Netkedvcsináló
Internetes oktatókampány Matáv módra
Hát igen, ezek az írások nem műszaki kifejezésekkel, applikációkkal és kilobit per szekundumokkal dobálóznak. S ha érthető a stílus, meggyőző lehet az érv is. A Matáv felismerte és bevetette azt az amúgy ritkán alkalmazott, de rendszerint hatásos trükköt, hogy nem konkrét terméket, eszközt vagy szolgáltatást akar eladni, hanem megtanít annak hasznára és használatára. A többi a fogyasztón múlik - és feltétlenül a véletlenen.
"Az internetes oktatókampányunk segítségével mindennapi élethelyzetekben kívánjuk bemutatni az internet hasznosságát - magyarázza a szándékot Reznák Roxán, a Matáv termékmarketing-igazgatója -, azért, hogy felhívjuk az olvasók figyelmét az internet előnyeire, egyszerűségére. Hiszen számos olyan területen is kaphatnak segítséget az emberek az internetről, amelyről korábban nem is gondolták volna."
A gyakorlatban ezt megkönnyíti, hogy otthonában külön internet-előfizetés nélkül bárki rá tud csatlakozni a világhálóra a Matáv Nyílt Internet szolgáltatásával, amelyhez csak egy telefonvonalra és egy modemmel ellátott számítógépre van szükség. Nem kell külön szerződést kötni, nincs havidíj, csak a tényleges használatért kell fizetni. Ilyenkor elég beírni a szolgáltatás behívószámát (06,51622622), felhasználói névként, illetve jelszóként pedig egyaránt a "matav" szót.
"Az internetezés elterjedésének fő gátja - idézi a szakember a felmérések tanulságát -, hogy nem tudják az emberek, mire használható, miért lenne érdemes egy bonyolultnak látszó, szövevényes hálózatra rákapcsolódni. Mi az a plusz, amit az internet ad számukra. Mindenkinek meg kell találni a számára érdekes és hasznos tartalmat. A kampányunk során hetente valamilyen érdekes témakörről mutatjuk be, hogy abban miért is jobb és egyszerűbb az interneten keresztül információkat gyűjteni. A témák között lesznek könnyedebbek (kultúra, főzés, szórakozás) és természetesen szárazabbak is (adóbevallás, hivatali ügyintézés). Szigorúan véve nem ennek a kampánynak a része, hiszen lassan már 2 éve működik, mégis fontosnak tartom itt is megemlíteni, hogy a Mindentudás Egyetemének programjához kapcsolódva - a hétfő esti előadások előtt, ugyanazon a helyszínen, az Axeleróval közösen - rendszeresen tartunk ingyenes internetoktatást. A mostani internetes oktatási kampányhoz hasonlóan közérthetően és kedvcsináló céllal! A jó hír az, hogy ez a program nagyon népszerű, rendszeres a túljelentkezés.
A Matávnál nem követik el azt a hibát, amit másutt már tapasztalhattunk, nevezetesen hogy olyan médiumban hirdetnek (és épp magát a médiumot), amelyet a célcsoport még nem használ - tehát nem is juthat el hozzá az üzenet. A kampány során a nyomtatott sajtóban indítanak a kezdő internetezők számára olyan rovatot, amely 15-16 héten át heti rendszerességgel önálló címmel, állandó helyen jelentkezik. A rovat oktató céllal segít megmutatni az internetezés gyakorlati oldalát. Ezzel remélik felkelteni az olvasók internet iránti igényét, ráébreszteni őket, hogy mennyi mindent és milyen könnyen lehet elintézni a fotelból.
Az olyan általános témák, mint a könyvvásárlás, az ételrendelés, az álláskeresés, az utazásszervezés, a szállás- és repülőjegy-foglalás, a képeslapküldés, a játékok, szórakozási programok keresése, a fotók elhelyezése a neten, a chat, az apróhirdetés stb. mellett olvashatnak kifejezetten női témákról (divatban a blogírás, receptek, párkeresés, horoszkóp készíttetése, aszcendensszámítás, szépülési tanácsok, hogyan készüljünk az esküvőre, fitneszoldalak, patika, gyógynövények, feng-shui, lakberendezés, kismamáknak szóló oldalak), illetve megismerhetnek egyéb lehetőségeket, mint az online fogadás, az autós, a képregény- és celebrityoldalak, a sztárokról szóló pletykák stb.
A megjelenő cikkek praktikus útmutatóval válnak teljessé: a konkrét linkajánló minden egyes témában ismerteti az ahhoz kapcsolódó, illetve az adott település lehetőségeit ismertető weboldalakat.
Business Online ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.