Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
A Tilos Kulturális Alapítvány nyerte a Budapest 90,3 MHz körzeti vételkörzetű rádiós frekvencia használatára indított pályázati eljárást. A Médiatanács döntése értelmében a pályázó 10 évre nyerte el a jogot arra, hogy a frekvencián közösségi rádiót működtethessen.
Netflix: helytelen korhatár-besorolású a kábítószereket bemutató dokumentumsorozat
Nézői bejelentésre vizsgálta a hatóság a Netflix „Hogyan irányítsd az elméd” című sorozatát. A hatósági vizsgálat megállapította, hogy a négyrészes sorozat a pszichedelikus szerek hatásait olyan módon mutatja be, hogy az a 18 év alatti korosztályt a műsorban szereplő narkotikumok kipróbálására ösztönözheti. A készítők részletesen foglalkoznak a kábítószerek állítólagos pozitív hatásaival, ugyanakkor a veszélyeket csak felületesen és hiányosan említik. A műsorszámot a Netflix „16 éven felülieknek” besorolással tette közzé, azonban a Médiatanács döntése értelmében a „18 év felettieknek” szóló korhatár-kategóriába kellett volna sorolni és olyan hatékony műszaki megoldással ellátni, amely biztosítja, hogy a műsorszám kiskorúak számára ne legyen elérhető. A sorozat más országokban, például az Amerikai Egyesült Államokban a „TV-MA”, azaz a „csak felnőtt közönségnek” szóló besorolással került adásba.
A Netflix Hollandiában bejegyzett társaság, így a holland médiaszabályok vonatkoznak rá, a magyar hatóság – főszabály szerint – nem járhat el vele szemben. A Médiatanács ezért értesíti a Commissariaat voor de Media (CvdM) holland társhatóságot, rendelkezésükre bocsátja saját vizsgálati eredményeit és kéri tőlük az eset kivizsgálását.
Kapcsolódó cikkek
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
- Helyi és körzeti rádiók műsorrendjét vizsgálta a Médiatanács
- Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
- Több mint 210 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak és helyi, körzeti tévéknek
- Közel 145 millió forint közösségi rádiók és televíziók üzemeltetési költségeire
- Még mindig a hagyományos rádiózás dominál
- Egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül
- Kirekesztő megjegyzések miatt rótt ki bírságot a Rádió 1-re az NMHH
- Médiatanács: több mint 127 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
- Médiatanács: 360 millió forintos keretösszeggel pályázhatnak rádiók
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.