Egyre több magyar venne elektromos autót

forrás: Prím Online, 2019. szeptember 12. 09:43

Az autóvásárláson gondolkodó magyarok 29 százaléka már elektromos autót venne – derül ki az E.ON és a KantarEMNID legutóbbi közös, reprezentatív közvéleménykutatásából. A magyarok Európa élmezőnyében vannak az elektromosautó-vásárlási szándékot illetően.

Gondolta volna? Azok közül a magyarok közül, akik autóvásárlást terveznek a közeljövőben, 29 százalék elektromos autót venne. 

 

A magyarokat csak a románok és olaszok előzik meg a felmérés szerint: mind a keleti szomszédunknál, mind Olaszországban az autót vásárolni tervezők 36 százaléka venne elektromos járművet. Szintén meglepetés, hogy az amúgy nagyon környezettudatos németeknél csak 16 százalék döntene e-autó vásárlása mellett. 

 


A felmérés azt is kimutatta, hogy egész Európában visszaszorulóban vannak a dízelautók. Egyedül Törökországban venne majdnem a megkérdezettek fele (44 százalék) dízelmeghajtású járművet, Magyarország és Németország a legkevésbé dízelbarát ország a kontinensen: nálunk és a németeknél is mindössze a megkérdezettek 13 százaléka venne a mostani körülmények között dízelautót.

 

A felmérés azt is vizsgálta, hogy a nem elektromos autót venni szándékozók milyen okok miatt nem választanák a csendes és kipufogógázmentes járművek vásárlását. A magyarok állnak az élen azzal, hogy a járművek magas vételára miatt nem vennének elektromos autót (a magyarok 48 százaléka szerint ez az elutasítás döntő oka), ezzel lekörözzük a felmérésben részt vevő többi kilenc országot. A legkevésbé a törököket zavarja az ár, náluk mindössze 24 százalék szerint mondanak le emiatt az elektromos autók vásárlásáról. 

 


Szintén minket zavar a leginkább (27 százalékunkat) a 10 európai ország közül az e-autók viszonylag korlátozott hatótávolsága, bennünket a románok követnek a második helyen 25 százalékkal, valószínűleg az országainkra jellemző töltőinfrastruktúra viszonylagos fejletlensége miatt. Az elektromos autók elterjedésének valóban jelentős gátja volt mindeddig a megfelelő töltő-infrastruktúra hiánya, de most már ebben is nagyságrendet lép Magyarország: több mint száz ALDI üzlet parkolójában alakít ki töltőpontokat az E.ON, az elsőket már át is adták Nyíregyházán.

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Átírja a trendeket a digitális élményplatformok megjelenése a gyártási ágazatban

Az IDC és a Liferay közösen készített tanulmánya szerint 2020-ra a világ legjelentősebb 2000 gyártó vállalatának mintegy 60 százaléka áll át a “smart-manufacturing” elvére és olyan digitális platformokba fog beruházni, amelyek legalább 30 százalékkal képesek növelni bevételeiket.

2019. november 12. 15:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07

Az Antenna Hungária megvásárolta a Telenor Magyarország 25%-át

2019. november 1. 08:32

Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!

2019. október 22. 13:26

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44
online sportfogadás