5 jótanács kiskereskedőknek 2021-re

forrás: Prím Online, 2020. október 18. 09:37

A kormány április 16-án jelentette be, hogy 2021 januárjától minden online kasszát használó kereskedő köteles lesz elektronikus fizetési módot biztosítani vásárlóinak. Az egyszerű és biztonságos fizetések globális piacvezetője, az Ingenico Group 5 hasznos tanáccsal segíti a megfelelést. 

 

1. Időben válasszuk ki a megfelelő készpénzmentes fizetési szolgáltatót

Az elektronikus fizetések térnyerésével a kártyaelfogadók és fizetési szolgáltatók piaca is hatalmasat változott az elmúlt években. Amíg korábban a kártyaelfogadást és egy POS terminál elhelyezését számos kiskereskedő luxuskategóriás kiadásnak érezte, mára ennek költségei a töredékükre csökkentek. „A kereskedők számára nagy választékban állnak rendelkezésre POS terminálok a piacon a bankkártya méretű mPOS megoldásoktól kezdve a nagy kapacitású, csúcskategóriás eszközökig. Akár bankot, akár független fizetési szolgáltatót választunk, nagyon fontos, hogy törekedjünk arra, hogy megbízható, magyarországi háttérrel, magyar nyelvű ügyfélszolgálattal is rendelkező vállalatot keressünk és semmiképpen se hagyjuk a döntést az utolsó pillanatra” – mondta el Bakonyi András, az Ingenico Magyarországért felelős értékesítési igazgatója. 

 

2. Mérjük fel ügyfeleink igényeit

Bár manapság szinte mindenki használ bankkártyát vagy egyéb készpénzmentes fizetési eszközt, előfordulhatnak olyan területek, ahol még a készpénz az elsődleges fizetési mód. Mielőtt  kiválasztjuk a számunkra optimális megoldást, érdemes átnézni és kielemezni az üzletünk működése során keletkezett korábbi tapasztalatokat. „Régóta egyértelmű trend, hogy a készpénzmentes fizetést választó vásárlók átlagos kosárértéke meghaladja a készpénzes vásárlóékét, tehát többet költenek egy adott vásárlás során. Így tehát előfordulhat, hogy jelentős hasznot hoz az üzletnek, ha kiszolgálja a kártyás fizetőket” – nyilatkozta Bakonyi András.

 

3. Számoljuk ki, hogy mekkora forgalomra és kosárértékre számíthatunk

A piacon számos ajánlatot találni a kártyaelfogadás bevezetésére, azonban ezek között az átlagos kosárérték és tranzakciószám függvényében jelentős eltérések lehetnek. „Egyes szolgáltatók havidíjért cserébe helyeznek ki terminálokat, és nem vonnak le jutalékot, míg mások nem kérnek havidíjat, viszont a kártyás fizetésekért magasabb jutalékot számolhatnak fel. Nagyon lényeges, hogy ismerjünk üzletünk sajátos működését, mert így könnyebben kalkulálhatunk és választhatjuk ki a legköltséghatékonyabb megoldást. Sok tranzakció esetén a havidíjas konstrukció, míg alacsonyabb tranzakciószám mellett a jutalékos, de havidíjmentes szolgáltatás térülhet meg jobban” – tette hozzá a szakember.

 

 

4. Legyünk tisztában a technikai szükségleteinkkel

Számos méretű és teljesítményű POS terminál található a piacon. Egy futárnál vagy biztosítási ügynöknél kiválóan működhet egy költséghatékony mPOS eszköz, míg egy gyorsétteremben a nagy tranzakciószám és a gyors kiszolgálás megkövetel egy nagy nagyobb teljesítményű megoldást. Szintén lényeges paraméter, hogy hány darab terminálra van szükség egy üzletben vagy szükséges-e külső PIN pad, illetve, hogy ügyfeleinknek SZÉP kártya, egészségbiztosítási kártya elfogadást is kell-e biztosítani. Ezeket mindig tartsuk szem előtt, hogy a lehető legjobb ajánlatot kaphassuk szolgáltatónktól vagy bankunktól. Az új szabályozás értelmében az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR) keretében működő átutalásokra alapozva érkezhetnek olyan új fizetési módok, mint például a QR kódos fizetés. Ennek működtetése azonban szintén követel technikai felszerelést, ugyanis a QR kód generáláshoz, és a fizetési banki visszaigazolásához szükség lesz valamilyen fajta POS megoldásra. „Az Ingenico kínálatában minden típusú fizetési igényt ki tudunk szolgálni és valamennyi, jelenleg forgalomban lévő fizetési eszközt el tudnak fogadni termináljaink. Egyes helyzetek megkövetelhetik, hogy nem helyhez között, fix terminálokkal dolgozzunk, hanem mobil eszközökkel, wifis, bluetooth-os vagy akár SIM kártyás megoldásokkal fogadjunk el kártyát.” 

