6,5 milliárd klikkelés a NASA honlapján
A látogatottsági adatok január 4-től, -amikor az első Mars szonda, a Spirit elérte a bolygót,- a február 19-ig tartó időszakra vonatkoznak, és a 6,53 milliárdos számmal a NASA szerint átléptek egy pszichológiai határt, hiszen a földön jelenleg nagyjából 6,3 milliárdan élnek. Az elemzők ugyan figyelmeztetnek arra a tényre, hogy a .com-válság óta a weboldal találatainak számát nem kezelik mindenható mutatóként, ám az ügynökség ettől függetlenül még soha nem ért el ilyen sikert. A rengeteg képet és letölthető videó-anyagokat tartalmazó NASA oldal reklámozása egyáltalán nem öncélú, az ügynökségnek minden költségvetési ciklusban keményen kell lobbiznia saját költségvetéséért, és a hidegháborús űrverseny elmúltával új célokat kell találnia önnön létezésére. Az űrsikló-katasztrófák után nagyot esett a NASA népszerűsége, és bár Bush elnök nagyszabású űrprogramot hirdetett, az USA elnökválasztás előtt áll, valamint az elnöknek újraválasztás esetén is el kell fogadtatnia javaslatát a kongresszussal. A NASA oldala a www.nasa.gov címen érhető el, erről nyílik meg a Mars-kutatáshoz külön létrehozott weboldal (http://marsrovers.jpl.nasa.gov/home/index.html).
Kapcsolódó cikkek
- Levelezőszolgáltatást indított a Lánglovagok.hu
- Bíróság elé állt a romániai NASA-hacker
- Közösségi oldal Corel-használóknak
- Új generációs webtechnológiát integrál az Arcus
- Elindult a T-Mobile Kapcsolat koncert honlapja
- Handabandázik a T-Online
- Google: a weboldalak tizede veszélyes kódot tartalmaz
- Magyar a legjobb európai webkettes oldalak között
- Magyar portál az EU web 2-es versenyében
- A közismert weboldalak nagy része sebezhető
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.