A felhőből foglalkoztathatnak mesterséges intelligenciát a hazai vállalatok

forrás: Prím Online, 2020. szeptember 9. 18:00

Ügyeket intéz, tájékoztat, időpontot foglal, hibát hárít el, küldeményt követ nyomon, hozzáférési jogokat kezel és útbaigazít. Mindezt maximális hozzáértéssel, fáradhatatlanul, végtelen türelemmel és a nap 24 órájában végzi a T-Systems digitális üzleti asszisztense. A mesterséges intelligencia alapú Vandát hamarosan – felhőalapú megoldáson keresztül – dedikált feladatokkal is megbízhatják azok a vállalkozások, amelyek akár ügyfélszolgálati, akár adminisztratív, akár termelési tevékenységüket szeretnék egyszerűbbé és hatékonyabbá tenni. A Mesterséges Intelligencia Koalíció tagjaként a T-Systems Magyarország MI Stratégiájához igazodva valamennyi területen – az alapvető technológiáktól a konkrét transzformatív programok megvalósításáig – támogatni tudja ügyfeleit, a hazai gazdaság szereplőit.

Pepper robot segítségével Vanda, a T-Systems által fejlesztett üzleti asszisztens konferálásában mutatta be szeptember 8-án Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, valamint a 260 szakmai szervezetet tömörítő Mesterséges Intelligencia Koalíció Magyarország Mesterséges Intelligencia stratégiáját. 

 

Az eseményen elhangzott, az intézkedésterv alapjaiban határozhatja meg az ország gazdaság fejlődését, hiszen tíz éves távlatban a hazai nemzeti össztermék 15%-kal, míg a KKV szektor termelékenysége 26%-kal javulhat. A társadalom képzési és tudatosító programokkal való felkészítése továbbá segít választ találni az automatizációval járó kihívásokra, a kutatási folyamatokban az üzleti szemléletmód érvényesülhet, illetve felerősödik a nemzeti adatvagyonnal való felelős gazdálkodás igénye is.

 

 

Két évvel ezelőtti bevezetése óta a mesterséges intelligencia alapú Vanda oszlopos tagjává vált a Telekom ügyfélszolgálatának. A magyarul is beszélő virtuális asszisztens nem csupán fogadni képes a beérkező hívásokat, hanem felfogja és értelmezi a hívó szándékát, és ez alapján nyújt segítséget számára vagy összekapcsolja a megfelelő szakértővel. Ezen kívül a jól automatizálható és gyakran előforduló rutinfeladatokkal is tökéletesen elboldogul, legyen szó jelszavak megváltoztatásáról, vagy rendeléssel kapcsolatos információk ellenőrzéséről. A Telekom 1414-es ügyfélszolgálati számára érkező hívások 100%-át Vanda fogadja, azok 96%-át pontosan megérti, és ma már a kérések 18%-át emberi beavatkozás nélkül, teljesen önállóan oldja meg.

 

Míg eddig a digitális üzleti asszisztens bevezetése virtuális szerverek telepítését igényelte annál a cégnél, ahol igénybe vették a szolgálatait, a Microsoft cloud computing platformja, az Azure segítségével Vanda hamarosan a felhőből is elérhetővé válik. Ez minden korábbinál nagyobb rugalmasságot eredményez felhasználói és üzemeltetői oldalon, hiszen egy-egy munkafolyamatot is rábízhatunk a virtuális asszisztensre. Így az ügyfélszolgálati munka repetitív, automatizálható lépéseit, például az időpontfoglalás és lemondás, hibajegyek felvételét, raktárkészletről tájékoztatást, küldemények vagy járművek státuszát, számítógépes jogosultságok menedzselését, vagy akár a kérdőívezést is rábízhatjuk Vandára.

 

Mindezek azon vállalkozásoknak is elérhetővé teszik a digitális üzleti asszisztens szolgálatait, amelyeket korábban eltántorított ettől az üzembe állítás időigénye és beruházási költsége. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A pandémia után a logisztikai ipar gyorsítja a robotokkal végzett automatizálást

Az ABB „The new norm: How COVID-19 has accelerated the switch to robotic automation” címen közzétette a logisztikai ipar jövőjével foglalkozó tanulmányát. Ebben részletesen kifejti, hogyan fokozza a pandémia a logisztikai ipar robotikai és automatizálási beruházásait, miközben még inkább ráerősít a hosszú távon érvényesülő ágazati tendenciákra, így a munkaerőhiányra, a sokcsatornás termékforgalmazás növekedésére és az e-kereskedelem fellendülésére. A tanulmány a COVID-19 utáni korszak logisztikai ágazatát és az azt erősen befolyásoló tendenciákat vizsgálja, továbbá útmutatást ad arra vonatkozóan, hogy a vállalatok alkalmazkodóképességük fokozása érdekében miként növelhetik robotizálással és automatizálással működésük rugalmasságát.

2021. október 25. 12:25

Óriás akkumulátorgyár épül a magyar határhoz közel

Szerbiában, az alumíniumfeldolgozás és a csomagolóipar területén élenjáró Al Pack Group vállalkozásaként létrejött ElevenEs 2024-ben kezdi el a 100 százalékban megújuló energiával működő, 8 GWh teljesítményű szabadkai gyár építését, amely a jelen tervek alapján 2030-ra 300 MWh-nyi becsült éves teljesítménnyel működő, moduláris felépítésű lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátor cella előállítására lesz képes. 

2021. október 25. 09:47

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20