December 13-tól megújul az internetes jegyvásárlás
A MÁV-csoport fejlesztési terveiben hangsúlyos szerepet kap az eddigieknél kényelmesebb, gyorsabb, korszerűbb jegyvásárlás feltételeinek biztosítása, ezért a december 13-i menetrendváltástól egy vadonatúj Elvira jegyértékesítési rendszert használhatnak a vonattal utazók a menetjegyek megvásárlásához, de a tesztüzem mától elkezdődik. Az új menetrendi időszakra a pénztárakban és a MÁV appon a jegyek már megválthatók.
Magyarország első, teljes kínálatot biztosító online jegyértékesítő felülete idén decembertől teljesen megújul: az új Elvira már a vasúttársaság egységes jegyértékesítési rendszerében működik majd, összekötve a MÁV mobilalkalmazással is, így akár egy regisztrációval, de önállóan is használhatják az utasok mindkettőt. A közösségi közlekedés egyik legelterjedtebb jegyértékesítési rendszerének informatikai hátterét a MÁV Szolgáltató Központ szakemberei fejlesztették az utasoktól beérkezett javaslatok, igények alapján, a MÁV-START, mint megrendelő együttműködésével. A technológiai átállás folyamata mától kezdődik tesztüzemben. A december 13-tól hatályba lépő új menetrendi időszakra, az e-ticketben már nem lehetséges a jegyvásárlás, de az online jegyváltás a MÁV appon belül teljeskörűen elérhető.
A régi jegyértékesítési rendszerben található adatok kezelése, az új felület élesítése december 13-ig megtörténik, az átállás egyik lépcsőjeként december 3-tól a felület működését egyelőre korlátozott számú felhasználó tesztelheti a próbaüzem keretében. Első körben ötszázan próbálhatják ki az új rendszert, azonban a vasúttársaság folyamatosan figyelemmel követi a működését, és ettől függően emeli a tesztelésbe bevontak létszámát.
Az új Elvira használatakor a legszembetűnőbb változást a modern, letisztult kezelőfelület nyújtja. A másik kiemelt fejlesztés, hogy a MÁV applikációval közös felhasználói fiókot használhatnak a felhasználók, így az új Elvirán megvett jegy a MÁV appban is megjelenik, valamint e-mailben is megkapja pdf formátumban. Ezáltal a jegyet letölthetik, kinyomtathatják, vagy továbbíthatják annak, akinek a nevére szól. A vásárláshoz és az utazáshoz szükséges adataikat egyetlen kényelmes felületen kezelhetik, szükség esetén módosíthatják az utasok.
Bármelyik felületen kezdeményezhetnek jegyvisszatérítést az online vásárolt jegyekre, ha a vásárlási feltételeknél ez a lehetőség nem volt kizárva. A felhasználók az elmentett számlázási- és bankkártyaadataikat is használhatják a webes és az applikációs felület esetében is. Az új Elvirán a nemzetközi jegyek is folyamatosan válnak elérhetővé a legnépszerűbb úticélokra.
A megújult Elvira az első időszakban még próbaüzemben fog működni, ezért kisebb hibák, leállások még előfordulhatnak.
Kapcsolódó cikkek
- Már kétszázezernél is többen használják a Vonatinfó applikációt
- Újabb hasznos funkciók a MÁV mobilalkalmazásában
- Új funkciókkal bővült a MÁV app
- Stabilabb és gyorsabb lesz a vezeték nélküli internet a vasúti kocsikban
- Több hasznos funkcióval bővült a MÁV applikáció
- Minden jegyvizsgáló testkamerát hord augusztus végétől a legkritikusabb elővárosi járatokon
- Új élményvonat flottával bővült a MÁV Rail Tours
- Bekerültek a pótlóbusz megállóhelyek a MÁV-START online menetrendi keresőjébe
- Együttműködés a MÁV-START Zrt. és a Ganz Motor Kft. között
- 2020 végéig újabb testkamerák érkeznek a MÁV-START-hoz
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elégedettebbek a magyarok a digitális munkahelyeken
A DreamJobs állásportál friss kutatása szerint a magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére. Kiderült, hogy minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több ilyen módszer áll a dolgozók rendelkezésére, annál vonzóbbá válik a munkahelyük. A digitális felületek használata alig okoz gondot a mindennapokban, ráadásul összetartóbb és gyorsabban dolgozó csapatok alakultak ki alkalmazásukkal. Az egyéni tapasztalatokban is jól teljesítenek az internetes megoldások; úgy a munkavégzés hatékonyságában, mint a személyes kapcsolatok és bizalom kialakításában.
A webáruházak sikere múlhat a futárcégen
Mivel a vásárlók számára a szállítás gyorsasága és a biztonság egyaránt fontos szempontok az online vásárlásnál, a webáruházak sikerében meghatározó lehet, hogy milyen futárszolgálatot választanak. A több ezer hazai webáruházzal dolgozó Packeta szakemberei hét pontban foglalták össze, mire érdemes figyelnie egy online kereskedőnek az automatahálózattól a mobilapplikációig.
Egyszerűbbé válik a magyar cégek számára Angliába utalni
A Brexit után a magyar vállalatoknak is nehezebb lett az Egyesült Királysággal történő kereskedelem nem csupán logisztikai, hanem pénzügyi szempontból is. Pedig az EU-ból való kilépés ellenére jelentősen élénkült a két ország közötti gazdasági kapcsolat, ahogy megnőtt a pénzügyi átutalások volumene is. 2021-re 3,61 milliárd fontra nőtt a hazai cégek exportja, és 1,52 milliárd fontra nőtt a szigetországból érkező import volumene.
A Brancs tőkegyűjtő portál első nagy dobásai
Az alig egy hónapja indult első hazai közösségi piactéren már meg is vannak az első sikeres projektek: egy nemzetközi kiugrás előtt álló magyar találmány, amely újrahasznosított PET palackokból készít nyomtatószálat, és az első hazai felnőtt szörp, amely az áfonyás íz mellé alkoholos “cselt” is bevet.