Így alakította át a Valentin napi ajándékozást a koronavírus-járvány

forrás: Prím Online, 2022. február 9. 12:36

Világszerte, így Magyarországon is egyre nagyobb hagyománya van a Valentin nap ünneplésének a szerelmesek körében. Egy tavalyi kutatás eredményei szerint a költések száma csaknem 400 százalékkal nőtt hazánkban, az elmúlt egy évtizedben.

Az angolszász országokban Valentine napján tartott Valentin nap a 20. század végétől terjedt el világszerte a szerelmesek ünnepeként, Magyarországon az 1990-es évektől kezdődően kezdett ismertté válni és népszerűsége a mai napig töretlen.

 

Hazánk rekorder a költések számának növekedésében

A Mastercard minden évben elkészíti az úgynevezett Love Index felmérést a világ több mint 50 országában közel 20 ezer résztvevővel annak érdekében, hogy pontosabb képet kaphassunk a Valentin nappal kapcsolatos hozzáállásról, trendekről és ajándékozási szokásokról.

 

A közvélemény-kutatás eredményei szerint hazánkban több mint 381 százalékkal nőtt a Valentin napi költések száma, ami európai viszonylatban is kiemelkedően magas, az ezzel kapcsolatos kiadások ugyanis a kontinensen összességében „csak” 180 százalékkal nőttek ez idő alatt.

 

A felmérés rávilágított arra is, hogy a magyarok több mint fele fordít több energiát a szerelmesek ünnepének tervezésére és a többség a szokásosnál is kreatívabb próbál lenni.

 

30felett.hu

 

Egyre népszerűbbek az alternatív ajándékok

A hagyományos értelemben vett klasszikus ajándékok, így szív alakú csokoládétermékek és a virágok természetesen még mindig az élen járnak, de érdekesség, hogy a legtöbbet utazásra költik a szerelmesek, ékszerre pedig 350 millió forintnál is többet adtak ki 2020-ban.

 

Az elmúlt két esztendőben mindemellett új trendek is megfigyelhetők voltak, hiszen a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások megváltoztatták a párok preferenciáit. Az elviteles és otthon elkészíthető élelmiszercsomagok, a parkban tett séták, a házi készítésű ételek, a filmmaratonok és az otthoni spa-napok is a legnépszerűbb ajándékok közé kerültek – írja a 30felett.hu magazin.

 

Bár az egyes európai országokban eltérő korlátozások vannak életben, a koronavírus-járvány feltehetően az idei évben is hatással lesz az ajándékozásra, és ismét népszerűek lehetnek a hagyományostól eltérő, alternatív ajándékok is.

 

Hódít az online vásárlás és az internetes társkeresés

Egyáltalán nem meglepő és szintén a koronavírus-járvány következménye, hogy tavaly már minden harmadik magyar online vásárolt ajándékot a kedvesének, hiszen a kényelmi faktor mellett ez a legbiztonságosabb opció a járvány ideje alatt.

 

A felmérésben résztvevők válaszaiból az is kiderült, hogy bár a járvány megakadályozta az embereket abban, hogy fizikálisan találkozzanak szeretteikkel, a szerelem így is sokakra rátalált az elmúlt időszakban.

 

Minden ötödik válaszadó online talált kapcsolatra a járvány első évében, és ugyanennyien Zoomon vagy más videós platformon randevúztak is.

Kulcsszavak: Valentin nap 30felett.hu

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni

Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.

2024. november 20. 18:21

A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.

2024. november 20. 16:43

Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte

Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.

2024. november 20. 15:10

Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?

Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.

2024. november 20. 13:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59