Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
Az elkövetkező hetekben 324 újabb alkotás kerül fel a Mecenatúra Mozi honlapjára, rajz-, dokumentum- és játékfilmekkel gazdagodik a kínálat – erről is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A testület véglegesítette a Budapest 98,0 MHz-es pályázati felhívást, bejelentések alapján vizsgált egy klubrádiós műsort és a Telekom egyik reklámját, továbbá elfogadta jövő évi hatósági felügyeleti tervét is.
Több mint 300 filmmel bővül a Mecenatúra Mozi
324 újabb olyan film kerül fel a Mecenatúra Mozi honlapjára , amelyek elkészítését a Médiatanács is támogatta. Különböző témájú és műfajú művek is elérhetők lesznek, mint például a Csupipupi rajzfilmek epizódjai, az Élő templomok-dokumentumfilmek vagy a nyugdíjazás problémáját körbejáró Megszállottság – több száz másik kíséretében. A felületen összesen 562 alkotás szerepel majd, többnyire teljes hosszban, egyes filmek esetében azonban – jogi szempontok miatt – egyperces részletben. A Médiatanács az általa és jogelődje által korábban támogatott műsorszámokból olyan válogatást kíván elérhetővé tenni a Pályázati Tükrön belül, amely mindenki számára szabadon megtekinthető. A grémium célja – többek között – az, hogy elősegítse a hatékonyabb tanulást, illetve a szabadidő hasznosabb eltöltését az oktatási, karitatív vagy kulturális intézmények diákjai, valamint az idősek és az állami gondoskodásban élők számára. A kiválasztott filmeket a televíziók korábban több ismétléssel közszolgálati műsorszámként mutatták be, szabad elérésüket pedig a Nemzeti Audiovizuális Archívum (NAVA) biztosítja.
Rádiós pályázatok
A tanács elvégezte a Tihany 97,6 MHz helyi vételkörzetű frekvencia közösségi jellegű használatára benyújtott pályázati ajánlatok alaki és a Kaposvár 93,1 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára benyújtott egyetlen ajánlat tartalmi vizsgálatát: előbbinél hiánypótlásra kérte fel az FM 4 Rádió Kft.-t és a Katolikus Rádió Zrt.-t, utóbbinál pedig felvilágosítást kért az egyedüli pályázótól, a Mária Rádió Frekvencia Kft.-től.
Véglegesítette és pénteken teszi közzé honlapján a testület a Budapest 98,0 MHz körzeti vételkörzetű frekvencia pályázati felhívását közösségi jelleggel. Az ajánlatokat január 14-én lehet majd benyújtani. A grémium a szolgáltató kérelmére hozzájárult ahhoz, hogy a Karc FM Média Kft. a Nagykanizsa 100,7 MHz frekvencián legkésőbb 2021. január 27-éig kezdje meg közösségi jellegű médiaszolgáltatását.
Médiafelügyeleti döntések
Bejelentésre vizsgálta a Médiatanács a Klubrádió Megbeszéljük című, szeptember 24-ei műsorát. A bejelentő szerint gyűlöletkeltőek és kirekesztőek voltak az egyik betelefonáló kijelentései a székelyekről és Vidnyászky Attila színházi rendezőről. A testület a Vidnyászky Attiláról elhangzottakat nem vizsgálhatta, mivel médiaigazgatási jogsértés alanyai kizárólag társadalmi csoportok, közösségek lehetnek, személyek nem. A hallgató székelyekre vonatkozó véleménynyilvánítását a műsorvezető pedig igyekezett ellenpontozni. A műsorszámban elhangzott sértő kifejezések nem érték el a gyűlöletkeltés és a kirekesztés alkotmányos és hatósági gyakorlatban meghatározott mércéjét, így a grémium megállapította, hogy a szolgáltató nem sértett törvényt. Döntésében ugyanakkor a Médiatanács kifejezte azon véleményét is, hogy nem tartja helyesnek és elfogadhatónak, hogy a székely közösségre vonatkoztatva a magyarság fogalmát megkülönböztetőleg alkalmazzák.
Szintén bejelentés alapján vizsgálta a testület a Magyar Telekom több szolgáltatásban is megjelent reklámját. A szpotban egy apa telefonon keresztül segít a lányának a felforrt hűtővizű autója kapcsán, egy ponton arra instruálva, hogy vegye le a kiegyenlítő tartály kupakját. A bejelentő szerint ez súlyos égési sérülést okozhat. A Médiatanács megállapította, hogy a szegmens a nézőket nem ösztönözte egészségre, biztonságra vagy a környezetre ártalmas magatartásra, az nem képezte a reklám hangsúlyos részét, nem szólított meg kiskorúakat. Emellett a reklám tárgyával sem függött össze közvetlenül a jelenet, kizárólag annak illusztrációjaként szolgált, így a tanács nem indított eljárást.
Elfogadta a Médiatanács a jövő évi hatósági felügyeleti tervét
Elfogadta a grémium a Médiatanács 2021-es felügyeleti tervét. Az általános hatósági felügyelet keretein belül jövőre is célja a testületnek a médiaszolgáltatók és a közösségi jellegű médiumok folyamatos figyelése mellett – többek között – a reklámok megjelenésének és hangerejének vizsgálata, a nagy elérésű híradók nem közérdekű bűnügyi híreiben a törvényben előírt harmincöt százalékos plafon ellenőrzése, illetve a hír- és magazinműsorok kvantitatív elemzése. Külön vizsgálati terület a televíziós gyermeksávokban a gyermekvédelmi előírások betartása a magyar és a nem magyar joghatóság alá tartozó szolgáltatásoknál, valamint az, hogy a szolgáltatók a hat éven aluliak számára nem ajánlott korhatár-kategóriát mennyire használják. A Médiatanács jövőre is tervezi a szolgáltatók műsorokra vonatkozó korhatár-besorolási gyakorlatának monitorozását, és ellenőrizni fogja a hallás- és a látássérülteket segítő televíziós szolgáltatásokat. A magyar piacra irányuló, külföldi joghatóság alá tartozó szolgáltatásoknál a reklámkvótákra fókuszál majd, továbbá felügyeli, hogy az uniós gyártási kvóták mennyire teljesülnek. A grémium továbbra is nyomon követi a kiskorúak védelme érdekében alkalmazott hatékony műszaki megoldással kapcsolatos követelmények betartását is. A 2021-es felügyeleti tervet a hatóság a honlapján közzéteszi.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
- Magyar–román együttműködés a Mozi+ helytelen korhatárbesorolása miatt
- Hamarosan újra pályázható a budapesti 98,0 MHz körzeti rádiófrekvencia
- Újra pályázható lesz a Budapest 92,9 MHz frekvencia
- Közel 75 millió forintos támogatás rádiós műsorgyártásra
- Médiatanács: magyar–cseh együttműködés a Film Café és a Comedy Central médiafelügyeletében
- Médiatanács: Tovább szólhat Cegléden a Mária Rádió
- Újra szólhat Székesfehérváron a Vörösmarty Rádió
- Médiatanács: Újra szólhat az Európa Rádió Miskolcon
- Pályázati lehetőség közösségi televíziók és rádiók részére
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Elindult a Google 2024. novemberi Core, alap-algoritmus frissítése
A Google elindította a legújabb algoritmus frissítését. A „2024. novemberi Core-frissítés” körülbelül két hétig fog tartani, amíg teljesen érvénybe lép. Szuhi Attila, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője mutatja a részleteket.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.