Kétségtelenül átállunk lineárisról digitálisra

forrás: Prím Online, 2017. október 11. 15:16

A folyamatos technológiai fejlődés következtében a fogyasztói szokások is állandóan változnak. A millenniumi nemzedék, azaz Y és Z korcsoport lassan teljes mértékben elhagyja a hagyományos televíziózást és áttér az OTT tartalomra. Futótűzként terjed ez a jelenség, a C generáció 80%-a ma már többet fogyaszt internetes tartalmat, mint tévét és rádiót együttvéve. Ezeket a tendenciákat elemezték és ez alapján vázoltak jövőképet a szakemberek a minap, a HTE MediaNet konferencián.

Pár évvel ezelőtt még arról szóltak a hírek, hogy túl sok időt töltünk televíziós műsorok nézésével, mára viszont úgy tűnik, a fiatalok szinte teljesen felhagynak a hagyományos tartalomfogyasztással. Az eddig leginkább az Y és Z generáció körében elterjedt over-the-top (OTT) tartalmak kétségtelenül betörtek a mindennapokba, a legnagyobb szolgáltatók szerepét a Netflix, a Twitch, az Amazon Prime Video vagy a YouTube Red tölti be. Az általános tendenciák szerint, ha valaki előfizet egy ilyen szolgáltatásra, nagyon rövid időn belül még egyet választ hozzá.

 

 

Dóbé Sándor, az Antenna Hungária Zrt. stratégiai igazgatójának előadása szerint a millenniumi generáció változó médiafogyasztási igényeire a hagyományos televíziózás már nem tud elégséges választ adni, szemben az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő OTT-vel. Napjainkban minden negyedik fiatal több mint 10 órát tölt online videófogyasztással hetente. Számukra lényeges, hogy hozzájussanak egyedi, exkluzív sorozatokhoz, amatőr vagy félprofi „User generated content”-hez, illetve niche tartalmakhoz. Hazánkban jelenleg az eSport az egyik legnépszerűbb niche tartalom, amelyet a 18-24 éves korosztály 46%-a kísér figyelemmel. A millenniumi generáció a szolgáltató platformoktól letisztult designt és könnyű felhasználási módot vár el, fontos számukra az interaktivitás és játékosság megléte, magát a tartalmat pedig egyszerre több eszközön, multitaskingolással élvezik.

 

 

A 15 és 24 év közöttiek túlnyomó többsége folyamatosan online, az ő véleményüket a korábbi mainstream sztárok helyett már a Youtube-influencerek befolyásolják – szemben az idősebbekkel és az alacsonyabb végzettségűekkel, akik alig, vagy egyáltalán nem tudják kihasználni az internet adta lehetőségeket. A Digitális Jólét Program, illetve a SZIP keretein belül, majd az 5G kialakításával erre a problémára igyekeznek megoldást találni a hazai szakértők. Ezen a téren Magyarország az európai színtéren a középosztályból könnyedén előrébb léphet! 

 

– A MediaNet 2017 konferencia abszolút szinkronban volt a legújabb jelenségekkel is. Felhívtuk a figyelmet a digitális kompetencia fejlesztésének fontosságára, a virtuális valóság játékokon túli értékeire, feltérképeztük a médiatechnológiai fejlődések által kitaposott új utakat, elemeztük a klasszikus műsorterjesztés átalakulását és jövőjét, és természetesen a mai rádiózási trendek, illetve a szabályozási kérdések sem maradtak érvek és konklúziók nélkül. Emellett új akciótervek is születtek, például a C nemzedék tartalomfogyasztásának lekövetésére – összegezte a médiatechnológiai szakma előrelépéseit Nagy Péter, a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület operatív igazgatója.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nem csak a nagy országok lehetnek sikeresek a digitalizációban!

Magyarország egyre jobban teljesít a digitális versenyben – de vannak olyan területek, ahol nélkülözhetetlen a további javulás – nyilatkozta Deutsch Tamás a Digitális Jólét Program összehangolásáért és megvalósításáért felelős miniszterelnöki biztosa a 8. Infotér Konferencián, Balatonfüreden.

2017. október 19. 15:17

Felhő vagy kolokáció? Ez itt a kérdés!

Vitathatatlan tény, hogy a kolokáció* egyre meghatározóbb szerepet tölt be az informatikai szolgáltatások terén. De vajon milyen iparági változások befolyásolják ezt a piacot? Mi kell ma az egyéb megoldásokkal szemben a versenyképesség megőrzéséhez? A tendenciák feltérképezésére a Schneider Electric a 451 Research vállalattal összefogva nemrég felmérést végzett, amely során 450 döntéshozó végfelhasználót kérdezett meg az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Európában és Kínában. 

2017. október 19. 09:39

A KPMG a 7. legjobb munkahely a Consulting magazin listáján

Hat helyet javítva, a KPMG-t idén a 7. legjobb munkahelynek választották a Consulting magazin felmérésében. A Big4 tanácsadók közül A KPMG szerepelt legjobban a felmérésben, különösen a cégkultúra és a karrierépítés kategóriákban. A tanácsadói szakma nagy presztízsű lapja minden évben elkészíti felmérését (Best Firms to Work For) – idén 300 cégnél több mint 10 000 tanácsadót kérdeztek világszerte, hogyan értékelik munkáltatójukat.

2017. október 19. 08:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Folytatódhat a nevezés - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2017. október 16. 14:34

Teszteltük a WIWE szívdiagnosztikai eszközt

2017. október 3. 13:30

A Kaspersky Lab CTF játékkal keresi az ipari létesítmények sebezhetőségét

2017. szeptember 27. 18:23

Késésben vagy? - Akkor gyorsan regisztrálj!

2017. szeptember 19. 19:45
cloudappsportal.com