Informatikai és információs szolgáltató központ Debrecenben

MTI Sajtóadatbank, 2007. május 29. 09:04

Ennek az épületnek templomnak kell lenni, de ugyanakkor meg kell találni azokat a közösségi funkciókat is, ami kötődik a mindennapi élethez - mondta Bölcskei Gusztáv református püspök pénteken Debrecenben, amikor felavatta a Tiszántúli Református Egyházkerületnek az egyetemi templom épületében kialakított informatikai és információs szolgáltató központját.

A Magyarországi Református Egyház Zsinatának lelkészi elnöke emlékeztetett rá, hogy hosszú küzdelem után a közelmúltban kapták vissza az egyetemi templomot, amely sok éven át "kívülről templomnak nézett ki, de belülről nem volt az".

A református egyház megkezdte a templom visszaállítását, amelynek első ütemében az alagsorban informatikai központot, internetkávézót és könyvesboltot alakítottak ki.

Itt kapott helyet a Magyarországi Református Egyház informatikai központja is - tette hozzá a tiszántúli református püspök.

Halász János, Debrecen alpolgármestere kifejtette: a város akkor erős, ha erősek a közösségei, Debrecen akkor erős, ha egyházi közösség is erős.

A kulturális alpolgármester szerint a reformtus egyház erejét mutatja, hogy építkezni, újrahasznosítani is tud, amihez a továbbiakban is megígérte Debrecen segítségét.

Üdvözölte az egyház és az egyetem együttműködését Nagy János, a Debreceni Egyetem (DE) rektora is. Reményét fejezte ki, hogy az egyeteme csaknem 30 ezer hallgatója az új központtal olyan lehetőséget kap, amire régóta vártak.

A szolgáltató központban ugyanis száz számítógépes munkaállomást alakítottak ki, amit az egyetemisták este nyolctól reggel nyolcig használhatnak. Napközben számítógépes tanfolyamokat, képzéseket rendeznek a központban, de az internetkávézót ekkor is igénybe vehetik a debreceniek, köztük az egyetemi hallgatók.

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni

Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.

2024. november 20. 18:21

A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.

2024. november 20. 16:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59