlap szerkesztői olyan műsorokból és programokból állítanak össze ajánlatot, amelyek segíthetnek nekik a tanulásban. Emellett számos játékot, tanácsot és hangoskönyveket is találhatnak az érdeklődő gyerekek az oldalon.

A szülőknek szánt felületen szintén megjelennek a gyerekeknek ajánlott televíziós programok, valamint pszichológusok és médiaszakemberek tanácsai segítenek eligazodni abban, hogy a felnőttek hogyan hangolják össze a gyermekeik érdeklődését a hasznos és pozitív televíziós tartalmakkal, anélkül, hogy ők ezt tiltásnak éreznék.

„A tévének igen nagy a szerepe abban, hogy a gyerekek érdeklődését, tudásvágyát ébren tartsa. A játékfilmekből mintát kaphat arra, hogyan kell megtalálni a kiutat  reménytelennek látszó helyzetekből, hogy a konfliktusoktól nem kell félni, mert abból tanul az ember, hogy nem mindig a főhősnek (azaz neki magának) lehet csak igaza, hogy a nehézségek elviselése erősebbé tesz bennünket. S ha ráadásul együtt tévézik a család, akkor lehetőség van arra, hogy a látottakról beszélve a gyerek önmagát is jobban megismerje, vagyis tudatos választással a szülő indirekt módon a gyermekét is felelősségre, önismeretre tanítja.” – emelte ki előadásában Rendes Krisztina, gyermek- és ifjúsági klinikai szakpszichológus.

A társadalmi felelősségvállalás közös érdek, és az ennek szellemében megszületett új honlap működtetése is a szereplők összefogásával válhat csak sikeressé. A kezdeményezés nyitott kapukra talált a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál is, amely a kábelszolgáltatók társadalmi kezdeményezésének szakmai főtámogatója lett.

Szalai Annamária az NMHH elnöke a programot bemutató sajtótájékoztatón elmondta, hogy a hatóság minden olyan javaslatot támogat, amely segíti a fiatalok eligazodását a digitális univerzum útvesztőiben. Emlékeztetett arra, hogy az NMHH a legnagyobb média- és hírközlési szolgáltatókkal összefogva saját programot (www.h95.hu) is indított, amelynek célja egy interaktív médiaértés-oktató központ létrehozása.

„Azért támogatjuk a Tévézz okosan! programot, mert azt szeretnénk, hogy minél többen legyenek azok, akik azt mondhatják el magukról, hogy ők használják a médiát, és nem a média használja őket.” – tette hozzá az NMHH elnöke.

A Tévézz Okosan! programhoz ugyanakkor már több tévécsatorna, tudományos és civil szervezet is csatlakozott. Csépe Valéria, a MTA Közoktatási Elnöki Bizottságának elnöke az oldal indulását levélben köszöntötte, amelyben kiemeli: „Bár a televíziózás egy kis szelete életünknek, hatása felmérhetetlen. Nem mindegy, tehát hogy a jövő generációja a közvetített üzenetekből mit dolgoz fel, és hogyan fog fel.”

A www.tevezzokosan.hu honlapot a Média Kábel Műhold című szaklap és a Mindennapi Pszichológia magazin kiadója, a Media Connection Kft. működteti.

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

150%-ot nőtt a Honor 2018 első felében

A Honor, a vezető okostelefon e-brand közétette 2018 első félévére vonatkozó eladási adatait. A tavalyi évhez képest óriási, 150%-os növekedést könyvelhetett el a márka a nemzetközi piacon hazáján, Kínán kívül. A folyamatos növekedéssel a Honor újabb lépést tesz célja felé: hogy öt éven belül bekerüljön a világ top 3 mobilgyártója közé.

2018. július 16. 11:04

Távozik a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója

Az amerikai pénzügyi év végén, saját döntésére távozik a Microsoft Magyarország éléről Szentkuti Gabriella.
Szentkuti Gabriella 2014 augusztusában stratégiai igazgatóként csatlakozott a céghez, majd kiemelkedő teljesítményének köszönhetően 2015. július 1-től a Microsoft Magyarország ügyvezetői pozícióját töltötte be.

2018. július 2. 11:14

Hiánypótló magyar megoldás forradalmasítja a kriptovaluták tőzsdei kereskedését

Egy magyar fejlesztésű szoftvernek köszönhetően a kriptovalutákkal kereskedőknek többé nem kell aggódniuk az árfolyam-ingadozás és az ebből fakadó kockázatok miatt. 

2018. június 19. 15:06

Új vezető az Accenture szlovák és magyar irodáinak élén

Az Accenture május 1-től Tomas Voleket nevezte ki a szlovák és a magyar irodák ügyvezető igazgatójának, akinek legfontosabb feladata a cég üzleti tevékenységének és működésének irányítása lesz, különös tekintettel az innováció és a digitális átalakulás révén elérhető további növekedésére. Tomas Volek az április végén leköszönt Peter Skodny helyét tölti be.

2018. május 7. 15:11

Változás a Magyar Telekom élén

Christopher Mattheisen vezérigazgató 2018. július 1-i hatállyal lemond és távozik a Magyar Telekomtól. A Társaság új vezérigazgatója Rékasi Tibor lesz.

2018. április 24. 11:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Véget ért a teljesen megújult CEBIT 2018

2018. június 25. 10:09

A Media Markt és Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2018-ban

2018. június 6. 15:17

Forbes: 1,1 milliárd dollárral nőtt a Huawei márkaértéke egy év alatt

2018. május 29. 09:52

100 millió dolláros tőkeinjekciót kapott a HMD Global

2018. május 22. 15:16
cloudappsportal.com