A legnépszerűbb mobiltelefonos csevegőprogramot is elérte a cenzúra Kínában

MTI Sajtóadatbank, 2014. március 16. 08:23

Csaknem félszáz, nagyon népszerű felhasználó fiókját zárták be a hatóságok Kínában a legelterjedtebb mobiltelefonos csevegőprogramban, a Wechaten, ami a cenzúra szigorítására utal.

A törölt fiókok közt számos, politikai témákról cikkező és kifejezetten liberális szemléletű újság és blog is szerepel, de sok magánszemély, így jogtudósok vagy újságírók követését is lehetetlenné tették csütörtöktől a cenzorok.
 

A Wechat egy rendkívüli népszerűségnek örvendő, azonnali üzenetküldő program, mely - robbanásszerű növekedéssel - tavaly év végén már több mint 300 millió felhasználót jegyzett. A szöveges üzenetek mellett kép és videó küldését, konferenciabeszélgetést, videohívást, walkie-talkie módot is lehetővé tevő, az összes operációs rendszeren futó mobilalkalmazás hivatalos fiókok - például a városi tájékoztatói szolgálatok vagy a legfelsőbb bíróság - híreinek mobilon való követését is engedélyezi.
 

A törölt fiókok többsége éppen ez utóbbi kategóriába esett, számos esetben több százezer főnyi követői bázissal. A szigorításra közvetlenül a kínai parlament éves ülésszakának zárását követően került sor, és megfigyelők szerint "megelőző jelleggel" történt, mintegy jelzésként, hogy más internetes platformokhoz hasonlóan a Wechaten sem teljesen szabad a véleménynyilvánítás.
 

A kínai vezetés tavaly nagyszabású kampányt hirdetett az internetes pletykák letörésére, melynek során az immár 600 millió felhasználós kínai interneten a hatóságok több ezer honlapot zártak be, a mikroblogokon tucatnyi "véleményvezért" hallgattattak el, s a hazugságok világhálós terjesztéséért már többéves börtön is kiszabható.
 

A Wechatet kifejlesztő kínai Tencent korábban is cenzúrázta a szerverein keresztül küldött üzeneteket, az internet Kínán belüli működéséhez hasonlóan nem engedélyezve egyes érzékeny szavak használatát. Emellett időről időre egy-egy cikk továbbítása is lehetetlenné vált, felhasználói fiókok törlésére viszont most első ízben került sor.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Sikeres a magyar szurkolói képküldő alkalmazás

A magyar fejlesztésű „Seyu – Együtt a győzelemért” szurkolói képküldő alkalmazás is bekerült a World Football Summit StartCup 2020 verseny döntőjébe. A szakmai zsűri az előzetes szűrés során 32 ország több mint 90 jelentkezőjéből választotta ki azt a 16 finalistát, akiknek lehetőségük volt bemutatkozni a futballvilág üzleti elitjének. 

2020. július 16. 14:40

Újabb notebookot hoz Magyarországra a Huawei

A Huawei Technologies Fogyasztói Üzletága bemutatta a Matebook D 14 notebookot. Az elegáns és könnyű fémvázas készüléket 14”-os érintőképernyős FullView kijelzővel és 12nm AMD Ryzen 5 3500U mobil processzorral szerelte fel a gyártó. 

2020. július 16. 13:14

Prémium kategóriás ULED-tévét mutatott be a Hisense

A Hisense bemutatta legújabb ULED-okostévéjét. A gyártó prémiumkategóriás modellje UHD felbontást (3840x2160 képpont), részletgazdag képet biztosító HDR technológiát, valamint széles spektrumú világításszabályozást kapott. 

2020. július 16. 11:57

Magán és céges e-mail kezelése a NAIH szerint – avagy tanuljunk mások hibáiból

"Született egy NAIH határozat a munkahelyi és a magán e-mail kezelésről. Az információbiztonságban már évek óta küzdünk a levéltitok- magántitok, a céges adatok és az üzleti titok védelméért a céges e-mail fiók kezelése miatt. A GDPR sok szempontból rendet csinált, majd a Munka törvénykönyvének 11/A paragrafusának GDPR miatti megváltoztatása tovább tisztázta a helyzetet. Azonban sokan még ma sem ezen elvek mentén kezelik a céges e-mail fiókokat" – mondta Sándor Zsolt András a Gill & Murry Adatvédelmi szakértő partnere.

2020. július 16. 10:45

Vlogolás okosan, bárhol és bármiről

A vlogolás, azaz videóbejegyzések felvétele és publikálása, talán sosem volt annyira népszerű, mint manapság. A feltehetően a pandémia miatti korlátozásoknak köszönhetően megerősödött publikációs forma ugyan nem egyeduralkodó, hiszen a podcast is egyre népszerűbbé válik, de a vizuális tartalmakra építő vlog nagyobb rajongói bázist tud építeni, mint az alapvetőn „rádiós” podcast. A vlogolás mind az előadó, mind a fogadó fél számára remek lehetőségeket nyújt. Van, aki a vállalkozását támogatja vele, van, aki a népszerűségét tudja növelni, azok pedig, akik nézik, információs forrásként támaszkodnak a vlogokra, tanulnak, illetve szórakoznak. Nézzük hát, hogyan is valósítható meg a vlogolás.

2020. július 16. 08:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Harmadával nőttek a kibertámadások a koronavírus miatt

2020. július 16. 09:36

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47
online sportfogadás