A magyar internetezők vásárlási szokásai

MTI Sajtóadatbank, 2006. március 20. 09:15
Az átlagos magyar internetező nyitott az új dolgokra, megfizeti a minőséget, és nagy vásárlások alkalmával megfontoltan dönt - derül ki a NRC Piackutató Kft. és a TNS Hungary tízezer magyarországi internetező szokásait vizsgáló közös felméréséből.
A kutatás szerint bár a gyakori internetezők 40 százaléka vásárol valamilyen rendszerességgel az interneten keresztül, az esetek többségében kisebb értékű terméket: könyvet, CD-t, DVD-t vesznek. A legelterjedtebb fizetési mód az átutalás, az on-line fizetés mindössze a vásárlók egynegyedére jellemző.

A gyakran internetezők közel 90 százaléka vásárlás előtt az interneten keres információt. A netezők háromnegyed része szívesen próbál ki új termékeket, és ugyanennyien élnek az akciók adta lehetőségekkel. A jobb minőségű árura több pénzt áldozni 80 százalékuk hajlandó, míg 90 százalékuk széles körben tájékozódik, mielőtt nagyobb értékű terméket vásárol.

A tanulmány a férfiak és a nők eltérő vásárlási szokásait is bemutatja: a férfiak kétharmada az esetek többségében ragaszkodik a megszokott márkákhoz. A nőknek csupán a fele kötelezi el magát valamilyen márka mellett, ők szívesen próbálnak ki új dolgokat. A nők a férfiaknál többet adnak a divatos öltözködésre, továbbá érzékenyebbek a leárazásokra: 82 százalékuk ha teheti, akciós terméket vásárol, míg a férfiak 70 százaléka használja ki az árleszállításokat.

A nők körében sokkal inkább jellemző, hogy nézelődnek az üzletekben, és 60 százalékukkal gyakran megtörténik, hogy olyan dolgokra is szemet vet egy üzletben, amelyre a vásárlás előtt nem is gondolt. Ez az arány a férfiak esetében jóval alacsonyabb. A nők mintegy fele, a férfiaknak viszont csupán egynegyede tölti szívesen szabadidejét azzal, hogy üzletekben nézelődik.

Az életkor emelkedésével a divat követése háttérbe szorul: a 35 év felettieknek csupán egyharmada gondolja úgy, hogy lépést tart a divattal, míg a 14-17 évesek kétharmada öltözködik a trendnek megfelelően.

A fiatalok szívesebben nézelődnek akár cél nélkül is, hajlamosabbak az impulzusvásárlásra, de érzékenyebbek az árakra: számukra az akciós termékek a legvonzóbbak. A 25-34 év közötti internetezők jellemzően márkahűek - 63 százalékuk általában a megszokott márkákat vásárolja -, és hajlandóak többet áldozni a magasabb minőséget képviselő termékekre.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15