20 éves Magyarország legnagyobb boltszámú kereskedelmi rendszere
2002-ben írt alá szerződést egységes, integrált kereskedelmi rendszerének kialakításáról és bevezetéséről a CO-OP Hungary Zrt. a KFKI-Laurel konzorciummal. A projekt a maga 10 milliárd forintos becsült költségével akkoriban nemcsak idehaza, hanem a kelet-közép-európai régióban is óriási volumenűnek számított. A legkiterjedtebb magyar kiskereskedelmi lánc, a Coop mintegy 1500 boltjába vezette be a Laurel a megoldást, amely így méretében és komplexitásában is vetekszik a világ vezető integrált rendszereivel.
„A Coop-csoport mindig is kiemelt helyen szerepelt partnereink sorában, az együttműködésünk egyik legfontosabb mérföldköve pedig kétségkívül a közös munkával létrehozott és folyamatosan fejlesztett, integrált kereskedelmi rendszer. Annak idején a Coop az elsők közt ismerte fel a közös törzses informatikában rejlő, óriási előnyöket, és kész is volt meghozni a bevezetéshez szükséges, nagy döntéseket, amik azóta sokszorosan beváltották a hozzájuk fűzött reményeket” – fogalmazott Bessenyei István, a Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője, aki hozzáfűzte, igen megtisztelő volt, hogy a nagy hagyományokkal rendelkező cég az ő megoldásukat választotta.
A retailinformatika vezető hazai vállalata az alapos előkészítő fázis után a Coop Star Zrt.-nél, illetve a Coop Szolnok Zrt.-nél indította el az első pilotboltokat, a kezdeti sikereket látva pedig egyre több szervezet szavazott bizalmat az innovációnak. 2011-ben már az 1000. Laurel-rendszerű Coop-bolt nyitását ünnepelték a felek, mára pedig nagyjából a hálózat 1500 üzlete használja a megoldást. A Laurel összesítése szerint munkatársaik eddig összesen körülbelül 122 ezer napot szenteltek a Coop egységes informatikai rendszerére, mely megrendelői oldalról is jókora feladatokkal járt.
A két évtizeddel ezelőtt 10 milliárd forintot, azaz mai vásárlóerőn számolva csaknem 25 milliárd Ft-ot felölelő beruházás eredményeiről Bessenyei István elmondta: „a Coop a teljes mértékben rájuk szabott rendszerrel akkoriban komoly versenyelőnyre tudott szert tenni azokkal szemben, akik nem léptek meg ilyen színvonalú integrációt. A megoldásnak, amire úgy vélem, mindkét cég okkal lehet büszke, nagy szerepe van abban, hogy a Coop a mai napig a legnagyobb lefedettséggel rendelkező hazai élelmiszerlánc tud lenni, és továbbra is több tízezer főnek munkát adva szolgálja ki magas színvonalon napi több mint 1 millió vevőjét.”
A Laurel tulajdonos-ügyvezetője a fentiekhez hozzátette, ismerve a Coop innovációs törekvéseit, biztos abban, hogy az üzletlánc a jövőben is mindent megtesz boltjai fejlesztése érdekében, hogy az egyre élesedő kiskereskedelmi versenyben felvegye a küzdelmet a rohamléptekben korszerűsítő vetélytársakkal.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az azonnali fizetés az egyik hazai élelmiszerláncnál
- A munkafeladatok fele automatizálható
- Okoscímkék adnak információt az okoseszközökről
- Csúcstechnológia a vásárlókért
- Az Euronics hálózata az elsők között teljesítette az új online kassza előírásokat
- Változások a legnagyobb magyar retail-informatikai cégnél
- Megjelent Magyarországon az eBlokk
- Új stratégiai igazgató a Laurelnél
- Tabletkasszával nyitott az exkluzív cipőbolt
- Felhőben olcsóbbak és hatékonyabbak a kereskedelmi rendszerek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Marad vagy múlik az online kereskedelem térhódítása?
Az elmúlt években elképesztő mértékű átalakuláson ment keresztül az e-kereskedelem, nem csak Magyarországon, de szerte a világban. A Covid okozta korlátozások, lezárások kényszerűen megváltoztatták a fogyasztási szokásokat, a személyes vásárlási alkalmak jelentősen visszaestek, egyik napról a másikra megnőtt az igény az online jelenlétre. Mások mellett erről is szó lesz május 11-én, a magyar e-kereskedelem napján, melynek apropójából hamarosan összegyűlnek a szektor fontos szereplői.
Új tőkealap létrehozását jelentette be a Schneider Electric
Világszinten közel 800 millió, Afrika Szaharától délre eső részén pedig több mint félmilliárd ember nem jut hozzá elektromos áramhoz, ami jelentős mértékben akadályozza a térség fejlődését. A Schneider Electric az elefántcsontparti Abidjanban tartott nemzetközi fórumon egy új befektetési alap létrehozását jelentette be, illetve olyan megoldásokat mutatott be, amelyek könnyebbé tehetik az energiához való hozzáférést Afrikában is. A társaság saját fenntarthatósági céljainak részeként arra készül, hogy 2025-re 50 millió embert juttat világszerte tiszta és megbízható energiához.