Mobiltelefonos tárlatvezetés a Műcsarnokban a T-Mobile-lal
Mobiltelefonos tárlatvezetéssel teszi teljesebbé A Lipcse-jelenség kiállításra ellátogatók élményeit a Műcsarnok és kommunikációs partnereként a T-Mobile. A legnagyobb hazai mobilszolgáltató ugyanis a vizuális kultúra befogadását újszerű eszközökkel, a szinte mindenki által használt mobiltelefonnal kívánja segíteni.
Kapcsolja be mobiltelefonját! – ezzel a múzeumokban szokatlan felszólítással találkozhatnak a Műcsarnok legújabb, május 18-áig látható, A Lipcse-jelenség címet viselő kiállítására érkezők. A kiállítótérbe lépve ugyanis a T-Mobile erre a célra kifejlesztett rendszerének köszönhetően a 06 30 3030 260-as számot tárcsázva a termekben látható alkotásokról további információkat kaphatnak a látogatók magyar, illete angol nyelven. A „virtuális tárlatvezető“ a kiállítás tematikáját követő menürendszer megfelelő menüpontját kiválasztva segíti a látogatókat (általános információk, Memoár szekció, Placebo szekció, Zoom szekció, Bad Painting szekció).
A rendszer azonban ennél többet is kínál. A bluetooth-kapcsolat révén különleges közvetítőszerepet játszik, és a kiállítás statikus keretein túllépve a vizuális élményt egy 3D-s enteriőrképet, valamint a kiállító művészek egy-egy művét a telefonokra továbbítva a mobiltelefonok képernyőire is kiterjeszti. Sőt, Tilo Baumgärtel Megafon című, a Placebo szekcióban megtekinthető, több mint 3 perces videomunkája is lejátszható és „elvihető” az arra alkalmas mobilokkal. A bluetooth-tartalom fogadása díjmentes, és a mobiltelefonos tárlatvezetés minden hazai szolgáltató ügyfele számára elérhető, a szekciókat ismertető információs számot bármely belföldi mobil-előfizető a díjcsomagjának megfelelő díjazással, külföldi mobilról pedig a roaming-tarifájának megfelelően hívhatja.
A Lipcse-jelenség kiállítás a főként festészeti, de az évek során új médiumokkal bővült kortárs lipcsei képzőművészeti színtér megismertetésére vállalkozik 15 művész mintegy 80 munkájának bemutatásával. A lipcsei iskola egyre inkább ismerősen csengő fogalom a képzőművészet iránt érdeklődők körében, egyre többen hallottak már hatásáról, művészekről, akiket a lipcsei iskola inspirált, de keveseknek volt alkalma látni az eredeti munkákat, és azt is kevesen tudják, hogy lipcsei művészeten egy sokszínű, igen látványos, szórakoztató és egyben tartalmas vizuális nyelv értendő. A megjelenítési módok egymástól eltérők lehetnek: a minimalista, absztrakcióba hajló előképek ugyanúgy élnek az új lipcsei festészetben, mint a realista-szürrealista, hipervalóságot szimuláló, történelmi tapasztalatokat magába integráló szemlélet és vizualitás.
Az utóbbi 8-10 év művészeti és műkereskedelmi szempontból egyik legérdekesebb jelensége a Lipcsében kibontakozó festészeti boom. A ma „Új Lipcsei Iskolának” nevezett festészeti iskola különböző művészeti és társadalmi jelenségek különleges konstellációjának köszönheti megszületését. A vasfüggöny lebomlását és a német egyesülést követő években számos fiatal képzőművész érkezett Nyugatról a lipcsei Grafikai és Könyvművészeti Főiskolára, akiknek működése, szelleme megtermékenyítette és egyben felülírta a művészeti iskola elavult, akadémikus stílusát és az erős, főként realista festészeti tradíciót. A hagyomány átírásából Lipcsében kialakuló közös stiláris és szemléleti jellemzők a 90-es években meghatározták a festészeti gondolkodást Németországban, de a jelenség hamar keresett művészeti termékké vált világszerte is. Neo Rauch, Martin Kobe, Matthias Weischer, David Schnell és mások napjainkban a világ kiállítótermeinek sztárfigurái, a műkereskedelmi rekordeladások szereplői. Lipcse minta és tanulmányozandó jelenség nem csak művészeti kvalitásait tekintve, hanem a művészet menedzselése tekintetében is.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- T-Mobile: ötször több sms és mms karácsonykor
- Online pókerjátékkal újít a T-Mobile
- Kivizsgálja az NHH a T-Mobile pénteki üzemzavarát
- Minden T-Mobile-os előfizető 10 percnyi hálózaton belüli beszélgetést kap
- T-Mobile: kötbér helyett 10 lebeszélhető perc
- Nokia Messaging a Pannonnál és a T-mobile-nál
- Májusban folytatódott a lemorzsolódás a mobilpiacon
- A mobilcégek figyelmeztetnek a túlzott adatforgalomra
- Új, alacsonyabb havi díjas csomag iPhone 3G-hez
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.