Mire van szükségük a gyerekeknek a digitális oktatásban?

forrás: Prím Online, 2020. november 20. 18:11

Pedagógusoknak rendezett online konferenciát a Da Vinci TV a Telekommal közös digitális edukációs programja részeként. A Digitális Szuperhős elnevezésű online rendezvényen a „screenagerek” netezési szokásait, őket motiváló pedagógiai módszereket és a digiális tartalmak kiaknázásának konkrét lehetőségeit mutatták be több, mint 350 pedagógus regisztrációjával november közepén.

Egyre nagyobb lendülettel haladunk előre a digitális átalakulás útján, a digitális technológiák pedig életünk alapvető részévé válnak. Az idei év különösen nagy kihívás elé állította a pedagógusokat – a digitális oktatás már nem a jövő, hanem jelen életünk szerves része lett. A számtalan újonnan elérhető technológiai eszköz mellett azonban továbbra is a tanárok az oktatás legfontosabb, központi figurái. Ezért a Da Vinci Media és a Telekom a pedagógusoknak szervezett online konferenciát digitális edukáció témakörben. 

 

Mire lenne szükségük a gyerekeknek a digitális oktatásban? A Hintalovon Alapítvány friss kutatása alapján a gyerekek véleménye szerint az oktatási minősége romlott, a szabadidejük is kevesebb, és a kiadott feladatok is nehezen átláthatók a digitális átállásban. Szerintük, amire szükség lenne, hogy a tanárok jobban tudják használni az online felületeket, ezek közös platformon jelennének meg, és több egyéni visszajelzés érkezne a munkájukra. Fontos visszajelzés a résztvevők, de minden pedagógus számára.

 

 

Érdekesség, hogy az idő, mint gyakori problémakör máshol is felmerül az internethasználattal kapcsolatban: a megkérdezettek 40%-a gondolja úgy, hogy többet van fenn a világhálón, mint az szükséges lenne. A megbízható források megtalálása, az álhírek kiszűrése is fontos a diákok számára – a konferencián a résztvevők ezért ehhez kaptak is segítséget online tartalmak formájában, például a tanórákba is könnyen előre elkészített óravázlatok segítéségével beépíthető Keress rá! internetbiztonsági online sorozatot.

 

A digitális eszközök használatát akkor fogják értékelni a gyerekek, ha annak új célja van, s nem például csak egy táblavázlatot helyettesít: a cél újraértelmezni a korábbi megközelítéseket és feladatokat – ez a Neteduactio előadásából derült ki, ahogy az is, a projektpedagógia, azaz az iskolai keretek kitágítása a digitális térben különösen jól megvalósítható.

 

„A videójátékozás lehet hasznos időtöltés.” - mondja Douglas Lloyd, az Azoomee-DaVinci ügyvezető igazgatója. „Az állítás azért nem meglepő, mert ha a pedagógus a megfelelő tartalmat a megfelelő módszerrel ismerteti, akkor a játékokban elért eredmények összemérhetők, versengésre buzdítanak, és újra értelmezik a korábbi tantárgyi ismereteket. A Da Vinci Kids appban található játékok nagyszerűen használhatók a tanításban, gamification céllal.” – teszi hozzá a konferencia egyik előadója és szervezője. 

 

És hol van a szülők felelőssége a gyerekek virtuális életében? A homo informaticusokkal nem versenyezni kell, hanem elhinni nekik, hogy javukra válik, és hasznos időtöltés is lehet a netezés. Az, aki például kódolási képességeket fejlesztő játékokkal játszik, vagy programozni tanul, az életben másképp viszonyul a kihívásokhoz, részproblémákra bontja azokat, és logikai előnnyel indul.

 

A rövid, pörgős prezentációkkat többek között volt Bán-Széll Előd - Logiscool kódoló iskola, Antaliné Miss Lilla - Neteducatio képzőközpont, Németh Barbara - Hintalovon Alapítvány, Tibenszky Moni Lisa - Felelős Szülők Iskolája, Molnár Janka Sára, OKTONDI (OKTatás ONline DIgitálisan) közösség képviselője tartották. 

