Nanotechnológia segít, hogy többé ne kelljen kocsit mosnunk
A Nissan arra keresi a megoldást, hogy miként lehetne elkerülni örökre az autómosást, és úgy látszik, jó úton jár. Az általa kifejlesztett innovatív nanofényezés az „Ultra-Ever Dry”, amely nagyjából annyit jelent, hogy mindig száraz. A megoldás lényege nem más, minthogy a különleges felület egyszerűen ledobja magáról a vizet, a sarat és minden más szennyeződést.
A Nissan emberei jelenleg egy Note-on kísérleteznek az európai központjukban, amely egy speciális vízlepergető és koszlepergető festékkel van ellátva, és a lényege az, hogy egy védőréteget képezzen a fényezés és a környezet között. A gyáriak szerint az eddigi tesztek alapján a technológia jól reagált az esőre, a különböző spray-kre, az ónos esőre és az állóvízre is, de ettől függetlenül egyelőre nem tervezik, hogy alapfelszereltségként kínálják a közeljövőben a szériagyártású autóikban. Sokkal inkább egy utólagos megoldásként képzelik el az öntisztító fényezést.
forrás: MNO
Kapcsolódó cikkek
- A Windows is autóba ülne
- Internetes árverésen válik meg 151 luxusautótól az olasz kormány
- A Mercedes C osztályban debütál az Apple új autós multimédiás rendszere
- Vodafone mobilhálózaton futnak 2015-től az új Audi modellek
- Az önvezető autó forradalmasítja a mobil munkavégzést
- Mobilalkalmazás otthoni autószereléshez
- Androiddal hódítana az Audi
- A Sixt Magyarország Gerával forgatta legújabb reklámfilmjét
- A Sixt Chile felé terjeszkedik
- Kgfb - A jövő héttől élesben működik a Mabisz netes díjnavigátora
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül
A becslések szerint 2030-ra Franciaországban legalább 330 ezer, de akár 480 ezer e-töltőállomásra is szükség lehet. Ehhez gyors ütemben, folyamatosan újabb és újabb autópálya-pihenőhelyeket szerelnek fel töltőkkel, ahol már most akár 20 perc alatt 80 százalékra „tankolhatóak” az e-autók.
A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét
A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott. A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.
A Continental abroncsa megnyerte a német Auto Zeitung autógumi tesztjét is
Az Auto Zeitung német autós magazin szerkesztői legutóbbi nyári gumiabroncs-tesztjükben a Continental PremiumContact 7-et nevezték meg a „ragyogó győztesnek" (24/7. szám). Mind a vizes, mind a száraz vezetési teszteken a legmagasabb pontszámot érte el. A lap szakértői a 225/45 R 17-es méretben kilenc gumiabroncsot vizsgáltak egy BMW 120i-n, összesen 13 kritériumot szem előtt tartva. Európai, ázsiai és amerikai abroncsmárkák termékeit mérték fel.