Informatikai és információs szolgáltató központ Debrecenben
Ennek az épületnek templomnak kell lenni, de ugyanakkor meg kell találni azokat a közösségi funkciókat is, ami kötődik a mindennapi élethez - mondta Bölcskei Gusztáv református püspök pénteken Debrecenben, amikor felavatta a Tiszántúli Református Egyházkerületnek az egyetemi templom épületében kialakított informatikai és információs szolgáltató központját.
A Magyarországi Református Egyház Zsinatának lelkészi elnöke emlékeztetett rá, hogy hosszú küzdelem után a közelmúltban kapták vissza az egyetemi templomot, amely sok éven át "kívülről templomnak nézett ki, de belülről nem volt az".
A református egyház megkezdte a templom visszaállítását, amelynek első ütemében az alagsorban informatikai központot, internetkávézót és könyvesboltot alakítottak ki.
Itt kapott helyet a Magyarországi Református Egyház informatikai központja is - tette hozzá a tiszántúli református püspök.
Halász János, Debrecen alpolgármestere kifejtette: a város akkor erős, ha erősek a közösségei, Debrecen akkor erős, ha egyházi közösség is erős.
A kulturális alpolgármester szerint a reformtus egyház erejét mutatja, hogy építkezni, újrahasznosítani is tud, amihez a továbbiakban is megígérte Debrecen segítségét.
Üdvözölte az egyház és az egyetem együttműködését Nagy János, a Debreceni Egyetem (DE) rektora is. Reményét fejezte ki, hogy az egyeteme csaknem 30 ezer hallgatója az új központtal olyan lehetőséget kap, amire régóta vártak.
A szolgáltató központban ugyanis száz számítógépes munkaállomást alakítottak ki, amit az egyetemisták este nyolctól reggel nyolcig használhatnak. Napközben számítógépes tanfolyamokat, képzéseket rendeznek a központban, de az internetkávézót ekkor is igénybe vehetik a debreceniek, köztük az egyetemi hallgatók.
Kapcsolódó cikkek
- E-petíció dönthetne a társadalmat érintő kérdésekről
- 200 millió Google Earth felhasználó
- Asus UMPC negyvenezerért
- 122 millió európai az interneten
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- Az Intel is beszáll az ultraolcsó laptopok piacára
- Új web2 szolgáltatás: Közösségi térkép
- Növekvő net-populáció egész Európában
- A britek neteznek a legtöbbet
- ECDL a szakképzésben - kölcsönös átjárhatóság
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.