Itt az eszköz a környezettudatos célok megvalósításához

forrás: Prím Online, 2019. március 9. 14:18

Egyre több szakember és közéleti szereplő hívja fel a figyelmet a klímaváltozás veszélyeire. Nemrég például a davosi Világgazdasági Fórumon szólaltak fel a témában politikusok, üzletemberek és maga David Attenborough is, ami jól mutatja, hogy az ökológiai lábnyom csökkentése egyre égetőbb, világszintű kihívás, ami nemcsak a magánemberek, hanem a kormányok és a vállalatok felelőssége is. 

A cégek ezért egyre inkább törekednek a környezettudatos, fenntartható működésre, amire különféle előírások is kötelezik őket. Sok esetben azonban nem tudják, hogyan teljesítsék megfelelően mindezt. A Schneider Electric EcoStruxure Resource Advisor szoftvere hatékony segítséget nyújt számukra a fenntarthatósági célok kitűzésében, valamint a megvalósítás nyomon követésében és riportálásában.

 

A szabály kötelez

A hazai nagyvállalatoknak két kiemelten fontos nemzetközi egyezménynek kell eleget tenniük energiafogyasztásuk nyomon követése kapcsán. Az Energiahatékonysági Direktíva kötelezi őket, hogy négyévente végezzenek auditot aktuális energiahatékonysági profiljukról, beleértve a telephelyeken, az irodákban és a szállítmányozás során felhasznált erőforrásokat. Ebben a jelentésben többek között kötelesek meghatározni és számszerűsíteni az energiamegtakarítási lehetőségeket, és az elért eredményekről be kell számolniuk. Mulasztás esetén akár 10 millió forintos büntetéssel sújthatják a szervezetet. 

 

A nagyvállalatoknak ezenfelül a nem pénzügyi tevékenységeikről is éves jelentést kell készíteniük, amelyben környezetvédelmi, szociális és foglalkoztatási kérdésekkel kapcsolatos aktivitásaikról kell jelentést adniuk. Ezen belül a megújuló és/vagy a nem megújuló energiaforrások használatával, az üvegházhatásúgáz-kibocsátással, a vízhasználattal és a légszennyezéssel kapcsolatos részleteket is meg kell osztaniuk.

 

Ezeken felül a cégek önkéntes vállalásokat is tehetnek, és saját hatáskörben is kitűzhetnek célokat arra vonatkozóan, hogyan tervezik mérsékelni energiafelhasználásukat és környezettudatosabbá tenni működésüket.

 

 

Minden egy helyen

A vállalatoknál az energiahatékonysági és fenntarthatósági célok elérését rendszerint több munkatárs irányítja, különféle szakmai területeket lefedve. Ezek a szakemberek általában különböző rendszerekkel dolgoznak eltérő helyszíneken, és mindenki csak a saját munkájához szükséges adatokat látja, ezért az információmegosztás rendkívül nehézkes. Az egyik legnagyobb kihívást a nemzetközi nagyvállalatok számára ezért az jelenti, hogy egységesen tudják kezelni az adatokat. Ráadásul ahány telephelye vagy leányvállalata van egy szervezetnek, azok annyiféle módon riportálnak a központ felé. Mindez pedig nehezíti az átláthatóságot és a kitűzött célok megvalósítását, valamint a beszámolási kötelezettségek teljesítését. Ezért szükség van egy egységes, mindenhonnan elérhető platformra, amely megkönnyíti a munkát.

 

Ezekre a kihívásokra nyújt megoldást a Schneider Electric EcoStruxure Resource Advisor, egy olyan felhőalapú platform, amely lehetővé teszi a cégek számára, hogy egyetlen központosított felületen kövessék és kezeljék fenntarthatósági információikat. A megoldás több mint 400 különböző adatfolyamot, illetve gazdasági, környezeti és társadalmi mutatót képes vizsgálni. Segítségével egyszerűen gyűjthetők, elemezhetők és vizualizálhatók az energiafogyasztási és az egyéb fenntarthatósági adatok. A megoldás ezzel pedig mind az önkéntes vállalásaik teljesítésében, mind a kötelező jelentések elkészítésében támogatja a vállalatokat.

