Mire jók a chatbotok?

forrás: Prím Online, 2023. június 16. 10:27

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

Mesterséges intelligenciával működik

 

A chatbot olyan egyszerű szoftver, amely irányított beszélgetésekhez kitűnően használható. A Sybell definíciója szerint a mesterséges intelligencia egy formája. Nem egy bonyolult valami, az üzleti weboldalakon jellemzően egyszerű verziókkal lehet találkozni.


 

Vannak természetesen komplexebb változatok is. Ezek gépi tanulás útján alkalmassá válnak arra, hogy szimulálják az emberi beszélgetést. A kommunikációt olyan mederbe terelik, amely során figyelembe veszik azt, hogy az adott személynek mik a preferenciái.

 

Mostanában kezdtek teret hódítani

 

A chatbotok már régóta léteznek, ugyanakkor az online marketing világában csak az elmúlt néhány év során kapták fel őket. Nemcsak nagyobb cégek, hanem kisebb vállalkozások is előszeretettel használják őket, hiszen hatékonyan tudják tehermentesíteni az ügyfélszolgálatos dolgozók életét. Ezenfelül arra is jók, hogy növeljék egy adott weboldalon a felhasználói élményt.

 

Egy alaposan megtervezett chatbottal automatizálni lehet a kommunikációt. Akár az ajánlatkérési folyamatot is lehet egyszerűsíteni. Arra is alkalmazható egy beszélgetőrobot, hogy a vásárolni szándékozó ügyfeleket segítse a megfelelő döntés meghozásában.


Erre jók a fejlettebb chatbotok

 

A komplex beszélgetőrobotok képesek arra, hogy helymeghatározás használatával javaslatot tudjanak adni egy ideális szálláshely vagy vendéglátóhely kiválasztására. Fontos azonban megjegyezni, hogy a chatbotok nem veszik el az ügyfélszolgálatosok munkáját. Pusztán egy olyan szoftverről beszélünk, ami segíti az ügyfélszolgálatosok feladatait, ám azokat korlátaikból adódóan nem képesek teljes mértékben, önállóan elvégezni.

 

A chatbot ugyanakkor kétségkívül hasznos, hiszen a leggyakoribb vásárlók által felvetett kérdésekre könnyedén tud válaszolni egy jól megtervezett szoftver. Így egyetlen ügyfélszolgálatosnak sem kell naponta több tucatszor leírni a szállítás költségeit, a kiszállítási időt, vagy éppen, ha egy fizikai áruházról van szó, akkor a nyitvatartási időt.

 

Nem csak a chatbotot használó cég számára jár előnyökkel a beszélgetőrobot. Az ügyfelek vagy leendő ügyfelek is kényelmesen megtudhatnak sok mindent egy vállalkozás termékeiről, szolgáltatásairól, anélkül, hogy hosszasan kellene böngészniük, keresgélniük az adott weboldalon.

 

Egy jól programozott chatbot előnyeit kiaknázhatják a nagyobb vállalkozások mellett a kisebb cégek is. Teljesen azonban senkinek sem érdemes leépíteni a humán ügyfélszolgálatot, hiszen a látogatóknak, ügyfeleknek mindig akadhatnak olyan kérdéseik, amelyekre előre nem lehet felkészülni.

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Utazási konferencia az Angyalok városában

A dinamizmust tükrözte az idei utazási világkiállítás, az IPW2024, és ezt sugározza a helyszín is: Los Angeles, Kalifornia.
 

2024. május 17. 18:51

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55