A mesterséges intelligencia már a lakberendezésben is otthon van
A mesterséges intelligencia segítségével a lakberendezés határai egyre inkább kiszélesednek, és bárki számára elérhetővé válnak. A programok többsége lehetővé tesz több-kevesebb ingyenes használatot, így elég csak regisztrálni egy programba, és már használhatjuk is. Ráadásul a programok használata egyre könnyebb, nem kell hozzá semmilyen képzettség vagy gyakorlat, csak egyszerűen leírjuk, mit szeretnénk látni. Már létezik magyar fejlesztésű képgeneráló mesterséges intelligencia, mint a Tengr.ai, de az egyik legnépszerűbb program a DALL-E is ért már magyarul.
Ilyen az álomkonyha az MI szerint.
Az MI segítségével személyre szabott designt készíthetünk, segít a jobb térkihasználásban, a bútorok elrendezésében, a színkombinációk kiválasztásában, megnézhetjük, hogyan harmonizálnak egymással a színek. Feltölthetünk képeket, ami tetszik, majd kérhetjük, hogy abban a stílusban készítsen nekünk tervet, amiben olyan bútorok vannak, amiket mi szeretnénk, és ott, ahol mi szeretnénk.
Az MI kétségtelen előnye, hogy segítségével a megrendelők maguk jobban meg tudják mutatni, hogy mit szeretnének, így kevesebb lesz a félreértés és az ebből keletkező károk: „Sok építkezőnek és felújítónak nehézséget jelent a térlátás. Már tervezési szinten döntést kell hozniuk az otthonuk stílusáról, ebben nagy segítséget ad az MI, támaszt nyújt abban, hogy amit elképzelnek, jól fog-e mutatni az adott térben" – mutat rá Pavelka Orsolya, a Mapei Kft. hidegburkolati termékfelelőse.
Természetesen az mesterséges intelligencia nem váltja le a lakberendezőt és a belsőépítészt, ne várjunk tőle pontos terveket, de arra kiváló, hogy képet készítsen az elképzeléseinkről, amit csak a lelki szemeink előtt látunk, hogy megmutathassuk a családtagjainknak, vagy a boltban, amikor csempét keresünk.
Hogyan használjuk?
Írjuk le egyszerű szavakkal, hogy mit szeretnénk látni. Például a DALL-E képgeneráló mesterséges intelligencia ilyen képet készít, ha csak annyit írunk, hogy fürdőszoba, kék padlóval és zöld fali csempével:
Kérhetünk ötleteket például arra, hogyan rendezzünk be egy kis fürdőszobát. Csak írjuk le, hogy kicsi, praktikus fürdőszoba, tusolóval, WC-vel, mosdókagylóval:
De megadhatunk pontosabb parancsot is, például így: napfényes nappali, skandináv stílusú bútorokkal, barna kanapéval a falnál az ablak alatt, zöld szőnyeggel a szoba közepén:
Feltölthetünk nekünk tetsző képet és kérhetjük, hogy ebben a stílusban készítsen javaslatot, de máshol legyenek a bútorok. Például, ha tetszik egy fürdő, a kép feltöltése után írhatjuk azt az utasítást, hogy mutasson ötleteket ilyen stílusú fürdőszobára, amiben jobbra van a kád, van benne WC, mosdó és szekrény. Az első a feltöltött igazi fénykép, majd az MI javaslata látható:
Kísérletezzünk bátran, hiszen csak a képzeletünk szab határt annak, hogy mit szeretnénk látni. Az MI használata a lakberendezésben nem csak egy újabb trend, hanem egy valódi paradigmaváltás. Egy olyan eszköz, ami lehetővé teszi mindenki számára, hogy megvalósítsa az építési álmait.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan ítéljük meg a gépek döntéseit? – A gépnél az eredmény, az embernél a szándék számít
- A UPS októbertől mesterséges intelligencia segítségével végzi a vámkezelést Európa szerte
- Ki kell ereszteni a szellemet a palackból!
- Az MI veszélyei: üzleti és jogi kockázatok
- Magyar kutatói együttműködésben összegezték a mesterséges intelligencia hatásait
- Az MI támogatására optimalizált adatközpontok kialakításához nyújt segítséget a Schneider Electric
- Hazánkban is egyre több orvos munkáját segíti a mesterséges intelligencia
- Ezekre a készségekre lesz szükségük a munkavállalóknak az MI-korszakban
- Az ABB és a Microsoft együttműködik, hogy a generatív MI-t használják az ipari alkalmazásokban
- A mesterséges intelligencia és a jog viszonyáról rendeztek workshopot a Széchenyi-egyetemen
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hatékony átalakulás: a K&H IT gyorsítja a fejlesztéseket
Az utóbbi években a K&H IT részlege jelentős előrelépéseket tett a fejlesztési területen, melyet a digitális átállás és a növekvő fejlesztési igények katalizáltak. Az ágazatban tapasztalható versenyhelyzet és az ügyféligények folyamatos változása kihívások elé állította a bankot, amelyre hatékony és gyors válaszok kellettek.
Az inflációt vernék agyon az új közösségi platformon az influenszerek
Már 49 országban van jelen az új, egyre népszerűbb közösségi platform, mely sosem látott módon forradalmasítja vásárlási lehetőségeinket. A segítségével élménnyé válik a bevásárlás az online térben is, ráadásul olyan termékek is elérhetővé váltak, amelyekről eddig csak álmodtunk. Ebbe a trendbe szállnak most be influenszerek, akik eddig csak a közösségi oldalaikon népszerűsítették a luxustermékeket, nem kis felháborodást okozva ezzel jó néhány követőjüknek. Az Allyos, a közösségi platformok új generációja, ahová ingyen regisztrálhatunk profilt – akárcsak a Facebookon vagy a TikTokon – és tetszőleges árakon vásárolhatunk.