 

A szervezetek a kapcsolódó dokumentumokat, például a számlákat szintén feltölthetik és tárolhatják a platformon, így minden egy helyen található, ami megkönnyíti az ellenőrzési feladatokat. Az energiafogyasztási adatok telephelyenként is gyűjthetők, így a szoftver teljes rálátást biztosít a folyamatokra és az összefüggésekre az egyes helyszíneken. A cégek ráadásul annyi hozzáférést igényelhetnek a rendszerhez, amennyire szükségük van, köztük az auditorok számára is, akik így közvetlenül érik el az adatokat. 

 

Riportálás és támogatás felsőfokon

A rendszer elsősorban a vállalatok energiabeszerzési osztályai számára nyújt nagy segítséget abban, hogy a pénzügyi részlegek felé jelenthessék a pontos fogyasztási adatokat, az energiaköltségeket és -előrejelzéseket. A szervezet méretétől és tevékenységétől függően egyetlen ember is elég lehet a szoftver kezeléséhez, így akár egy 5-6 fős adminisztrációs osztály munkája is kiváltható, akik ezáltal más feladatok elvégzésére összpontosíthatnak.

 

A rugalmas megoldás segítségével a vállalatok testre szabott és specifikus – pl. energiafelhasználási, emissziós, költségkimutatási – riportokat készíthetnek havi, negyedéves és éves szinten, csupán néhány kattintással. Nyomon követhetik, hogyan haladnak a kitűzött kötelezettségvállalások teljesítésével, és a jövőbeli fejlesztési területeket is kijelölhetik. Az eszköz egységes jelentést készít minden telephelyről: összefoglalja és átláthatóan jeleníti meg az adatokat, továbbá segít az eltérések kimutatásában. Ezáltal a vállalatok globális képet kapnak energiaköltségeikről, az abban rejlő lehetőségekről, valamint kockázatokról, melyeket kiaknázhatnak, illetve minimalizálhatnak a Resource Advisorral. 

 

A szoftver legfrissebb verziója új riportkészítési funkciókat is kínál, amelyek révén a szervezetek folytonossá tehetik a fenntarthatósági jelentéseiket, illetve hasznosítani tudják az év során gyűjtött adatokat, így kevesebb nyomás és teher hárul rájuk a jelentéskészítési időszakban. Ezáltal több időt fordíthatnak azokra a projektekre, amelyek valóban előrelépést jelentenek, és hozzájárulnak a kitűzött célok eléréséhez.

 

A Schneider Electric mindemellett professzionális támogatást kínál a Resource Advisor bevezetéséhez és használatához. Segíti az ügyfeleket a keretrendszer meghatározásában, a szervezeti célok kitűzésében és követésében, a hatékonyságnövelő eszközök kiválasztásában, illetve a fenntarthatósági adatok elemzésében és ellenőrzésében.

 

A megoldást világszerte már 4500, a legkülönfélébb iparágakban tevékenykedő ügyfél alkalmazza sikerrel, több mint 300 000 helyszínen. Magyarországon körülbelül 100, többnyire nemzetközi nagyvállalat használja, köztük egy gyógyszeripari óriás, amely hazánkban is rendelkezik telephellyel. A vállalat globális szinten közel 160 telephellyel és gyárral üzemel, amelyek teljes energiaköltségét és annak minden részletét a Resource Advisor segítségével követi nyomon. A Schneider Electric pedig átfogó támogatást nyújt számára az eszköz személyre szabott alkalmazásában, az energiastratégia kialakításában és az azzal kapcsolatos riportálásban.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél. 

2024. május 9. 18:01

Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő

Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.

2024. május 9. 16:20

Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg

Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.

2024. május 9. 14:28

Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője

A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.

2024. május 9. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36