Függőséget okozhat munkahelyi internet-használat
Kávé az internet ellen – az internetet a munkahelyen magáncélra használó megkérdezett alkalmazottak 52%-a inkább lemondana a reggeli kávéjáról, mint a munkahelyi internet személyes jellegű felhasználásáról.
Internetezéssel töltött idő – a megkérdezett alkalmazottak 93%-a használja az internetet rendszeresen a munkahelyén (ez magasabb a 2004-es Web@Work felmérés adatainál)
Magánjellegű felhasználás – a munkahelyen internetezéssel töltött átlagos idő 12,6 óra/hét, míg a nem munkával kapcsolatos internetes oldalak böngészésével töltött idő 3,4óra/hét. A megkérdezett informatikusok azonban úgy becsülik, hogy az alkalmazottak csaknem hat (5,9) órát töltenek a nem munkával kapcsolatos oldalakon.
Internet személyiség – A megkérdezett alkalmazottak 48%-a csak munkával kapcsolatos feladatokra használja az internetet. A megkérdezettek 10%-a munkára és szórakozásra egyenlő mértékben használja az internetet.
Felkeresett weboldalak – a felkeresett nem munkával kapcsolatos honlapok közül a legnépszerűbbek a híroldalak, (81%), a személyes e-mail (61%), az internetes bankszolgáltatások (58%), utazással (56%) és vásárlással (52) kapcsolatos oldalak.
Nembeli különbségek – A férfiak 62%-a vallotta be, hogy munkaidő alatt nem munkával kapcsolatos oldalakat is felkeres, míg a nők kicsivel több, mint fele (54%) vallotta ezt be. A férfiak 2,3x nagyobb valószínűséggel látogatnak sportoldalakra munkaidőben, mint a nők, és férfiaknál háromszor nagyobb annak a valószínűsége, hogy befektetési és részvényvásárlási oldalakra látogatnak munkaidőben, mint a nőknél.
Internetes pornográfia – A munkahelyen internetet használó férfiak 23%-a vallotta be, hogy munkaidőben pornóoldalra látogatott, míg a nők közül csak 12% tett így. A férfiak 17%-a, a nők 11%-a vallotta be, hogy szándékosan nézett pornót.
Nem munkával kapcsolatos alkalmazások használata – A különböző média adások hallgatása vagy nézése (18%), és az azonnali üzenet küldő programok használata (16%) még mindig a legnépszerűbb munkahelyen használt nem munkával kapcsolatos alkalmazások, amelyeket a megkérdezettek legalább hetente egyszer használnak. A számítógépes játékok használata a munkahelyen csökkent, az alkalmazottak csak 6%-a mondta, hogy ilyen játékokat játszik, szemben a 2004-es 14%-kal.
Azonnali üzenet – Az azonnali üzenetküldő programokat használó válaszadók 43%-a küld vagy kap csatolt fájlokat az azonnali üzenetprogram segítségével munkaidőben. (ez magasabb a 2004-es 37%-os adatnál). 29% vallotta be, hogy az azonnali üzenetküldő programot főképpen nem munkával kapcsolatos célokra használják. A megkérdezett informatikai döntéshozók szerint a cégek majdnem kétharmada (63%-ának) nem korlátozza az azonnali üzenetküldést.
Lemezterületre gyakorolt hatás – A megkérdezettek 40%-a vallotta, hogy a lemezterület 1-4%-át foglalják el nem munkával kapcsolatos fájlok. A válaszadók 39%-a 5-10% közötti lemezterületet használ nem munkával kapcsolatos fájlok tárolására. 11% pedig a teljes lemezterület 11%-át használja erre. Csak 10% állította, hogy egyik belső ügyfélszolgálati hívásuk sem érintett magáncélú anyagokat.
A felmérés óriási különbséget mutatott aközött, hogy az informatikai döntéshozók mit hisznek, mennyi időt töltenek az alkalmazottak magánjellegű internetezéssel, és amennyit az alkalmazottak bevallottak. Az informatikai döntéshozók például úgy becsülték, hogy az alkalmazottak csaknem 6 (5,9) órát töltenek hetente magánjellegű internetezéssel, de az ezt bevalló megkérdezettek állításuk szerint átlagosan csak heti 3,4 órát töltenek internetezéssel.
Mivel egyre inkább elhalványodik a szakmai és magánjellegű internethasználat közötti választóvonal, sok alkalmazott az internet segítségével végzi munkáját és magánjellegű feladatait is a munkaidő alatt. Ezenkívül pusztán a weboldalak és alkalmazások mennyisége és sokfélesége miatt sok alkalmazott nem vallja be, vagy egyszerűen csak nincs tudatában, hogy valójában mennyi időt töltenek magánjellegű internethasználattal – nyilatkozta Geoff Haggart, a Websense európai alelnöke. A megoldás az alkalmazottak személyes jellegű internethasználatának egyensúlyban tartása úgy, hogy az ne csökkentse a munkahelyi hatékonyságot, a munkamorált, és ne befolyásolja a céget.
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Mobil vagy egymillió font?
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Az adathalászat növekedést, a botok előfordulása csökkenést mutat
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Májusi kémprogram toplista
- A csökkenő árak mérséklik a globális chip-eladást
- Az energiaköltség növeli az informatikai kiadásokat
- Lehetőség vagy kényszer? - Interjú Szűcs Zoltánnal, az AAM vezérigazgatójával
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.