A Bridgestone az elektromos BMW iX-re fejleszt gumiabroncsot
A korszerű, e-autós közlekedéshez nélkülözhetetlen az annak megfelelő gumiabroncs, éppen ezért alakította ki új termékcsaládját a Bridgestone. A saját fejlesztésű ENLITEN technológia révén akár 20%-kal* csökkenthető az abroncsok gördülési ellenállása és súlya, amelyek hatására a BMW iX össztömege minimális, a futásteljesítménye pedig kiemelkedő marad. Az egyedi Alenza gumiabroncsok speciálisan kifejlesztett anyagkeverékkel és futófelületi mintázattal rendelkeznek, amelyek a BMW iX négykerék-meghajtású sebességváltóját és eDrive technológiáját kiegészítve rendkívüli hatótávolságot és gyorsulást is biztosítanak.
Hazánk autóipari szerepe ráadásul egyre inkább megkerülhetetlen az e-autózás globális ellátási láncában, ugyanis a Bridgestone termékei akár a 2007 óta, több mint 1300 munkavállalóval üzemelő tatabányai gyárban is készülhetnek, miközben a BMW zöldmezős beruházásban, Debrecenben építi fel legújabb, világszinten is egyedülálló telephelyét.
____________________
* A Bridgestone belső adatai alapján a Bridgestone prémium nyári gumiabroncsok összehasonlítása ENLITEN technológiával és anélkül, azonos abroncsméretben (92Y 225/40R18 XL).
Kapcsolódó cikkek
- Bajusszal és focival kampányolt a férfiegészség mellett a Bridgestone Tatabánya
- Költségcsökkentés prémium teljesítménnyel
- Bridgestone Blizzak LM005 tesztgyőzelem az AUTO BILD Sportautó 2022-es téli gumiabroncstesztjén
- Páratlan teljesítmény nedves útfelületen
- A Bridgestone idén a négylábúakat támogatja munkatársai szavazatai alapján
- A Mercedes Continental abroncsokkal szereli fel a teljesen elektromos EQB-t
- Csúcstechnológiás Bridgestone gumiabroncsok
- Már elérhetők Európában az újrahasznosított PET-palackokból készült abroncsok
- Versenypályára és a sebesség szerelmeseinek szánt új Bridgestone gumiabroncs
- A Continental lett az „Év gumiabroncsgyártója” 2022-ben
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
5 biztonsági és kényelmi funkció a maximális vezetési élményért
Az új autóktól ma már nemcsak kiváló teljesítményt és hatékonyságot várunk el, hanem azt szeretnénk, ha kényelmünket és biztonságunkat is maximálisan szolgálnák. A legújabb modellek éppen ezért számos fejlett technológiai funkcióval rendelkeznek, amelyek amellett, hogy magasabb szintre emelik a vezetés élményét, az utazást is biztonságosabbá teszik. A Mio, a menetrögzítő kamerák vezető gyártója összegyűjtött 5 olyan funkciót és eszközt, amelyek ezt a célt szolgálják.
E-versenyautókkal és a norelem támogatásával ügyesednek a fiatal tervezők
A tervezőmérnöknek készülő hallgatókat tette próbára az idei, tisztán elektromos versenyautó építésének és üzemeltetésének kihívására koncentráló Formula Student (Electric) verseny. Annak érdekében, hogy több csapatot is felkészítsen az eseményre, a VDI Racing Camp powered by norelem több mint 250 résztvevőt hívott össze Németország minden részéről, és minden csapatnak gépelemeket és támogatást nyújtott a rangos versenyhez.
Bajor egyetemekkel közösen fejleszt önvezető járműveket a Széchenyi István Egyetem
Egy bajor–magyar kormányközi együttműködés által létrejött nemzetközi projektben vesz részt a Széchenyi István Egyetem, ahol az intézmény hallgatói és munkatársai négy bajor egyetemmel partnerségben önvezető járművek fejlesztésén dolgoznak. A program részeként a német kollégák a győri egyetemre látogattak, ahol többnapos workshopon vettek részt.
Hatmilliónál is több e-autót adtak el az első félévben – de mi lesz a töltéssel?
Az idei első félévben több mint hatmillió tisztán elektromos, illetve plug-in hibrid autót adtak el világszerte a Canalys adatai szerint, ez majdnem felével múlta felül az egy évvel korábbit. Az e-autók gyors terjedése komoly kihívásokkal is jár, amelyek egy részének megoldásában az intelligens töltőrendszerek segíthetnek.
Így autózunk télen!
Ha akarnánk, sem tudjuk magunkat függetleníteni a téli időjárástól, ha volán mögé ülünk. Éppen ezért jelentősen befolyásolja vezetési szokásainkat az, hogy milyen körülményekkel kell szembenéznünk az utakon. Tízből négy autós változtat a vezetési szokásain télen, az időtől teszi függővé, hogy gyakrabban, vagy ritkábban használja-e a járművét – derül ki a Magyar Suzuki magyar autósok körében elvégzett kutatásából*. Jó hír, hogy a sofőrök nagy része téli gumival közlekedik többnyire már novembertől, és bevet minden olyan praktikát, amely a biztonságos közlekedést segíti.