 

A konferencia keretében hirdették ki a Digitális Szuperhős videopályázat nyerteseit is. A Da Vinci és a Telekom pályázatában olyan gyerekeket és alkotásokat kerestek, akik már használják, ismerik a digitális tér nyújtotta előnyöket, és szívesen megosztják tudásukat másokkal is. 

 

A szervezők szerint rendkívül bíztató, hogy ilyen leterheltség mellett is több, mint 300 tanár vett rész az eseményen, ők máris digitális szuperhősnek nevezhetők. Az esemény közös üzenete szerint fontos, minél több pedagógus tanulja és tanítsa meg jól használni az okoseszközöket és tartalmakat. A tanárok szerepe a technológia fejlődésével változhat, de soha nem lesz helyettesíthető.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A BME és a HONOR az egyetemi alkalmazásfejlesztést támogatja

A Honor nemzetközi technológiai márka okostelefonokkal és pályázati lehetőséggel támogatja az alkalmazásfejlesztést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszékén. A megállapodás részeként a mobilszoftver-fejlesztés mellékspecializációval bíró hallgatók tanulmányaik során Honor 9X Pro és Honor 9A készülékeket használva fejleszthetnek alkalmazásokat.

2020. december 4. 19:26

Jelentős napenergia céggel bővült a Bravogroup portfóliója

Magyarország egyik legnagyobb magyar magántulajdonban lévő infokommunikációs vállalatcsoportja lezárta azt a portfólióbővítési tranzakciót, amelynek keretében 50%-os tulajdonrészt vásárolt a miskolci székhelyű PV Napenergia Kft.-ben. A cég jelentős szereplő a lakossági-, vállalati-, valamint a naperőmű piacon, továbbá az AEG szolártermékek hivatalos magyarországi forgalmazója. 

2020. december 4. 17:59

Hogyan triplázhatják meg mobil robotok egy feldolgozó vállalat termelékenységét?

Az automatizálás egyre nagyobb lendülete az FMCG szektort is elérte. A modern gyártóvállalatok élnek a digitális átalakulás által kínált lehetőségekkel, hogy ezzel lean gyártást érjenek el, kihasználva a növekedés kulcsfontosságú mozgatórugói, az automatizálás és a mesterséges intelligencia által nyújtott előnyöket. A gyógynövények feldolgozásával foglalkozó Infinitus az automatizálásnak köszönhetően tett szert versenyelőnyre: autonóm mobil robotokkal (AMR-ekkel) sikerült megtripláznia a termelékenységét.

2020. december 4. 15:32

Debrecenben nyílik az első vidéki Xiaomi Mi Store

Tovább terjeszkedik a Xiaomi Magyarországon: első ízben lesz hivatalos márkaképviselete Budapesten kívül, Debrecenben. A december 5-én megnyíló üzlet lesz a harmadik Mi Store az országban, ahol közvetlenül a gyártótól és gyártói garanciával lehet majd Xiaomi termékeket vásárolni. 

2020. december 4. 14:13

MI TUDÁSKÖZPONTOK: Robotszimuláció támogatja az önvezető járművek fejlesztését

Az autonóm járművekkel kapcsolatos kutatásokat teszi gyorsabbá és hatékonyabbá a műszaki képzésekben kiemelkedő győri Széchenyi István Egyetem mesterséges intelligenciára (MI) építő projektje, amelyben robotokat vizsgálnak virtuális, szimulációs környezetben. A járműipar nemzetgazdasági szempontból stratégiai jelentőségű ágazat, s ennek fejlesztési tevékenységét a legmodernebb technológiák támogatják, mint amilyen a mesterséges intelligencia. A Microsoft és a Széchenyi István Egyetem együttműködésével, a Mesterséges Intelligencia Tudásközpont program keretében megvalósuló projekt a jövőben több száz mérnökhallgatónak teszi lehetővé, hogy megtanulják és saját kutatásaikban is alkalmazzák a mesterséges intelligenciára épülő technológiákat. 

2020. december 4. 12:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ismét lehet pályázni a Magyar Innovációs Nagydíjra

2020. december 1. 14:57

Hazánkban elsőként továbbított röntgenfelvételt egy diák 5G-n keresztül

2020. november 24. 12:01

A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures

2020. november 21. 10:18

Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom

2020. november 12. 15:52
online sportfogadás