A tőzsdére vonulás után Európában és az Egyesült Államokban terjeszkedne a kínai Alibaba

MTI Sajtóadatbank, 2014. szeptember 17. 08:37

Európában és az USA-ban kezd agresszív terjeszkedésbe hétvégi tőzsdére vonulása után az Alibaba konglomerátum - jelentette be Jack Ma, a vállalat vezérigazgatója Hongkongban.

Az idén 15. születésnapját ünneplő, Kínán kívül eddig javára Oroszországban és Dél-Amerikában terjeszkedő cég Ma szavai szerint "valódi nemzetközi vállalattá" kíván válni, ehhez pedig elengedhetetlen az egyelőre fehér foltnak számító európai és észak-amerikai jelenlét.
 

A héten az Egyesült Államokban tőzsdére vonuló cég Ma amerikai és ázsiai városokat érintő, befektetőket felhajtó "roadshowja" nyomán szerepel a gazdasági lapok címlapján. A nyugati terjeszkedési tervekről a vezérigazgató a népszerűsítő kampány hongkongi állomásán beszélt, ahol azt is elmondta, mobiltelefonos szolgáltatásainak erősítése a fő irány, a jelenlegi online profil mellett pedig az offline, interneten kívüli jelenlétét is erősíteni kívánja. Az elmúlt időszakban a vállalat számos eredeti, e-kereskedelmi fókuszán kívüli cégben szerzett részesedést, így mára jelen van az online videópiacon, 50 százalékos tulajdonosa a Kuangcsou Evergrande futballklubnak, de például a szingapúri posta részvényeinek 10 százalékát is magáénak tudhatja.
 

A vásárokról Ma Hongkongban úgy fogalmazott, az Alibaba "egy számos fajtát felvonultató állatkert akar lenni, nem pedig egy egyfajta állatot tartó farm".
 

A roadshow első, kínai állomásán a múlt héten a vezérigazgató ugyanakkor azt is megerősítette, a pénzügyek szempontjából a jövőben is Kína marad az elsődleges célpont, bevételei növelésének elsődleges forrásául a kelet-ázsiai ország szolgál. Az Alibaba a június 30-ával végződő negyedévet 2,5 milliárd dolláros bevétellel zárta, nettó nyeresége 2 milliárd dollárt tett ki. A cég papírjainak kereskedése pénteken kezdődik a New York-i tőzsdén, az elemzői várakozások szerint eredeti nyilvános kibocsátása során a befektetők akár 155 milliárd dollárra is értékelhetik a céget, mellyel rekordot döntene az Egyesült Államokban.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Viszonteladói Apple-partner programot indít az Apcom

Apple termékek értékesítését támogató partnerprogramot indít az Apcom. Az Apple támogatásával a hivatalos magyarországi forgalmazó által indított Distribution Partner Program (DPP) keretében a csatlakozó magyarországi, IT és telekommunikációs szektorban érdekelt viszonteladók kedvező feltételekkel szerezhetnek be Apple termékeket a disztribútortól. Emellett a program nélkül eddig számukra nem elérhető, a márka értékesítését segítő marketing és training forrásanyagokhoz is hozzáférést kaphatnak. 

2020. április 1. 19:13

Beszámolt 2019-es eredményeiről a Huawei

A Huawei Technologies közzétette 2019-es éves, globális jelentését, amely stabil üzleti teljesítményről számol be. A vállalat globális árbevétele megközelítette a 123 milliárd dollárt, ami 19,1 százalékos növekedést jelent a 2018-as évhez viszonyítva. A nettó haszon elérte a 9 milliárd dollárt, a működési tevékenységekből származó készpénzáramlás pedig elérte a 13,1 milliárd dollárt, ami 22,4 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez viszonyítva. Hosszútávú jelenlegi befektetéseinek részeként a Huawei 2019-es bevételének 15,3 százalékát fordította kutatásra és fejlesztésre. Az elmúlt évtizedben K+F célra fordított összeg így elérte a közel 86 milliárd dollárt.

2020. április 1. 11:19

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Több millióan kaphatnak ingyenes online védelmet áprilistól

2020. március 31. 12:57

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

2020. március 24. 16:55

Koronavírusos átverést azonosított az ESET

2020. március 18. 09:11
online sportfogadás