Bizalmatlanságot keltettek az új energiacímkék
A március elejétől irányadó új energiacímkék megzavarták a vásárlókat. Az újrakategorizálás nyomán a legtöbb takarékos, korábban A-pluszosként ismert háztartási nagygép ma már B, C vagy D-kategóriásként szerepel a boltokban. Ez az átváltozás sokakat megzavar, s bizalmatlanná tesz, amire az áruházak tapasztalatai mellett egy friss kutatás is utal.
Mosó-, mosogató-, mosó-szárító gépek, hűtőszekrények, fagyasztók és borhűtők – mind új energiabesorolást kapták 2021. március 1-től. A boltokból eltűnt az „A+”-os jelzés, ami korábban az alacsony energiafogyasztású készülékeket jelölte. A MediaMarkt napokban lefolytatott kutatásának* eredménye megerősítette az eladók tapasztalatait, miszerint a vásárlók nagy része még nem igazodik ki az új jelöléseken.
A 18 évnél idősebbek mindössze 43%-a hallott a műszaki cikkeket forgalmazó boltokban 5 hónapja bevezetett változásról. Ennél is kevesebben, csak minden nyolcadik ember tudja magabiztosan, 42%-nak rémlik, míg majd minden másodiknak fogalma sincs arról, hogy a régi jelzések mikre változtak. Pedig amikor mosó-, mosogató-, mosó-szárító gépet, hűtőszekrényt, fagyasztót vásárolunk, a magyarok 58%-ának számít, hogy a készülék működés közben mennyi energiát használ fel.
Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója szerint a jelenlegi helyzet számos környezettudatos, vagy rezsispórolásra törekvő vásárló életét nehezíti. Ők ugyanis fizetnének többet is egy-egy készülékért, ha bízhatnának benne, hogy az tényleg takarékosan bánik az energiával. Mint a kutatásból kitűnt, ezért 5%-os felárat a lakosság 31%-a vállalna, de még plusz 10%-ot is megadna a válaszolók 28%-a. „Csakhogy sokan elbizonytalanodnak, ha egy drágább hűtőn csak egy csupasz „A”-t vagy „B” jelzést találnak, mivel azt a régi beidegződések alapján csak közepesen takarékos energiafelhasználású készüléknek vélik. Így nem éri már meg nekik a többletkiadást. A felvilágosítás napi rutinjukká vált az áruházi tanácsadóknak, de segítségként több MediaMarkt áruházban is kihelyeztünk a változást magyarázó összehasonlító ábrákat” – osztotta meg tapasztalatait a vezető.
Az új szabályozás értelmében az „A” marad ezentúl is a legmagasabb energiaosztály, de a pluszjelektől megszabadul. Például egy korábban A+++-os mosogatógép az új rendszer szerint csak a D kategóriásnak felel meg. Mindez közel sem azt jelenti, hogy az eddig kiemelkedően energiatakarékosnak minősített mosógép rosszabb minőségű lett – mindössze a jelölési rendszer változott.
További zavart kelthet, hogy a különféle háztartási gépek energiahatékonysági besorolásához immár eltérő skálákat használnak. Így más volt a mérce az újracímkézéskor a mosó-, valamint a mosogatógépeknél, miként a hűtőknél és a fagyasztóknál is. Így előfordulhat, hogy két, korábban egyaránt A+++-osként ismert berendezés, például egy mosó és egy mosogató közül ma az egyik C, míg a másik csak D címkét visel.
______________
* A kutatás célcsoportja: 18-65 éves lakosság. Mintanagyság: 1100 fő. A minta forrása: Pulzus© Kutatási Rendszer. Az adatfelvétel ideje: 2021. május. A minta reprezentatív a magyar lakosságra nem, korcsoport, végzettség, lakóhelytípus alapján.
Kapcsolódó cikkek
- Fotópályázatot hirdet a MediaMarkt
- Egyre több autós önvédelmi eszköze a menetrögzítő kamera
- Új stratégiával tértek vissza a vevők a kényszerű zárás után
- Látványosan gyűlt az e-hulladék tavaly
- Applikáció segíti a beléptetést a ma nyíló MediaMarkt áruházakban
- Tudatos vásárlásra buzdít a MediaMarkt és a TVE
- A lakosság a legnagyobb energiafogyasztó
- Az idő elérkezett: márciustól már az új energiacímkéket kell értelmezni
- COVID-mellékhatás: Rákaptak az e-ajándékkártyára
- Nagy mobiltelefon tartozék felmérés
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Elindult a Google 2024. novemberi Core, alap-algoritmus frissítése
A Google elindította a legújabb algoritmus frissítését. A „2024. novemberi Core-frissítés” körülbelül két hétig fog tartani, amíg teljesen érvénybe lép. Szuhi Attila, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője mutatja a részleteket.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.