Kínában is szolgáltathat tartalmat a Google

MTI Sajtóadatbank, 2007. június 22. 10:33

A Google megkapta az előzetes jóváhagyást Pekingtől, amellyel a keresőportáljáról híressé vált óriáscég megkezdheti a tartalomszolgáltatást a világ második legnagyobb internet-piacán.

Elemzők szerint a tartalomszolgáltatáshoz szükséges engedéllyel, amelyet a Kínai Informatikai Minisztérium adott ki, a Google több reklámbevételre tehet szert.

Marsha Wang, a Google szóvivője pozitívan értékelte a kínai hatóságok előzetes jóváhagyását, azonban nem részletezte, hogy még milyen engedélyeket kell beszerezniük ahhoz, hogy a Google híreket szolgáltathasson a kínai internetezőknek.

"Az engedélyek beszerzése döntő fontosságú ahhoz, hogy a Google a nagy hirdetőket is magához tudja vonzani, és abban is segít, hogy minél több tartalmat próbáljanak megjelentetni" - vélekedett Edward Yu, aki egy pekingi központú nemzetközi elemző cég igazgatója.

A kínai webes keresők piacát a Baidu.com vállalat vezeti, amely az év elején kapta meg a hírszolgáltatáshoz szükséges engedélyeket. A Baidu 2007 első negyedévében 21 százalékkal részesedett a kínai online hirdetések 1,37 milliárd jüanos (közel 33,5 milliárd forintos) piacán, a Google részesedése jelenleg 7 százalék.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05