Mégsem kell 1,5 milliárdot fizetnie a Microsoftnak szabadalomsértés miatt

Genda Csongor Zoltán, 2007. augusztus 7. 21:01

Egy amerikai bíróság legújabb döntésének értelmében a Microsoft még sem kell kifizesse a még februárban kiszabott másfél milliárd dolláros büntetést szabadalomsértés miatt az Alcatel-Lucentnek.

Idén tavasszal rekordösszegű bírsággal sújtották a redmondi szoftveróriást, mivel az megsértett két a Lucent birtokába került mp3 formátumra vonatkozó szabadalmat is. A francia óriásvállalat kétmilliárd dolláros kárigényt nyújtott be a Microsofttal szemben, a bíróság pedig végül másfél milliárdot hagyott  jóvá. Az akkori ítéletet azonban most megsemmisítette az újonnan felállított esküdtszék. Az ügyben eljáró bíró, Rudi Brewster meglátása szerint az egyik szabadalom kapcsán a szoftveróriás már szerződést kötött a szintén jogtulajdonos németországi Frauenhofer intézettel, a másikat pedig nem sértették meg a redmondiak.

A Microsoft óriási sikerként könyvelte el a mostani győzelmet, az Alcatel-Lucent képviselői viszont nem értenek egyet az ítélettel, és kijelentették, hogy fellebbezni fognak.

Kulcsszavak: jog Alcatel MP3 Microsoft

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A válságban tovább erősödik a digitális kommunikáció, de a kilábalás lassú lesz

Az IAB Hungary rendszeresen szervez különféle eseményeket a tagjai számára, amelyek egy-egy kiemelt trenddel, fontos piaci jelenséggel foglalkoznak. A június 3-i IAB Café a digitális reklámköltés alakulását vizsgálta, különös tekintettel a koronavírus hatásaira. A szakmai szervezet egy friss kutatást is bemutatott az eseményen.

2020. június 5. 09:21

Május végén startolt a Publicis Groupe AI vezérelt platformja Magyarországon

Egyedülálló módon egyesíti a szaktudást a technológiával a Publicis Groupe mesterséges intelligencia alapú platformja, a Marcel, ami lehetővé teszi, hogy a szervezet 83 000 nemzetközi munkatársa egyetlen közös talent-poolként működjön, és minden projektre az arra legalkalmasabb szakemberekből álló csapat állhasson össze. A világ harmadik legnagyobb marketingkommunikációs cége a koronavírus-járvány miatt a tervezettnél korábban, április végén indította el új innovációját először az Egyesült Államokban, hogy ebben a kritikus időszakban egyedülálló és a lehető legmagasabb szintű támogatást biztosítsa ügyfeleinek. Május végétől pedig a cégcsoport minden országában, így Magyarországon is elkezdődött a bevezetés.

2020. június 4. 12:03

Mi vár a mobiltelefon kiegészítők piacára idén?

Optimista elemzők 10, pesszimistábbak akár 20-30 százalékos forgalom-visszaesést is jósolnak a koronavírus járvány miatt a globális mobilpiacon. Együttmozgó iparágként logikusan a mobiltelefon kiegészítők piacára is hasonló csökkenés vár, ám az átalakuló munkavégzés és a vásárlói attitűdben végbemenő változások miatt egyes termékkategóriák akár pozitív előjellel is kijöhetnek a helyzetből. 

2020. június 4. 10:52

Égető problémára ad megoldást a Kulcs-Soft új szolgáltatása

A KKV-k aktuális kihívásait szem előtt tartva, Magyarországon egyedülálló, egyben hiánypótló szolgáltatást indít a Kulcs-Soft. A szoftverfejlesztő cég vállalása, hogy a vállalkozások számára biztosít mindent, ami informatika: rendszergazdai szolgáltatást, informatikai biztonságot és számítástechnikai eszközöket és ügyviteli szoftvereket egy kézből. Nagyvállalati szintű szolgáltatások elérhetőek lesznek a kisvállalkozások számára.

2020. június 3. 19:13

Mit tudnak rólunk az okosautók?

Az autóipar technológiai fejlődésével egyre többen használnak internetre kapcsolt autókat a világ minden táján, a statisztikák szerint 2023-ra 76 millió új okosautó lesz forgalomban. Ezek a járművek rengeteg hasznos adatot gyűjtenek saját műszaki állapotukról és a sofőrök vezetési szokásairól, amelyeket a gyártók például későbbi termékfejlesztésekhez használnak fel, hogy kényelmesebbek, fenntarthatóbbak és biztonságosabbak legyenek az autók, illetve a közlekedés. Az adatok egy része azonban személyes információ is egyben, amivel az autóhasználók sokszor nincsenek is tisztában. Vajon tudjuk, hogy pontosan milyen információkat rögzítenek az okosautók és mi történik aztán ezekkel? Többek között ezeket a kérdéseket járja körül a GDPR bevezetésének második évfordulója kapcsán a flottakezelésben piacvezető LeasePlan, amely legújabb Mobility Monitor felmérésében a kapcsolódó aggodalmakkal is foglalkozik.

2020. június 3. 17:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás