Apple dokkoló, óvodai fejlesztőprogram és vegán smartfood az iPonNovation győztesei között
Közel száz izgalmas startup mérette meg magát a regionális szinten is különlegesnek számító iPonNovation versenyén, melynek eredményhirdetésére szerda este került sor. A hagyományteremtő program döntőjébe hat vállalkozást válogatott be a szakmai zsűri, a végső döntést pedig közösen hozta meg velük az iPon és a HRP. A program szakmai irányítását Kovács Péter vezetésével az XO.company vállalta.
A HUB 55 Cafe & Bar adott otthont az iPonNovation záróeseményének, ahová a versenyző csapatok mellett a startup szcéna prominens alakjai (befektetők, cégvezetők és már befutott startupperek) vettek részt. A szervezők a XaB és barátai Podcast ötletgazdáját, Magyarország Clubhouse pápáját kérték fel műsorvezetőnek. A döntősök képviselői mind színpadra álltak, és röviden bemutatták a vállalkozásukat.
Az iPonNovation harmadik helyét az AllRYS zsebelte be, ők egy vegán rizskészítmény piaci bevezetésén dolgoznak, melyet elsősorban sportolók számára fejlesztettek ki az energiazselék természetes alternatívájaként. A csapat a mesterséges alapanyagokat mellőző megoldásban látja a jövőt és a nemzetközi piac meghódítását tűzte zászlajára a rizsalapú smartfooddal. A döntőbe jutott csapatok közül ez volt az egyetlen, amelyik élelmezési projekttel indult.
A második helyezett a DIOO (Digitális Okosjáték Óvodásoknak) projekt lett. A játékos iskolaérettséget vizsgáló és felkészítő rendszer (hardver és szoftver) 16 létfontosságú képesség területén segít a gyerekeknek 2500 különböző játékkal, felhasználóbarát, érintőkijelzős formában. A csapat célja, hogy egyénre szabottan, a kicsik igényeire szabottan készítse fel a gyerekeket az iskolára, és felfedje a gyerekek rejtett képességeit. A DIOO egyik fontos célja, hogy a hátrányos helyzetű gyerekeknek is esélyt adjon a felzárkózásra.
Az első helyet a DoBox szerezte meg. A vezeték nélküli, hordozható dokkoló állomásokat megtervező és gyártó csapat az Apple eszközeire koncentrál, ezekkel könnyíti meg a munkát. A DoBox használatával vezetékes egérrel és billentyűzettel is irányíthatóvá válnak az iPhone-ok és iPad-ek, a DoBox Pro pedig ennél is tovább megy: billentyűzetet, trackpad-et, számos csatlakozót és bővíthető tárhelyet kínál az iPad használóknak, hogy minden szempontból felvehessék a versenyt a laptopot használókkal. Hagymási Balázs, az iPon kommunikációs vezetője úgy fogalmazott: „A DoBox a kis- és nagykereskedelmi piacon, tehát az iPon és a HRP számára is ideális jelölt a nemzetközi piacralépéshez. Izgatottan várjuk a közös munkát.”
A három dobogós helyezett mellett a többi döntőbe jutott csapattal is folynak az egyeztetések a jövővel kapcsolatban, az iPonNovation stábja ugyanis úgy ítélte meg, hogy ők is megérdemlik a támogatást, így a kezüket nem engedik el segítség nélkül.
Az iPonNovation különlegességét az adja, hogy a nyertesektől sem üzletrészt, sem kizárólagosságot nem vár el, a célja a startupok támogatása a függetlenség megtartása mellett. A nyeremények sem egyszerűen pénzt takarnak, hanem a termékek belistázása mellett professzionális piackutatást, sales és marketing workshopokat, termékbemutató videók készítését, logisztikai és raktározási támogatást, árazási és promóciós tanácsadást, illetve online marketing kampány lebonyolítását.
Kapcsolódó cikkek
- Egyetemről a világpiacra
- A Microsoft Magyarország is képviselteti magát a Startup Hungary tanácsadó testületében
- Jelentős forgalomnövekedés az iPon webáruházában
- Öt egészségügyi fejlesztés, amelyre érdemes figyelni 2021-ben
- A magyar startup felhasználói 100 milliót kerestek az elmúlt évben
- A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures
- Bírságoktól menti meg a cégeket az új magyar startup
- Automatizált Facebook indul startupoknak
- Két magyar startup nyert az EIT Health InnoStars kiemelt versenyeiben
- Kreativitás, bátorság és kitartás: ezek nélkülözhetetlenek egy startup indításához
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Klebelsberg Központ: lezárult a Digitális kompetencia fejlesztése című uniós projekt
Lezárult a Digitális kompetencia fejlesztése című kiemelt uniós projekt – közölte a Klebelsberg Központ pénteken az MTI-vel.
A Samsung új hőszivattyúval forradalmasítja az otthoni fűtést
A Samsung hivatalosan is bejelentette úttörő kültéri egysége, az EHS Mono R290 hőszivattyú európai piaci bevezetését. Az idei frankfurti ISH szakkiállításon bemutatott, új Eco Heating System (EHS) rendszer újraírja az otthoni fűtés fogalmát a komfortérzetet növelő, alacsony globális felmelegedési potenciálú (GWP) megoldásával. Az eszköz a különböző energiakövetelményeknek való megfelelés érdekében többféle teljesítményváltozatban – 5, 8, 12 és 16 kW-os kivitelben – kapható. Az 5 és a 8 kW-os kültéri egységek magassága mindössze 85 cm, míg a 12 és a 16 kW-os egységeké hozzávetőlegesen 1 méter.
Összefog a Schneider Electric és az acélóriás
A hagyományos acél alapanyagokhoz képest 70 százalékkal kevesebb CO2-kibocsátásával előállított acélt vásárol a Schneider Electric elektromos szekrényeihez és burkolataihoz az ArcelorMittaltól. A 2025-ig tartó fenntarthatósági programja keretében a Schneider Electric 50 százalékra növeli a környezetkímélőbb alapanyagok arányát termékeiben.
VoWiFi szolgáltatás a Yettel lakossági ügyfeleinek is
Az üzleti ügyfelek után 2023 decemberétől lakossági ügyfelei számára is díjmentesen hozzáférhetővé teszi a VoWiFi (Voice over WiFi) szolgáltatást a Yettel. A technológia segítéségével olyan épületekben és belső helyiségekben is elérhető válik a kiváló minőségű hanghívás és – arra alkalmas készülékeken – az SMS-küldés lehetősége, ahol a kültéri mobiljel már gyengébben érhető el, vagy be sem jut odáig: a telefonok a helyi vezeték nélküli internet (WiFi-hálózat) segítségével csatlakozhatnak a mobilhálózatra, teljes lefedettséget biztosítva az épületen belüli WiFi hatósugarán belül.
A kiber- és digitális technológiai kockázatok az üzleti vezetők rémálma
Az üzleti vezetők 37%-a szerint vállalatuk jelentősen kitett a kiberkockázatoknak – ez alig marad el az inflációs kockázatok mögött (39%) – míg a kockázatkezelési vezetők a kiberfenyegetéseket még az inflációnál is magasabbra rangsorolják. Ennek ellenére a megkérdezettek mindössze 10%-a használ fejlett prediktív elemzéseket a kockázatkezelési folyamatok innovációjára – derül ki a PwC 2023-as Global Risk Survey felméréséből, melyben több mint 3 900 üzleti vezető vett részt a kockázatkezelés, a megfelelőség és a belső audit területéről.