Nem linkek alapján rangsorol ezentúl a Google

forrás: Prím Online, 2015. március 4. 13:22

A mobil algoritmus múltheti bejelentése után itt a következő nagy hír a Google-től, mely a linkeken alapuló rangsorolást kívánja háttérbe szorítani.

kulcsszo.hu szerint fontosabb tényezőket szeretne használni a weboldalakra mutató linkek helyett, melyek között a weboldalak megbízhatósága és bizalmi tényezők szerepelnek. Ezzel kívánja a Google a találati listáján helyet kapó oldalak rangsorolását meghatározni.

 

 

A Google keresőmotorja még jelenleg is igen nagy mértékben a bejövő linkek alapján  dönti el, hogy melyik oldal minőségibb a többinél, ez határozza meg a találati listán elfoglalt helyét. Ennek köszönhetően azok a weblapok kapnak jobb helyezést, amelyekre több más oldal is hivatkozik.

 

Ezen rendszernek, elvnek köszönhetően olyan a Google, mint amilyennek ma ismerjük. Az árnyékos vetülete ennek a dolognak az, hogy hiteltelen, félretájékoztató weboldalak is képesek jó helyezést elérni sok értéktelen, látogatói forgalmat nem hozó hivatkozással.

 

Knowledge-Based Trust

 

A keresőóriás egyik kutatócsoportja változtatni akar a helyzeten: olyan rendszert fognak kiépíteni, amely nem a weblapok hírnevét, hanem hitelességüket méri. Nem a beérkező linkeket számolja a rendszer – amelyet még ez idáig nem léptettek életbe –, hanem a weblap tartalmában előforduló valótlan állításokat. A kutatócsapat meghatározása szerint: „Az az oldal, amely kevés valótlanságot tartalmaz, megbízhatónak tekinthető.”(arxiv.org/abs/1502.03519v1).

 

A rendszer minden átfésült weboldalt egy számmal lát el, amelyet Tudás-Alapú Bizalom (Knowledge-Based Trust) pontszámnak hívnak majd.

 

A program átfutja a Google hatalmas tény-tároló rendszerét, a Knowledge Vault (tudás terme) majd átfésüli az oldalakat. Azokat a weboldalakat, amelyeken ellentmondásokat talál, hátrébb sorolja, tudtuk meg a Newscientist híréből.

A tudás termében vagy Knowledge Vault-ban elhelyezett tényeket a keresőóriás az internetről gyűjtötte be. Az internet tényeket nem vitatja senki, egyhangúlag elfogadottnak minősülnek, a hitelesség, megbízhatóság igazolására igazi indikátorokként használhatóak.

Többféle alkalmazás ismert, amely segíti az internetezőket az igazság kiderítésében, valótlanságok cáfolásában. Egyik ilyen a LazyTruth, egy böngésző kiterjesztés, amely a bejövő leveleket ellenőrzi, és kiírtja a hamis, becsapó (haox) leveleket.

 

A Digital Journalism (Columbia University, New York) részére a Tow Center készítette el az Emergentet, amely megkeresi a hamis híreszteléseket a hiteltelen oldalakon, leellenőrzi, és megcáfolja azokat, más – hiteles – forrásokra támaszkodva.

A Microsoft New York civil média mostani igazgatója, Matt Stempeck – aki egyébként a LazyTruth programfejlesztője – egy olyan szoftvert szeretne kifejleszteni, amely a nagyközönség számára elérhetővé, könnyen hozzáférhetővé teszi a tényellenőrző szolgáltatások által nyújtott ismereteket. A program kiexportálja az adatokat a Snopes, PolitiFact és a FactCheck.org-ról.

Matt Stempeck szerint hasznosak (online) az olyan eszközök, mint a LazyTruth, de a téves koncepciókkal szemben nem elég hatékonyak, nehézkes az informálódás ezen a téren.

Megkérdezték tőle, hogy „Hogyan tudod módosítani az emberek téves hiedelmeit, az emberek ilyenkor védekező állást vesznek fel?" Stempeck erre azt mondta: „Ha a Google-en keresnek válaszokat, akkor van esély arra, hogy elfogadóbb álláspontra kerüljenek."

 

A Google-nek ez az újítása jelentős változásokat hozhat a keresőoptimalizálás piacán is, mivel a fentiek alapján a kevésbé hiteles tartalmakkal rendelkező weboldalak sem érezhetik magukat biztonságban.

 

Kulcsszavak: Google rangsor algoritmus

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Fenntarthatósági elit klubban a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.

2022. január 20. 19:20

Minden kezdet nehéz: a TOP 5 leggyakoribb akadály, amivel a kezdő vállalkozások szembesülnek

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak a kommunikációs csatornák bővülésére és átalakulására, a túltelített piacokra, vagy akár az elmúlt két évben az életünk részét képező globális pandémiára és annak többek között például a személyes kapcsolattartásra való hatására. Van azonban néhány olyan nehézség, amellyel minden kezdő vállalkozás szembesül. A Brillit.com online üzleti platform szakértői bemutatják a TOP 5 leggyakoribb problémát és megoldásait.

2022. január 20. 17:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58

Átszámítva közel 40 millió forintot fizettek a világ első SMS üzenetéért

2021. december 21. 17:35