Black Friday – egykor novemberi ünnep, de mi a helyzet most?

forrás: Prím Online, 2022. november 21. 12:40

A Picodi csapata megvizsgálta a Black Friday ajánlatok keresési statisztikáit Magyarországon és nemzetközi szinten, valamint elemezte a Black Friday és Black Week egyes napjaira és időpontjaira vonatkozó eladási statisztikákat.

 

  • Magyarország a lista élén áll abban, hogy milyen mértékben veszítették el az érdeklődésüket a vásárlók az elmúlt 3 évben (53%-kal kevesebben érdeklődnek a Black Friday iránt, mint korábban);
  • November vége még mindig aktív időszak a magyar e-kereskedelemben, amikor az eladások száma másfélszeresére nő egy átlagos naphoz képest;
  • A Black Friday akció során egy átlagos kosárérték 15.018 Ft;
  • Legszívesebben ilyenkor bútorokat, ruházati-és elektronikai termékeket vásárolunk, ezeket követik az utazások és az ékszerek;
  • Pénteken, a legmagasabb vásárlási számmal rendelkező napszak 19:00–21:00 óra közé tehető;
  • Az üzletek átlagosan 41%-os árengedményt ajánlottak, bár csak korlátozott számú termékre és termékkategóriákra vonatkoztak ezek a kedvezmények.

 

A Black Friday már nem hozza lázba a vásárlókat?

 

 

 

Annak érdekében, hogy megnézzük, hogyan változott a Black Friday leárazások iránti érdeklődés, a Google Trends platform adataihoz fordultunk, a 2019-es pandémia előtti évet tekintve kiindulási alapnak. Az országok túlnyomó többségében csökkent a Black Friday akciókkal kapcsolatos keresések száma. A legnagyobb csökkenés Törökországban (−81%), Nigériában (−67%), Kolumbiában (−63%), Oroszországban (−58%) és Lengyelországban (−54%) volt. Magyarországon a vásárlók 53%-kal kevésbé érdeklődtek a Black Friday leárazások iránt. Ez valószínűleg nem csak a világjárvánnyal és a bizonytalan pénzügyi helyzettel függ össze, hanem azzal is, hogy a „Black Friday” vagy „Black Week” elnevezéseket túlzottan gyakran használják a november végi leárazásokon kívül más promóciókra is.

 

Vannak azonban olyan országok, ahol a járvány ellenére a vásárlók gyakrabban keresték a Black Friday ajánlatokat, mint korábban. Ilyen ország Chile (+33%), Japán (+22%) és Finnország (+1%).

 

A Black Friday napi eladások még mindig magasak

 

 

 

Bár a fekete péntek kevésbé népszerű, mint korábban, a november végi leértékelések még mindig a magyar e-kereskedelem egyik legforróbb időszakát jelentik. 2021. november 26-án az eladások száma 167%-kal nőtt egy átlagos nap eladási számához képest. A Black Week mutatója a többi napra 54% és 96% között mozog.

 

Másrészt azokban az országokban, ahol a Picodi szolgáltatás működik, a Black Friday-n átlagosan 320%-kal nőtt az eladások száma.

 

Black Friday magyarul

 

 

 

A november végi kiárusításokban résztvevő magyarok körében a legnépszerűbb termékkategóriák a bútorok, ruházati-és elektronikai termékek, háztartási gépek, utazások és ékszerek voltak. Egy átlagos kosárérték 15.000 Ft volt, és a megszerzett kedvezmény mértéke −41%, mellyel átlagosan 10.600 Ft-ot lehetett spórolni. Fontos azonban megjegyezni, hogy az üzletek által bejelentett százalékos árengedmények általában az eladott termékek kis hányadára vonatkoztak.

 

Elemeztük a napközbeni vásárlási tevékenységet is. A magyarok tömegesen tartoznak az esti vásárlók közé: az online boltok csúcsidőszaka 19:00 és 21:00 óra közé esik.

 

Módszertan és források

 

A Black Friday leárazások iránti érdeklődésre vonatkozó adatok a Google Trends platformról származnak. Az eladások növekedésére, a legnépszerűbb termékekre, az átlagos kosárértékre és a kedvezményekre vonatkozó adatok a Picodi.com platform statisztikáiból származnak, és a 2021. november 22–28. közötti időszakra vonatkoznak.

 

Forrás: Picodi.com

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Először került magyar cég a fejvadászok toplistájának élére

A fejvadászcégek között a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. lett az első a Budapest Business Journal (BBJ) – Book of Lists friss rangsorában. Idén először került magyar cég a lista élére. Dr. Molontay Patrik ügyvezető igazgató a munkaerőpiaci trendekről meglepő tényeket is közölt, előfordul, hogy a jelöltek már a jelenlegi fizetésük dupláját jelölik meg bérigényként.

2022. december 1. 18:30

300 százalékos a drágulás egyes marketingköltségeknél

Nagyot emelkedtek a vállalatok marketingköltségei a devizaárfolyamok ingadozása és a 20 százalékot meghaladó infláció hatására az elmúlt hónapokban. Berta Gergő marketingszakértő szerint a kialakult helyzetben még fontosabbá vált, hogy stratégiában gondolkodjanak a cégek és ne pánikreakciókat tegyenek. Mint mondta, a 360 fokos marketing során olyan online eszközök lehet a stratégiába állítani, ami sokszorosára emeli a megtérülés valószínűségét.

2022. december 1. 13:59

Digitalizáció: Van hova fejlődni a magyar cégeknek

Az EDITEL nemrég kutatást végzett a vállalati adatok és dokumentumok archiválásáról, ami többek között azt vizsgálta, hogy mennyire elterjedt a digitális archiválás, megbíznak-e a felhőalapú szolgáltatásban, és hogy készek-e elhagyni a papírt, mely fontos szempont a fenntarthatósági célok elérésében is.

2022. december 1. 12:38

Majd ötödével nőtt egy év alatt a Huawei márkaértéke

Tizennyolc százalékkal, 64.887 milliárd euróra nőtt a Huawei Technologies márkaértéke, ezzel már a kilencedik helyen áll az Európai Márkaintézet (European Brand Institute) 2022-es évi TOP100 globális márkákat rangsoroló listáján. A független tanácsadó szervezet által készített rangsor 16 szektor több mint 3000 vállalatának és azok márkáinak elemzésével a 2021-es pénzügyi év adatai alapján készült. A Huawei egy év alatt négy helyet lépett előre, immár a második legértékesebb kínai, és az ötödik legértékesebb technológiai márka a világon. 

2022. december 1. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovatív építőipari vállalkozás vezetőit díjazta a FIVOSZ

2022. november 29. 12:39

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55

Az energiatárolás lehet a válság megoldásának kulcsa

2022. november 18. 09:55

Iskolák is lehetnek a kiberbűnözők célpontjai?

2022. november 7. 15:56