 

5. Mérlegeljük, hogy milyen fizetési módokat szeretnénk elfogadni

Amennyiben vállalkozásunk rendelkezik hűségkártyával, pontgyűjtőkártyával vagy szeretnénk elfogadni SZÉP kártyát, egészségkártyát vagy ehhez hasonló fizetési módot, akkor erre is van technológiai megoldás. „Bizonyos POS terminálok sokkal többre képesek, mint a bankkártyák elfogadása – akár extra bevételt is hozhatnak, pl mobiltelefon egyenleg feltöltéssel. A rendszerhez a nagyobb gyártók képesek személyre szabott üzleti alkalmazásokat fejleszteni, amelyek segíthetnek a vásárlók egyedi igényeinek kiszolgálásában” – mondta el Bakonyi András. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Automatizálás együttműködő alkalmazásokkal

Elmondhatjuk, hogy jelenleg a gépkiszolgálást jobbára még mindig emberek végzik, azonban a robotok kezdik forradalmasítani a gyártási folyamatok ezen monoton területét is.

2020. október 28. 19:26

Adatrendszerezés mesterséges intelligenciával

Az információ hatalom, ami minden vállalatnál rendelkezésre áll. De csak az jut versenyelőnyhöz, aki megfelelően tudja értelmezni és hasznosítani az információhalmazt, és ki tudja nyerni belőle a lényeget. A szervezeteknél összegyűlő adatmennyiség viszont olyan óriási, hogy esélytelen emberi munkával nekilátni a feladatnak. A gépi tanulás és a mesterséges intelligencia ezzel szemben képes szövegek, hangok, képek vagy arcok felismerésére és elemzésére, így akár rejtett összefüggésekre is rá tud világítani. Ezért használja a Micro Focus is egyre több megoldásában ezeket a technológiákat.

2020. október 28. 17:48

Hatékony termékkeresés a GLAMI szolgáltatásával

A GLAMI.HU egy évvel ezelőtt indította el vizuális keresési szolgáltatását, amely egy mobillal készített fotó vagy egy netről lementett kép segítségével egyetlen felületen több száz európai webáruház kínálatát teszi kereshetővé. Az egyre népszerűbb funkció nem csak a felhasználói élményben jelent nagy előrelépést, de jelentősen hozzájárul a webáruházak forgalmának növekedéséhez.

2020. október 28. 13:28

A Dell Technologies kibővíti as-a-Service stratégiáját

A felhő alapú informatikai infrastruktúrák területén vezető* Dell Technologies az APEX projekt keretében kibővíti szolgáltatásként kínált ajánlatait. A vállalat így megkönnyíti a hozzáférést on-demand technológiáihoz ügyfelei és partnerei számára a tárolók, szerverek, hálózatok, hiperkonvergens infrastruktúrák, asztali számítógépek és szélesebb körű megoldások esetében.

2020. október 28. 12:10

Elhozhatja a könyvelőirodák megbecsülését a digitalizáció

Decemberben még zacskóban vitték a könyvelőnek a számlákat a vállalkozók, ma online küldi az adatokat az adóhivatal. Évtizedek alatt kialakult munkamódszerek és szokások változtak meg egyik hónapról a másikra radikálisan. A most végbemenő digitalizáció évtizedes akkut problémák és sérelmek megoldásának lehetőségét kínálja a könyvelőirodáknak.

2020. október 28. 09:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

2020. október 8. 15:45

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11
online sportfogadás