Igénylik a digitális tuningot a magyar kisvállalkozások

forrás: Prím Online, 2019. május 22. 11:35

A UPC Magyarország által meghirdetett Nagy Tuning Show verseny keddi gáláján olyan vállalkozásokat díjaztak, amelyek ötletes megoldásaikkal példát mutathatnak a többségnek, hogyan válhatnak még sikeresebbé a digitalizáció segítségével. Szükség is van az inspirációra, hiszen a hazai kis- és közepes vállalkozások online jelenlétét felmérő kutatásból kiderült, hogy a vállalkozók szinte kivétel nélkül fontosnak tartják az üzleti célú digitális megoldásokat, de csak mintegy harmaduk tud valóban jól eligazodni a honlapok, applikációk és a közösségi média világában.

A felhasználók 80%-a igényli az erős online jelenlétet a vállalkozásoktól, miközben a magyarországi kis- és közepes vállalkozások csupán 33%-a vallja azt magáról, hogy nagyon jól használja az online lehetőségeket a napi üzletmenet során – derült ki abból az online felmérésből, amelyet a UPC Magyarország készített a hazai KKV-k körében. A megkérdezett vállalkozók közül sokan vesznek igénybe valamilyen internetkapcsolatot vállalkozásukhoz, de csak kétharmaduk használja napi szinten is az online lehetőségeket. A kutatás egyértelműen rávilágított arra is, hogy a digitalizációnak kézzelfogható üzleti haszna van a KKV-k esetében, hiszen az internetet aktívan használó vállalkozások 66%-a forgalomnövekedést, 60%-uk pedig érdeklődésnövekedést érzékelt az online eszközök használatának köszönhetően. Egyértelműen megmutatkozik a generációk közti különbség is, hiszen a 20 és 35 év közötti vállalkozók jóval fejlettebbnek ítélik meg vállalkozásuk online jelenlétét, mint a 40 év felettiek. A vállalkozásoknál továbbra is az e-mailes (80%) és a közösségi médián keresztüli (77%) a leggyakoribb kapcsolattartási mód az ügyfelekkel és a partnerekkel. Honlapon keresztül viszont már csak 63%-ukat lehet elérni, míg mobil applikáció segítségével mindössze 10%-ukat. 

 

 

Annak érdekében, hogy a vállalkozók segítséget, inspirációt kapjanak az online térben való jobb eligazodáshoz, a UPC 2018-ban elindította a kifejezetten kis- és közepes méretű vállalkozásoknak szóló Business Tuning programot, amelynek keretében egy hárommillió forint összdíjazású pályázatot is meghirdettek. A Nagy Tuning Show kedden megrendezett ünnepélyes díjkiosztóján bemutatott, dobogós helyezést elért vállalkozások között szerepelt a munkaügyi ellenőrzésekre való felkészülést segítő honlap hotline funkcióval, a felhasználók által személyre szabható design cipőket árusító, valamint egyedi készítésű bútorok online értékesítését támogató megoldás is. Különdíjjal jutalmaztak két, ötletesség és társadalmi hasznosság szempontjából kiemelten hasznos pályázatot: ebben a kategóriában egy, a nők „nehéz napjait” megkönnyítő speciális termékötlet és egy közösségi kulturális projekt nyerte el a szakmai zsűri tetszését.

 

 

Az eseményen részt vett Dr. György László gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár, aki a díjak átadásakor elmondta: „A jó vállalkozó leleményes és bátor, tisztában van lehetőségeivel és mer előre lépni. Napjainkban az előrelépés az online térben való jelenlét és az internet adta lehetőségek kihasználásának irányába mutat. A UPC Nagy Tuning Show azért nagyszerű kezdeményezés, mert éppen abban segít, hogy a hazai kis- és középvállalkozások megismerkedjenek a digitális világgal, ezáltal képesek legyenek megerősödni, s értéket teremteni itthon és messze földön egyaránt.”

 

 

„A UPC Magyarország hisz abban, hogy az igazi siker ott kezdődik, ha a kis- és közepes méretű vállalkozások megismerik és aktívan, professzionálisan használják üzletük növekedéséhez a közösségi média felületeket, applikációkat és keresőoptimalizációs megoldásokat” – mondta el az eseményen Bodon Ildikó, a UPC Magyarország vállalati szolgáltatások üzletágának vezetője. Kozma Zsolt, a cég vállalati kapcsolatok igazgatója hozzátette: „A UPC küldetésének tartja, hogy a társadalom és a gazdaság is nyerjen a digitalizációval, ezért különösen inspiráló volt több olyan pályázattal is találkozni, amelyek az üzletfejlesztés mellett egy szűkebb vagy tágabb közösség javát is szolgálják és ezzel bizonyítják, hogy a társadalmi felelősségvállalás a kisvállalkozások körében is egyre fontosabb.”

 

 

A UPC Nagy Tuning Show díjazottjai 2019-ben, akik a dicsőség mellett 1-1 millió forint értékű digitális szakmai segítséggel gazdagodhatnak:

 

Vállalkozás a vállalkozásokért díj: Első Magyar Könyvelő és Pályázatíró Kft.

Az Első Magyar Könyvelő és Pályázatíró Kft. tevékenységi körei közé tartozik a könyvelés, az adótanácsadás, a bérszámfejtés, a pályázatírás és projektmenedzselés, valamint a munkaügyi tanácsadás és -problémamegoldás. A cég a munkaügyi tanácsadó és problémamegoldó ágazatához kapcsolódóan egy hotline funkcióval is ellátott honlapot szeretne fejleszteni munkaügyi ellenőrzések esetére. Ha ügyfelük megnyomja a gombot, az egy hívást generál a céghez. A hívást azonnal fogadja egy munkaügyi szakértőjük és elindul a szolgáltatás. A fejlesztéssel szeretnének hozzájárulni a munkáltatók helyes, jogkövető útra tereléséhez. A UPC Vállalkozás a vállalkozásokért díjjal jutalmazta a kezdeményezést.

