Már a klímaváltozás okozta többletköltségekre is köthetünk biztosítást

forrás: Prím Online, 2021. szeptember 27. 12:41

A világ napról napra változik, és vele együtt változnak a szolgáltatásokkal és termékekkel kapcsolatos igényeink is. Ma már számos olyan, korábban utópisztikusnak tűnő terméket vásárolhatunk, mint például a hajlítható képernyőjű hibrid okostelefon-tablet vagy a 3D nyomtatással és beépített LED világítással készült ultrakönnyű, hálós szerkezetű bicikliváz. 

Ezek a meglepő váltások képződtek le a biztosítási piacon is: létezik már olyan kötvény, amely abban az esetben fizet, ha a külső hőmérséklet 37 Celsius fok fölé kúszik, így a biztosított fedezni tudja a klímaváltozással járó többletköltségeit. Számos jól ismert, azonban a biztosítói szektortól korábban igencsak távol álló cég lép be ebbe a piaci szegmensbe, mint például a Facebook, az Amazon vagy éppen az Alibaba. És nemcsak hogy megjelennek, hanem a kezükben lévő óriási adathalmazzal, dinamizmusukkal és fejlett technológiájukkal fel is forgatják azt. Az Allianz, a jövő biztosítójaként éppen ezért kutatja folyamatosan, hogyan tudja egyre egyedibb szolgáltatásokkal és kiemelkedő ügyfélélménnyel kiszolgálni a gyorsan változó fogyasztói igényeket.

 

Tűz és víz: egységben az erő!

A világjárvány alaposan kimozdította mind a vállalatokat, mind a fogyasztókat a komfortzónájukból. Nekünk megmutatta az időnk és a személyes kapcsolataink fontosságát, a személyünkre szabott termékek, tartalmak praktikusságát, hasznosságát. A cégek pedig megtanulták azt, hogy a drága és időigényes, új ügyfeleket célzó kampányok mellett kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a már meglévőkre is, akiket egyszerűsített ügyfélfolyamattal, a termékfejlesztésekbe való bevonással, extra szolgáltatásokkal járó komplex termékekkel, valamint a vásárlói igényekre való gyors és hatékony reagálással tudnak még inkább elkötelezni maguk mellett.*

 

Ezt a célt a szolgáltatók egyedi partnerségeken keresztül tudják megvalósítani. Az autógyártók és a biztosítók együttműködésének köszönhetően sok esetben már autóvásárláskor köthetünk kötelező biztosítást a gépjárműre, vagy utasbiztosítást magunkra a jármű kölcsönzésekor. Az előbbi a biztosítási megoldásokat, utóbbi pedig az ügyfeleket és a technológiát adja, a végeredmény pedig egy gyorsabb, kényelmesebb, még jobban személyre szabott ügyfélélmény.

 

 

Változó kockázatok, új lehetőségek

Évek óta zajlik egy lassú átalakulás az életmódunkban, amelyet a Covid-járvány felgyorsított. Az egyik jelentős változás a tevékeny munka utáni évekkel kapcsolatos viszonyokban érhető tetten, amelynek középpontjában az aktív és egészséges időskor áll. Ma már egyáltalán nem szokatlan, ha valaki a munkával eltöltött évek után vág bele például egy új hobbiba, vagy kezd el rendszeresen sportolni, esetleg újra belül az iskolapadba, hogy nyelvet tanuljon.

 

Ez a tendencia új szabályokat, új szerepmodelleket, új termékeket hoz magával, amelyek elsődleges célja az lesz, hogy minél nagyobb biztonságban, egészségben, aktívan élvezhessük a nyugodtabb éveinket. Az egyik ilyen termék a Kanadában már elérhető „Hosszú élet nyugdíjalap” nevet viselő rugalmas nyugdíjrendszer, amely lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy úgy töltsék a pihenés éveit, ahogyan csak szeretnék. Akár tovább szeretnének dolgozni, akár aktív közösségi életet szeretnének élni, vagy csendes kényelemben lennének okosotthonunkban, illetve az egészségügyi szolgáltatások terén szeretnének több törődést tapasztalni például digitálisan felügyelt gyógyszerellátással.

 

Csak fenntarthatóan!

Napjainkra a fenntartható termékek már nem csak a prémium kategóriában elérhetőek, sőt megkerülhetetlenné váltak egy vállalat sikere szempontjából. A fiatalabb nemzedékek, különösen az Y és a Z generáció tagjai számára a megvásárolt termékek környezeti hatása például már fontosabb, mint a dizájn vagy a presztízs.** A választásaik során sok esetben inkább a drágább, de környezettudatos opciót részesítik előnyben a többi termékkel szemben. Fontosnak tartják, hogy milyen szemléletet képvisel az a vállalat, amelynek a szolgáltatásait használják, valamint hogyan és hova pozícionálja magát a cég a világ alakulását érintő kérdésekben.

