Cisco: az internet átrendezi a világ egyik leghíresebb múzeumát is

forrás: Prím Online, 2014. április 2. 10:24

Az amszterdami Rijksmuseumban a Cisco által kiépített vezeték nélküli hálózat révén új szolgáltatások, például multimédiás tárlatvezetés és részletes információk érhetők el saját mobileszközök segítségével, miközben a technológia jelenléte nem vonja el a figyelmet a kiállított művekről sem. Az új hálózat a látogatók mellett a múzeum dolgozóit is kiszolgálja.

Hollandia 1800-ban alapított nemzeti múzeuma Amszterdam szívében található, és főként a középkortól napjainkig terjedő időszak holland művészetét és történetét mutatja be. 19. századi holland művészek olyan remekműveinek is otthont ad, mint például Rembrandt van Rijn Éjjeli őrjárat vagy Johannes Vermeer Tejet öntő lány című alkotása. Látogatószámát tekintve a Rijksmuseum a világ első 10 művészeti és történeti múzeuma közé tartozik és egyike az ország leggyakrabban látogatott nevezetességeinek.



Az épület tíz éven át tartó, 375 millió euró költségvetésű átalakításának célja a múzeum szinte teljes megújítása és új látogatói csoportok bevonzása volt. A tavaly befejezett, jelentős mértékű átépítést követően egy mindenben a mai kor igényeire válaszoló intézmény nyitotta meg újra kapuit a látogatók előtt. Az épületet, amellett, hogy megtartották eredeti hangulatát, a modern kor követelményeinek megfelelő biztonsági rendszerrel, klímaszabályozással és informatikai infrastruktúrával szerelték fel. Ennek kiéptésére egy európai tendert követően a Rijksmuseum döntése alapján a Cisco és helyi partnere kapott megbízást, mivel ők feleltek meg leginkább a múzeum által támasztott követelményeknek.

„A „Minden a hálón” (Internet of Everything – IoE) trend az eszközök, adatok, folyamatok és emberek összekapcsolására, illetve az ezen kapcsolódások által létrehozott exponenciális értékre épül. Az IoE a megtakarítások, a javuló hatékonyság és a bevételnövekedés révén világszinten 4,6 billió dollár értéket hozhat a közszféra számára a következő évtizedben. Az IoE előnyeinek felismerése tette lehetővé a múzeum vezetése számára is, hogy teljesen új dimenzióval gazdagítsa a látogatói élményt, amely a felhasználók, a folyamatok, az adatok és az eszközök összekapcsolásán alapszik – mondta el Michel Schaalje, a Cisco hollandiai leányvállalatának technológiai igazgatója.

Mik ezek az új szolgáltatások? „A Rijksmuseum az egész világgal szeretné megosztani egymillió darabból álló gyűjteményét, ezért egyre több műtárgyat tesz elérhetővé letöltésre. Emellett multimédiás tárlatvezetéseket biztosít a látogatók számára alkalmazás formájában, amelyek lehetővé teszik, hogy a látogatók saját mobileszközeik segítségével kényelmesen tanulmányozhassák a kiállított tárgyakat és szerezzenek azokról még több információt. Hollandia legnagyobb és legrégebbi művészettörténeti könyvtára, a Cuypers Könyvtár is nagy népszerűségnek örvend a látogatók, diákok és művészettörténészek körében, akik közül jó néhányan a múzeum által rendelkezésükre bocsátott iPadek segítségével fedezik fel és tanulmányozzák a gyűjteményt. A hálózat az épület felügyeletére és a LED-világítás szabályozására is alkalmas. Az újonnan kiállított műtárgyak megfelelő megvilágítása iPaddel, vagy okostelefonnal is szabályozható.



Ezeken túlmenően a hálózati információk segítségével meghatározható a látogatók tartózkodási helye az épületben, így a múzeum személyzete segíthet nekik a tájékozódásban, valamint abban, hogy a javasolt alternatív útvonalakat követve elkerüljék a népszerű műtárgyaknál kialakuló torlódásokat. „A múzeumlátogatók mozgásának nyomon követésével azonosíthatjuk a legforgalmasabb útvonalakat, és a legnépszerűbb műtárgyakat, amelyeknél a legnagyobb torlódások alakulnak ki. Ezek alapján, ha szükséges, módosíthatjuk a kiállítás elrendezését is” – közölte Rob Hendriks, a Rijksmuseum infokommunikációs igazgatója.