 

UPC Business Tuning díj: Szabó Gábor László egyéni vállalkozó

Az egyedi bútorkészítéssel és -értékesítéssel foglalkozó fiatal vállalkozó a márkaépítéshez és értékesítéshez szükséges online eszközökre pályázott. Bár van saját domain címe és tárhelye, jelenleg mégsem saját weboldalán árulja a termékeit, mivel nem rendelkezik elegendő anyagi kerettel saját webshopjának SEO és PPC kampányára, így ezek elindításához, vagyis vállalkozásának felturbózásához kért segítséget. A UPC Business Tuning díjjal jutalmazta a projektet.

 

Innovációs díj: Sevenem Hungary Kft.

A cég újpesti műhelyében kézzel készült Maklari névre hallgató cipőit árusítja. Azonban segítségre van szükségük ahhoz, hogy a folyamatosan bővülő nemzetközi sneaker (sportcipő) piacon is megmutathassák, mit tudnak. Céljuk, hogy egyedi, minőségi alapanyagból gyártott prémium sneakereiket felhasználóik egy applikáción keresztül saját maguk „rakhassák össze”. A UPC a kezdeményezést Innovációs díjjal jutalmazta.

 

A UPC Nagy Tuning Show különdíjasai 2019-ben:

 

Innovativy Kft.

Az Innovativy Kft. 15 és 45 év közötti hölgyeknek segít abban, hogy a menzeszük alatti napok elviselhetőbbek legyenek. A tatabányai cég azt szeretné, hogy mobilalkalmazásból is elérhető legyen Periodbox elnevezésű terméke, amely egy női higiéniás és édesség doboz és minden olyan terméket tartalmaz, amire egy nőnek szüksége van a menstruációja során. Az applikációval a felhasználó nyomon követheti ciklusát, a rendelt Periodbox csomagját és további upsell termékeket vásárolhat kiegészítésül. A UPC különdíjjal jutalmazta a vállalkozást.

 

Zeneszöveg.hu Kft.

A cég a 4-es villamos vonalán megrendezett ismert magyar előadókat és feltörekvő tehetségeket felvonultató koncertsorozata, a Dallamos Villamos digitális jelenlétének erősítéséhez kért segítséget. Szeretnénk elindítani és fejleszteni a rendezvény saját weblapját, social media felületeit, továbbá a digitális eszközök lehetőségeivel élve szeretnék az idei Dallamos Villamost részben élő streaming felvétellel közvetíteni. A UPC különdíjjal jutalmazta a projektet.

 

Fotók: UPC Magyarország

Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Decathlon és a Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2019-ben

Idén 13. alkalommal adták át a rangos Év Internetes Kereskedője Díjat. Nagyvállalati kategóriában a győztes a Decathlon lett, a második díjat a Konzolvilág vitte el, míg a dobogó harmadik fokán az eMAG végzett. A kis- és közepes vállalati kategória nyertese a Lumenet, második helyezett a Dressa, harmadik pedig az iDrinks webshop lett. 

2019. június 6. 14:17

2,5 millió forint a jövő feltalálóinak és tudósainak

A 28. alkalommal meghirdetett, 2018-19. évi Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny legjobb, legtehetségesebb fiatal feltalálóinak és tudósainak 10 díjat, 2 különdíjat és a díjakkal járó több mint 2,5 forint ösztöndíjat osztott ki a május 29-ei eredményhirdetésen a versenyt szervező Magyar Innovációs Szövetség, Dr. Pakucs János, a szervezőbizottság elnökének aktív közreműködésével.

2019. május 30. 16:01

Országos ösztöndíjpályázat gyerekeknek

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ) országos ösztöndíjpályázatot hirdet olyan diákoknak, akik a 2018/2019-es, illetve a 2019/2020-as tanévben végzik az általános iskola 2-3. osztályát.

2019. május 29. 17:45

Médiatanács: nyolc online alkotás készülhet nyolcmillió forintból

Két határon túli és hat hazai pályázó nyert összesen nyolcmillió forint támogatást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának online tartalmak gyártását támogató pályázatán. A testület emellett e heti ülésén a Balaton Rádió Kft.-t nyilvánította nyertesnek a Siófok-Fokihegy telephelyű kisközösségi rádiós pályázaton, és véglegesítette a Keszthely 93,4 MHz-es és a Szombathely 97,1 MHz-es helyi rádiós frekvenciák pályázati felhívásait.

2019. május 23. 17:18

Igénylik a digitális tuningot a magyar kisvállalkozások

A UPC Magyarország által meghirdetett Nagy Tuning Show verseny keddi gáláján olyan vállalkozásokat díjaztak, amelyek ötletes megoldásaikkal példát mutathatnak a többségnek, hogyan válhatnak még sikeresebbé a digitalizáció segítségével. Szükség is van az inspirációra, hiszen a hazai kis- és közepes vállalkozások online jelenlétét felmérő kutatásból kiderült, hogy a vállalkozók szinte kivétel nélkül fontosnak tartják az üzleti célú digitális megoldásokat, de csak mintegy harmaduk tud valóban jól eligazodni a honlapok, applikációk és a közösségi média világában.

2019. május 22. 11:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Bosch repülni tanítja az autókat

2019. június 21. 14:03

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

2019. június 4. 11:26

GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai

2019. május 28. 12:05

A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása

2019. május 23. 15:50
online sportfogadás