Közszolgálati- és hírműsorok hiánya miatt bírságolt a Médiatanács

forrás: Prím Online, 2022. december 3. 10:04

Televízió- és rádióadók kötelezettségvállalásainak teljesülését ellenőrizte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület emellett lezárta a Békéscsaba 98,4 MHz-es helyi rádiós frekvencia pályázati eljárását is. 

A körzeti, közösségi televízióként üzemelő Jazz TV szolgáltatója ellen hivatalból indított eljárást a hatóság. A vizsgálat kiderítette, hogy szeptember 20–26. között a médiaszolgáltató nem teljesítette sem a rendszeres híradásra, sem a saját készítésű – képújság és ismétlés nélküli – műsorszámok közzétételére vonatkozó, hatósági határozatban vállalt kötelezettségét. A Médiatanács a mulasztásért bírságot rótt ki a szolgáltatóra.

 

A Szombathely 98,8 MHz kisközösségi Credo Rádióval szemben lefolytatott eljárás eredményeként a Médiatanács megállapította, hogy június 27. és július 3. között nem teljesítette a médiaszolgáltató a hatósági szerződésében vállalt, közszolgálati célokat szolgáló műsorszámok, műsorelemek napi és heti arányára vonatkozó kötelezettségét. A jogsértés miatt a testület ugyancsak bírságot szabott ki.

 

A Médiatanács megszüntette a Békéscsaba 98,4 MHz frekvencia hasznosítására indított pályázati eljárást, mivel egyetlen pályázati ajánlat sem érkezett. A testületi pályázatkiírásra azért került sor, mert a jelenlegi médiaszolgáltatónak, a Telekom Békés Kft.-nek (Mega Rádió) 2023. június 3-án lejár a médiaszolgáltatási jogosultsága. A Médiatanács valamennyi pályázati felhívásában, így a Békéscsaba 98,4 MHz esetében is a törvényi előírások alapján, azonos elvek és tényezők szerint határozta meg a frekvencia minimális értékét, azaz a médiaszolgáltatási alapdíjat.

 

Heti ülésén a Médiatanács elfogadta a 2023. évi felügyeleti tervét is, mely elérhető a hatóság honlapján.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nagy teljesítményű memória munkaállomásokhoz és felső kategóriás asztali számítógépekhez

A memóriatermékek és technológiai megoldások terén globális piacvezető Kingston Technology Company, Inc. nagy teljesítményű memóriatermékeket gyártó részlege, a Kingston FURY a Kingston FURY Renegade Pro DDR5 RDIMM memóriával bővítette DDR5 memóriacsaládját. Az új, túlhúzható szerverosztályú memóriamodult a következő generációs munkaállomások és felső kategóriás asztali gépek számítástechnikai igényeinek kielégítésére tervezték.

2023. március 20. 21:23

Elkészültek a 2022-es Média- és Kommunikációs torták

Az MRSZ megállapításainak összefoglalója a 2022-es média- és kommunikációs költés számokról: (1) A piac 2022-ben sem lélegezhetett fel, hiszen az orosz-ukrán háború következtében kialakult komplex válság a kommunikációs iparágat sem kímélte. 

2023. március 20. 20:07

Itthon is nagy változást hoz az elektronikus számlázásban az új EU-sztenderd

A számlaforgalom valós idejű ellenőrzése nem idegen a magyar vállalkozásoknak, de nem is ez lesz a legnagyobb kihívás abban az uniós jogszabálycsomagban, melynek bevezetésére több lépésben a következő években kerül sor, 2028-ig. Az elvárások teljesítéséhez nem elég a jó szándék, rengeteg cég lesz, ahol a működést is jelentősen át kell majd alakítani ‒ hívta fel a figyelmet Nyári Zsolt, a BDO Magyarország K-X Tanácsadó Kft. partnere és okleveles adószakértője.

2023. március 20. 18:46

Már a hazai gamerek is lecsaphatnak az LG 240 Hz-es képfrissítésre képes OLED monitorjaira

Már Magyarországon is elérhetőek az LG legújabb top kategóriás gaming OLED monitorjai. A 45 colos képátlójú 45GR95QE-B és a 27 colos 27GR95QE-B UltraGear OLED kijelzők az élénk színek és a mélyfekete árnyalatok megjelenítése mellett maximálisan gördülékeny játékmenetet garantálnak: másodpercenként akár 240 képkocka megjelenítésére képesek, mindezt ultraalacsony válaszidő mellett. A 45 colos modell hajlított képernyője extra nagy görbületű, így a teljes képernyőfelületen tisztán, torzulás nélkül láthatóvá válik minden részlet, ezzel kielégítve a haladó és profi játékosok minden igényét.

2023. március 20. 17:10

GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben

A GLAMI divatkereső európai webáruházak között készített felmérése szerint annak ellenére, hogy a 12-26 éves korosztály vált a divat világát leginkább meghatározó korcsoporttá, a vállalkozások csak 20%-a igazítja választékát a legfiatalabb generáció ízlésvilágához. Ugyanakkor azok a webáruházak válhatnak sikeressé, akik a rendelkezésükre álló technológiák segítségével képesek néhány másodperc alatt felkelteni, majd fenntartani a fogyasztók figyelmét.

2023. március 20. 15:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás

2023. március 14. 20:32

IT Akadémiát indított a BME VIK és a Qualysoft

2023. március 9. 14:08

DEUTSCHE TELEKOM innovációk az idei Mobil Világkiállításon

2023. február 28. 12:48

Megszervezik Magyarország első leginnovatívabb fejlesztői versenyét

2023. február 19. 13:20