„Láthatatlanná kellett tennünk az épületben lévő technológiát, mert nem szerettük volna, ha elvonja a figyelmet a kiállított művekről. Ezért mintegy 150 vezeték nélküli hozzáférési pontot rejtettünk el a padlózat alá és a mennyezet mögé. Ez nem volt könnyű feladat, mert az 1885-ben épült épület tele van falmélyedésekkel, alkóvokkal, sarkokkal, lépcsőkkel, folyosókkal és boltíves mennyezetekkel, nem beszélve a felújítás során kialakított vasbeton padlókról. Ráadásul napi 10-15 ezer látogató számára kell biztosítanunk, hogy a múzeum bármely pontján, csúcsidőben is hozzáférjen a hálózathoz. A Cisco ezt sikeresen megoldotta” – mondta Rob Hendriks.

A Rijksmuseum a nyílt szabványú Cisco Unified Access vezeték nélküli és vezetékes hálózatot használja, amely nemcsak a látogatók vezeték nélküli eszközeit támogatja (BYOD), hanem az IP-telefonos szolgáltatást is. A megoldás a következő összetevőkből áll: 150 vezeték nélküli hozzáférési pont (CleanAir technológiával ellátott Cisco® Aironet 3700 sorozatú hozzáférési pontok), Cisco Identity Services Engine (ISE), Cisco Catalyst 3750 sorozatú kapcsolók, két Cisco ASA 5500-X sorozatú új generációs tűzfal, Cisco Unified Communications rendszer. A hálózatot a Cisco partnere, az Imtech telepítette, és a hálózat felügyeletéről is a cég gondoskodik.

További információ a teljes
esettanulmányban található.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Online feladatbankkal segíti az informatika érettségire készülő diákokat a Neumann Társaság

Internetes feladatbankkal segíti a Neumann Társaság és ELTE IK a programozás érettségire készülő diákok, illetve az őket felkészítő tanárok munkáját. A Mester.inf.elte.hu című honlap adatbázisa a 2005 és 2017 közötti összes közismereti emelt és szakmai programozás érettségi feladatot tartalmazza. Az oldalra a diákok hat különböző programnyelven feltölthetik a kódjukat, a szerver pedig automatikusan kiértékeli a munkájukat. A rendszerben a tanárok nyomon követhetik diákjaik tevékenységét.

2020. március 30. 09:21

Koronavírus: nemzetközi nagyvállalatok használják a magyar big data cég új pandémia adatbázisát

A budapesti székhelyű Starschema és a felhőalapú adatkezelési technológiákban élen járó kaliforniai tech-óriás, a Snowflake együttműködésének köszönhetően március 25-én vált elérhetővé az az integrált információs rendszer, amely a járvánnyal kapcsolatos hiteles forrásokra támaszkodva jelenleg az egyik legátfogóbb adatszolgáltatást nyújtja a világon. Az ingyenes és szabadon felhasználható adathalmaz óriási segítséget nyújthat kormányoknak, nemzetközi nagyvállalatoknak és szervezeteknek rendkívüli intézkedéseik és a gazdasági döntéseik meghozatalában.

2020. március 29. 12:27

Ingyenesen elérhető Home Office chatbottal segíti a hazai cégeket a ChatBoss Team

A koronavírus járvány rendkívül nehéz helyzetbe hozta a hazai cégek többségét, egy csapásra az eddig elodázott digitális megoldások váltak a túlélés kulcsává. Habár az elsődleges kihívást az üzleti tevékenységek akadálytalan fenntartása jelenti, ehhez elengedhetetlen a kollégák távmunkájának megszervezése és támogatása, valamint a feléjük és a külvilág felé irányuló aktív és átlátható kommunikáció. Nagy teher és felelősség ez a vállalkozások számára, nem csoda, hogy egyre többen fordulnak a mesterséges intelligencia felé. Az MI-alapú chatbotokat fejlesztő magyar ChatBoss Team most számukra nyújt segítséget: kifejezetten ilyen helyzetekre fejlesztett Home Office chatbotjukat most ingyenesen használhatják a cégek.

2020. március 29. 10:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

2020. március 24. 16:55

Koronavírusos átverést azonosított az ESET

2020. március 18. 09:11

Javaslatcsomag szülőknek és pedagógusoknak a HiperSuli digitális tanáraitól

2020. március 15. 11:53
online sportfogadás