4 éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek Európában

forrás: Prím Online, 2023. január 28. 12:23

Az elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése Európában már 2027-re meghaladja az összes többi motortípus forgalmát, amivel a kontinens beelőzi az Egyesült Államokat és Kínát is – derül ki az EY nemzetközi elemzéséből. A tanulmány szerint 2040-re a belső égésű motorral hajtott járművek aránya az összes eladás kevesebb mint 1 százalékára zsugorodik világszerte. 

Az elektromos és a tölthető, úgynevezett plug-in hibrid járművek értékesítése Európában, az Egyesült Államokban és Kínában is a korábban vártnál három évvel hamarabb fogja megelőzni az összes többi motortípus forgalmát. Az adatok az EY mesterséges intelligenciával támogatott eszközének számításain alapulnak, amely 2050-ig nyújt kitekintést a gépjárművek regisztrációjára. A legfrissebb előrejelzések szerint az elektromos és plug-in hibrid autók eladásai a kontinensünkön 2027-re, az USA-ban és az ázsiai országban pedig 2032-re haladják meg más járművek értékesítési számait. 

 

pexels.com

 

„Az elmúlt időszak pénzügyi és energetikai kihívásai ellenére is folytatódik az elektromos járművek forradalma, még ha várhatóan eltérő sebességgel terjednek el Nyugat- és Kelet-Európában. Ennek megfelelően a hazai forgalmazóknak és kereskedőknek is érdemes minél előbb felkészülni a korszakváltásra, akár külső szakértő bevonásával is, hogy versenyelőnyre tegyenek szert a piacon – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője. „A villanyautók kisebb szervízigénye miatt a kereskedők hosszabb távon alacsonyabb bevételekkel számolhatnak, ami az inflációval együtt tovább emelheti az új járművek árát. Emiatt a szektornak számos országban szüksége lehet állami támogatásra ahhoz, hogy megtartsák a lendületet vagy felgyorsítsák az elektromos autók elterjedését” – tette hozzá.

 

Európában a járműeladások már visszaesőben vannak. Az EY elemzése szerint az átállás is nehézségekbe ütközhet, ha az energiaválság nem oldódik meg. Kínában 2032-re az elektromos és plug-in hibrid autók uralják majd a piacot, ám az öntöltős hibrid modellek egészen 2050-ig megőrizhetik részesedésüket. A kutatás alapján 2040-re a belső égésű autók forgalma a globális eladások kevesebb mint 1 százalékára csökken.

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A fogyasztók 37%-a tervezi, hogy a következő egy évben több okoseszközt vásárol

A szórakoztató elektronikai cikkek és az okosjárművek népszerűsége áll a lista élén, az egészségügyi és otthoni biztonsági eszközök pedig 2024-ben várhatóan még közkedveltebbé válnak. 

2024. február 9. 14:36

Jelentős támogatást nyújt a Rheinmetall a győri Formula Student hallgatói csapatnak

Tizenötezer euróval, vagyis közel hatmillió forinttal támogatja a Rheinmetall az Arrabona Racing Teamet, a Széchenyi István Egyetem Formula Student-versenysorozatban részt vevő hallgatói csapatát. A cég, amelynek logója mostantól a győriek versenyautóját díszíti, a közelmúltban Zalaegerszeg legnagyobb ipari beruházását hajtotta végre a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó ZalaZone mellett.

2024. február 7. 14:38

A pályázati források mellett innovatív töltési megoldás is segíti a vállalati e-autó-programokat

2024. február 5-től igényelhetnek támogatást a hazai vállalkozások elektromos autók vásárlásához, ami várhatóan újabb lökést ad az ilyen típusú járművek hazai elterjedéséhez. Ahhoz azonban, hogy a céges e-autó-programok igazi sikertörténetek legyenek, a töltési infrastruktúra kérdésével is foglalkozni kell. Már elérhetőek a piacon hatékony, egyszerűen telepíthető megoldások is, amelyek alkalmazására hazai példa is van. 

2024. február 6. 09:55

Az ABB több mint 1300 robotot szállít a Volvo Carsnak

Az ABB bejelentette, hogy megerősíti a Volvo Cars-zal régóta fennálló partnerségét, amelynek keretében több mint 1300 robotot és funkcionális csomagot szállít az elektromos járművek következő generációjának gyártásához. Ezzel támogatja a svéd autógyártót ambiciózus fenntarthatósági céljainak elérésében. 

2024. február 5. 17:36

Az aszfaltcsíkon születő bajnokokat segíti versenymérnökként a Széchenyi-egyetem volt hallgatója

Gyerekként legóból készített járműveket, később valódi versenyautót épített. Gyenis Máté alapító tagja volt a Széchenyi István Egyetem Formula Student-versenysorozatban szereplő hallgatói csapatának, majd profi versenymérnök lett. Dolgozott a túraautós holland Nick Catsburggel, az osztrák Nico Grubert junior bajnoki címhez segítette és Michelisz Norbert csapatát, a M1RA-t is erősítette. A motorsport nemzetközileg is ismert háttérembere büszke arra, hogy mindezt a győri egyetemről indulva érte el.

2024. február 4. 12:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30

Számos díjjal jutalmazták az LG innovációit a 2024-es CES-en

2024. január 29. 16:07