 

„Az Allianz cégcsoport a klímavédelem jegyében például az összes ingatlanberuházásának teljes kibocsátását összhangba szeretné hozni a párizsi éghajlatvédelmi megállapodásban szereplő 1,5 Celsius fokos célértékkel 2025-ig. Vállalatcsoportunk ugyanezen időpontig 30 százalékkal csökkenti a tevékenységéből származó üvegházhatású gázok kibocsátását 2019-hez képest. Ennek megfelelően tartózkodunk a magas szén-dioxid kibocsátással járó üzleti modellekbe történő befektetésektől. Mindemellett 2023-ig megduplázzuk a zöldáram használatának arányát, illetve tovább csökkentjük az egyszerhasználatos műanyagok és a papír felhasználását a működésünkben. Tesszük mindezt azért, hogy ügyfeleink velünk egy olyan jövőbe fektethessenek be, amilyenben ők is szívesen élnének” – mondta Malicskó Gábor az Allianz Hungária Zrt. Termékportfólió-menedzsment divíziójának vezetője.

 

___________________

https://ceoworld.biz/2021/08/01/5-customer-retention-practices-that-work-in-2021/

**  https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/639

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már lehet szavazni a Média a Családért-díj jelöltjeire

A jól működő család biztonságos bázis, erőforrás, igazodási pont, a világ és önmagunk megismerésének, értelmezésének első és később is nélkülözhetetlen terepe. Ha az életünkben ilyen kitüntetett helye van, fontos, hogy mindezt a média is tükrözze. A Média a Családért Alapítvány lassan 15 éve díjazza azokat a családbarát cikkeket és műsorokat, amelyek a családról és a családnak szólnak: történeteket mesélnek el, kérdéseket tesznek fel és válaszokat keresnek a családokat érintő élethelyzetekre, problémákra. Az idei év jelöltjeire a közönség 2022. január 10. éjfélig adhatja le voksát az alapítvány honlapján.

2021. december 2. 20:07

A HONOR 50 Lite megérkezett Magyarországra

A HONOR 50 Lite hazai forgalmazása megkezdődött. A készülék 4300 mAh-s akkumulátorral, 66 W-os HONOR SuperCharge technológiával és 6,67”-es HONOR FullView kijelzővel érkezik, így kivételesen gyors töltést biztosít, kijelzője pedig magával ragadó élményt nyújt, miközben kíméli a szemet. A megfizethető árkategóriájú készülék Android 11 mobil operációs rendszerrel és Google Mobile Services-zel érhető el immár Magyarországon is.

2021. december 2. 18:33

Így kezelhetjük az árnyékinformatika biztonsági kockázatait

A hibrid munkavégzés terjedése új kihívás elé állítja az IT csapatokat: az alkalmazottak által használt olyan szoftverek és eszközök, melyek az IT csapat ellenőrzési körén kívül esnek, komoly fenyegetést jelenthetnek a szervezetre nézve. Az ESET kiberbiztonsági szakértői szerint a kérdés az, hogy mit tehetünk ellene, amikor még azt is nehéz felmérni, milyen mértékű a probléma. 

2021. december 2. 16:59

Szárnyal a vállalati aukciók világa, jövőre újabb robbanás jöhet

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb magyar vállalati aukciósház, a régióban is piacvezetőnek számító Intergavel Kft. épp most bonyolította le 1000. aukcióját, és akad szektor, ahol már több vagyontárgyat adnak el, mint mindenki más együttvéve.

2021. december 2. 15:21

Okoseszközzel erősít a DACHSER

Egész Európában, így Magyarországon is új eszközök kísérik mostantól a DACHSER szállítmányait, az új  kézi szkennerek – SAM (Short distance Assistance Mobile) - segítségével jelentős mértékben csökkent a logisztikai cég papírfelhasználása, egyszerűbb és gyorsabb lett a szállítások mindennapi adminisztrációja, követése. A jövőben az eszközök online összeköttetésben lesznek a tervezőprogramokkal, amelyek valós forgalmi adatok alapján és nyitva tartási idők figyelembe vételével egy algoritmus segítségével tervezik majd meg az útvonalakat.   

2021. december 2. 13:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

December elején nyit az első magyar kriptotőzsde

2021. november 30. 21:13

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59