Kiskaput nyitott a hirdető cégeknek a Facebook

forrás: Prím Online, 2023. március 23. 17:58

30-40 százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. Berta Gergő, a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a Facebook dedikált ügynökségekkel szerződik le annak érdekében, hogy minél egyedibben tudja kiszolgálni a közönséget. Az együttműködő partnerek így olyan béta fejlesztésekhez, algoritmus frissítésekhez és beállítási opciókhoz jutnak hozzá, melyeknek köszönhetően eredményesebb és költséghatékonyabb kampányokat tudnak folytatni már a tesztidőszakban.

Rendkívül nehéz, már-már a lehetetlen kategória fizetett hirdetések nélkül követői bázist építeni a Facebookon, de annak sincs egyszerű dolga, aki organikus módon szeretne a posztjainak sok tízezres elérést az egyik legkedveltebb közösségi oldalon.

 

Berta Gergő, a több mint 35 ezer sikeres kampányt magának tudó Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető tulajdonosa mindenekelőtt azt javasolja a cégeknek, aki csak teheti, videókkal próbálkozzon, a Facebook algoritmusa ugyanis ezeket a tartalmakat jobban támogatja a fotóknál és a szövegeknél.

 

„Videók esetében mindig 1-2 perces felvételekben gondolkodjunk, ha a téma engedi, ezt követően ugyanis láthatóan bezuhan az úgynevezett online figyelem. Fontos még, hogy minden esetben feliratozzuk is a videókat, mert Magyarországon 85 százalékban hang nélkül nézik azokat a felhasználók. Emellett célszerű nagy hangsúlyt fektetni arra is, hogy hol készül a felvétel, és milyen minőségben, egy silányan megvágott videón ugyanis a többség azonnal átgörget” – mutatott rá.

 

Berta Gergő

 

Hozzátette, ha mindenképpen képekkel szeretnénk újat mutatni a követőinknek, akkor minél élethűbb, embereket ábrázoló fotókat alkalmazzuk. Jó, ha ezek tartalmaznak valamilyen grafikai elemet is, melyek felkeltik a userek figyelmét, valamint ha színvilágban illeszkednek a márka színeihez, amivel a brandépítést segíthetjük elő hatékonyan.

 

A marketing szakértő kiemelte, ha az organikus bejegyzésekkel nem sikerült átütő eredményt elérni, akkor sem kell elkeseredni, ugyanis a fizetett hirdetéseknek nagyobb teret ad a Facebook, és egy jól beállított kampánnyal szép számokat lehet elérni, ráadásul célzottan, a releváns közönséghez lehet eljuttatni a tartalmakat.

 

Dedikált ügynökségek kezébe adták a siker kulcsát

 

Mint mondta, statisztikáik alapján akár tízszer is jobb lehet egy adott cég kampánya, ha nem egy egyszerű, hanem egy professzionálisan beállított hirdetéssel dolgozik. A reklámok sikerességét ugyanis nemcsak maga a tartalom határozza meg, hanem az is, hogy milyen maga a célzás, hova tereljük az embereket, mi a sales stratégia, mennyit költünk, mennyire jó az ár-érték ajánlat, és hogy egyáltalán mi a hirdetett termék vagy szolgáltatás.

 

„A Facebooknak is célja, hogy minél egyedibben tudja kiszolgálni a közönséget. Ennek egy 2023-as mérföldköve, hogy dedikált ügynökségek – mint amilyen a Maximum Business – olyan béta fejlesztésekhez, algoritmus frissítésekhez és beállítási opciókhoz jutnak hozzá, amiket a Facebook csak hónapokkal később enged ki a piacra. Ebből viszont a dedikált ügynökségek partnerei már a tesztidőszakban profitálhatnak, ráadásul a vásárlók is elégedettebb lesznek, hiszen jobb minőségű és relevánsabb hirdetésekkel találkoznak” – magyarázta.

 

A Facebook és a dedikált ügynökségek közti együttműködés kulisszatitkaként említette, hogy a fióktiltások esetén például az érintett ügyfeleknek nem kell többé az ügyfélszolgálathoz fordulniuk, a Maximum Businessnek ugyanis magas szintű hozzáférése van a Facebook belső rendszeréhez, ezáltal könnyebben tudnak problémákat orvosolni és nem kell annyi kört futni a robotok által adott válaszokkal.

 

Berta Gergő azzal zárta gondolatait, a közösségi média világában a cégek profi szakértői csapat hiányában már nagyon nehezen tudnak boldogulni, mert ez is egy összetett szakmává vált, ami naprakész információkat követel meg. A dedikált ügynökségek kezébe adott lehetőség viszont kulcsa lehet a jövőbeni kampányok sikerének, ráadásul egy olyan kiskapuról van szó, amit most nyitottak meg itthon először.

Kulcsszavak: Facebook Maximum Business

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Környezetvédelmi díjat kaptak az LG 2023-as OLED evo tévéi

Az LG Electronics (LG) 2023-as OLED evo tévéi megkapták a Carbon Trust*** CO2 kibocsátás csökkentéséről* és CO2 méréséről** szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a Société Générale de Surveillance SA (SGS) környezetvédelmi címkét**** is magáénak tudhatja. Az elismerésekkel az LG folyamatos ESG-erőfeszítéseit díjazták, amelyeket a gyártás során keletkező műanyaghulladék csökkentése érdekében tesz.

2023. június 1. 16:59

Új okosóra a Huawei magyarországi kínálatában

Új okosórával bővül június 1-jétől a Huawei magyarországi kínálata: a HUAWEI WATCH GT 3 SE a sorozat eddigi legkisebb súlyú készüléke, amely sport- és fitnesz funkciók széles választékát nyújtja, és akár két hetes folyamatos használatot tesz lehetővé. Az okosóra kompatibilis Android és iOS-készülékekkel, a felhasználók egyszerűen indíthatnak és fogadhatnak hívást az eszközzel, amely gyorstöltéssel is tölthető.

2023. június 1. 15:37

Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát

Az elmúlt években számos új technológia jelent meg a pénzügyi szektorban, amelyek forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát. Az AFR 2.0 és a szupertárcák a legújabb innovációknak tekinthetők ezen a területen, amelyek azt ígérik, hogy alapjaiban változtatják meg a fizetés jövőjét. Segítségükkel az ügyfelek egységes és kényelmes fizetési élményben részesülnek, míg a pénzügyi szolgáltatók számára lehetőség nyílik újfajta üzleti modellek kialakítására.

2023. június 1. 14:03

Zöld gasztroreformot hirdet a magyar startup

Mintegy 550 millió forintot fordíthat növekedésére a Greenstic Europe Kft. (Greenstic) az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures befektetésének köszönhetően. A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bővíti tevékenységét, miközben célul tűzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét, és a körforgásos gazdasági modell alkalmazását is. 

2023. június 1. 12:42

Szerverhardver frissítés vs. váltás a legújabb platformra – melyik éri meg jobban?

Az elmúlt időszak gazdasági kihívásai az adatközponti IT-infrastruktúrákat sem kímélik. Egy korábbi felmérés adatai szerint 2020-ban még a válaszadók 42 százaléka azt vallotta, hogy két-három évente frissíti adatközponti szervereit, míg 26 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ezt minden évben megteszi. 

2023. június 1. 11:19

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan lopják el adatainkat a hackerek és mire figyeljünk jelszókezelő vásárlásakor?

2023. május 31. 15:40

Itt a legnagyobb webáruházak rangsora

2023. május 23. 20:10

Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek

2023. május 18. 12:49

Nem törődünk eléggé online adataink védelmével

2023. május 8. 15:39