Mire jók a chatbotok?

forrás: Prím Online, 2023. június 16. 10:27

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

Mesterséges intelligenciával működik

 

A chatbot olyan egyszerű szoftver, amely irányított beszélgetésekhez kitűnően használható. A Sybell definíciója szerint a mesterséges intelligencia egy formája. Nem egy bonyolult valami, az üzleti weboldalakon jellemzően egyszerű verziókkal lehet találkozni.


 

Vannak természetesen komplexebb változatok is. Ezek gépi tanulás útján alkalmassá válnak arra, hogy szimulálják az emberi beszélgetést. A kommunikációt olyan mederbe terelik, amely során figyelembe veszik azt, hogy az adott személynek mik a preferenciái.

 

Mostanában kezdtek teret hódítani

 

A chatbotok már régóta léteznek, ugyanakkor az online marketing világában csak az elmúlt néhány év során kapták fel őket. Nemcsak nagyobb cégek, hanem kisebb vállalkozások is előszeretettel használják őket, hiszen hatékonyan tudják tehermentesíteni az ügyfélszolgálatos dolgozók életét. Ezenfelül arra is jók, hogy növeljék egy adott weboldalon a felhasználói élményt.

 

Egy alaposan megtervezett chatbottal automatizálni lehet a kommunikációt. Akár az ajánlatkérési folyamatot is lehet egyszerűsíteni. Arra is alkalmazható egy beszélgetőrobot, hogy a vásárolni szándékozó ügyfeleket segítse a megfelelő döntés meghozásában.


Erre jók a fejlettebb chatbotok

 

A komplex beszélgetőrobotok képesek arra, hogy helymeghatározás használatával javaslatot tudjanak adni egy ideális szálláshely vagy vendéglátóhely kiválasztására. Fontos azonban megjegyezni, hogy a chatbotok nem veszik el az ügyfélszolgálatosok munkáját. Pusztán egy olyan szoftverről beszélünk, ami segíti az ügyfélszolgálatosok feladatait, ám azokat korlátaikból adódóan nem képesek teljes mértékben, önállóan elvégezni.

 

A chatbot ugyanakkor kétségkívül hasznos, hiszen a leggyakoribb vásárlók által felvetett kérdésekre könnyedén tud válaszolni egy jól megtervezett szoftver. Így egyetlen ügyfélszolgálatosnak sem kell naponta több tucatszor leírni a szállítás költségeit, a kiszállítási időt, vagy éppen, ha egy fizikai áruházról van szó, akkor a nyitvatartási időt.

 

Nem csak a chatbotot használó cég számára jár előnyökkel a beszélgetőrobot. Az ügyfelek vagy leendő ügyfelek is kényelmesen megtudhatnak sok mindent egy vállalkozás termékeiről, szolgáltatásairól, anélkül, hogy hosszasan kellene böngészniük, keresgélniük az adott weboldalon.

 

Egy jól programozott chatbot előnyeit kiaknázhatják a nagyobb vállalkozások mellett a kisebb cégek is. Teljesen azonban senkinek sem érdemes leépíteni a humán ügyfélszolgálatot, hiszen a látogatóknak, ügyfeleknek mindig akadhatnak olyan kérdéseik, amelyekre előre nem lehet felkészülni.

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A magyar cégek fele nem tud pályázni EU-s támogatásokra

2023. november 30. 10:01

Mutatunk 10 tippet, amivel kivédhetjük a csalásokat a Black Friday és a Cyber Monday idején

2023. november 21. 19:10

Tovább erősíti magyarországi jelenlétét a világ egyik vezető szoftverfejlesztő vállalata

2023. november 16. 14:27

A Magyar Telekom 2023. harmadik negyedéves eredményei

2023. november 9. 10:04