Netkedvcsináló

Internetes oktatókampány Matáv módra

forrás Prim Online, 2004. december 11. 16:23
Az internet lassan, csendesen belopózik mindennapjainkba. Lehet vitatkozni arról, hogy hasznos-e, nélkülözhető-e, lehet felméréseket készíteni a használatáról, majd lehet siránkozni a lehangolóan csekély elterjedtség miatt, és persze lehet örülni a széles sáv ígéretes fejlődési ütemének. Lehet vonzó csomagokkal várni a betérőket, de eléjük is lehet menni, hogy kedvet csináljunk azoknak, akik még nem tudják, miről maradnának le, ha kimaradnának. A Matáv ez utóbbit teszi újságcikkekre alapozott internetes oktatókampányával.
A regionális napilapokban, népszerű női magazinokban figyelemfelkeltő mondatokkal találkozhatnak szeptember közepétől az olvasók. Egy főzési rovatban például: "Aki megízleli az internet által tálcán kínált lehetőségeit, és elégedett a kóstolóval, garantáltan ráharap a világhálóra. A csipegetés, majd az eszegetés után habzsolni kezdi a csábítóbbnál csábítóbb ajánlatokat..." Vagy nézzünk egy másikat színházi témában: "A kínálat szerfelett sokszínű, a pörgés nagy, a lehetőségek tárháza szinte kimeríthetetlennek tetszik, a figyelmünk azonban sajnos véges. Emberek vagyunk. De hát mire való akkor az otthoni internet, ha nem épp erre (is)? Hogy kéznél legyen, ha programokról van szó. Ha kicsit kiruccannánk. Egy otthonos mozdulat a világhálón, ugrás az internetre, hazulról, papucsban, s máris előttünk, közel a megoldás."

Hát igen, ezek az írások nem műszaki kifejezésekkel, applikációkkal és kilobit per szekundumokkal dobálóznak. S ha érthető a stílus, meggyőző lehet az érv is. A Matáv felismerte és bevetette azt az amúgy ritkán alkalmazott, de rendszerint hatásos trükköt, hogy nem konkrét terméket, eszközt vagy szolgáltatást akar eladni, hanem megtanít annak hasznára és használatára. A többi a fogyasztón múlik - és feltétlenül a véletlenen.

"Az internetes oktatókampányunk segítségével mindennapi élethelyzetekben kívánjuk bemutatni az internet hasznosságát - magyarázza a szándékot Reznák Roxán, a Matáv termékmarketing-igazgatója -, azért, hogy felhívjuk az olvasók figyelmét az internet előnyeire, egyszerűségére. Hiszen számos olyan területen is kaphatnak segítséget az emberek az internetről, amelyről korábban nem is gondolták volna."

A gyakorlatban ezt megkönnyíti, hogy otthonában külön internet-előfizetés nélkül bárki rá tud csatlakozni a világhálóra a Matáv Nyílt Internet szolgáltatásával, amelyhez csak egy telefonvonalra és egy modemmel ellátott számítógépre van szükség. Nem kell külön szerződést kötni, nincs havidíj, csak a tényleges használatért kell fizetni. Ilyenkor elég beírni a szolgáltatás behívószámát (06,51622622), felhasználói névként, illetve jelszóként pedig egyaránt a "matav" szót.

"Az internetezés elterjedésének fő gátja - idézi a szakember a felmérések tanulságát -, hogy nem tudják az emberek, mire használható, miért lenne érdemes egy bonyolultnak látszó, szövevényes hálózatra rákapcsolódni. Mi az a plusz, amit az internet ad számukra. Mindenkinek meg kell találni a számára érdekes és hasznos tartalmat. A kampányunk során hetente valamilyen érdekes témakörről mutatjuk be, hogy abban miért is jobb és egyszerűbb az interneten keresztül információkat gyűjteni. A témák között lesznek könnyedebbek (kultúra, főzés, szórakozás) és természetesen szárazabbak is (adóbevallás, hivatali ügyintézés). Szigorúan véve nem ennek a kampánynak a része, hiszen lassan már 2 éve működik, mégis fontosnak tartom itt is megemlíteni, hogy a Mindentudás Egyetemének programjához kapcsolódva - a hétfő esti előadások előtt, ugyanazon a helyszínen, az Axeleróval közösen - rendszeresen tartunk ingyenes internetoktatást. A mostani internetes oktatási kampányhoz hasonlóan közérthetően és kedvcsináló céllal! A jó hír az, hogy ez a program nagyon népszerű, rendszeres a túljelentkezés.

A Matávnál nem követik el azt a hibát, amit másutt már tapasztalhattunk, nevezetesen hogy olyan médiumban hirdetnek (és épp magát a médiumot), amelyet a célcsoport még nem használ - tehát nem is juthat el hozzá az üzenet. A kampány során a nyomtatott sajtóban indítanak a kezdő internetezők számára olyan rovatot, amely 15-16 héten át heti rendszerességgel önálló címmel, állandó helyen jelentkezik. A rovat oktató céllal segít megmutatni az internetezés gyakorlati oldalát. Ezzel remélik felkelteni az olvasók internet iránti igényét, ráébreszteni őket, hogy mennyi mindent és milyen könnyen lehet elintézni a fotelból.

Az olyan általános témák, mint a könyvvásárlás, az ételrendelés, az álláskeresés, az utazásszervezés, a szállás- és repülőjegy-foglalás, a képeslapküldés, a játékok, szórakozási programok keresése, a fotók elhelyezése a neten, a chat, az apróhirdetés stb. mellett olvashatnak kifejezetten női témákról (divatban a blogírás, receptek, párkeresés, horoszkóp készíttetése, aszcendensszámítás, szépülési tanácsok, hogyan készüljünk az esküvőre, fitneszoldalak, patika, gyógynövények, feng-shui, lakberendezés, kismamáknak szóló oldalak), illetve megismerhetnek egyéb lehetőségeket, mint az online fogadás, az autós, a képregény- és celebrityoldalak, a sztárokról szóló pletykák stb.

A megjelenő cikkek praktikus útmutatóval válnak teljessé: a konkrét linkajánló minden egyes témában ismerteti az ahhoz kapcsolódó, illetve az adott település lehetőségeit ismertető weboldalakat.

Business Online ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket

A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.

2024. április 19. 20:08

Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak

A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies. 

2024. április 19. 18:43

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

2024. április 19. 16:59

Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata

Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket. 

2024. április 19. 15:11

Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.

2024. április 19. 13:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09