Mobiltelefonos tárlatvezetés a Műcsarnokban a T-Mobile-lal

forrás Prim Online, 2008. április 14. 17:23

Mobiltelefonos tárlatvezetéssel teszi teljesebbé A Lipcse-jelenség kiállításra ellátogatók élményeit a Műcsarnok és kommunikációs partnereként a T-Mobile. A legnagyobb hazai mobilszolgáltató ugyanis a vizuális kultúra befogadását újszerű eszközökkel, a szinte mindenki által használt mobiltelefonnal kívánja segíteni.

Kapcsolja be mobiltelefonját! – ezzel a múzeumokban szokatlan felszólítással találkozhatnak a Műcsarnok legújabb, május 18-áig látható, A Lipcse-jelenség címet viselő kiállítására érkezők. A kiállítótérbe lépve ugyanis a T-Mobile erre a célra kifejlesztett rendszerének köszönhetően a 06 30 3030 260-as számot tárcsázva a termekben látható alkotásokról további információkat kaphatnak a látogatók magyar, illete angol nyelven.  A „virtuális tárlatvezető“ a kiállítás tematikáját követő menürendszer megfelelő menüpontját kiválasztva segíti a látogatókat (általános információk, Memoár szekció, Placebo szekció, Zoom szekció, Bad Painting szekció).

A rendszer azonban ennél többet is kínál. A bluetooth-kapcsolat révén különleges közvetítőszerepet játszik, és a kiállítás statikus keretein túllépve a vizuális élményt egy 3D-s enteriőrképet, valamint a kiállító művészek egy-egy művét a telefonokra továbbítva a mobiltelefonok képernyőire is kiterjeszti. Sőt, Tilo Baumgärtel Megafon című, a Placebo szekcióban megtekinthető, több mint 3 perces videomunkája is lejátszható és „elvihető” az arra alkalmas mobilokkal. A bluetooth-tartalom fogadása díjmentes, és a mobiltelefonos tárlatvezetés minden hazai szolgáltató ügyfele számára elérhető, a szekciókat ismertető információs számot bármely belföldi mobil-előfizető a díjcsomagjának megfelelő díjazással, külföldi mobilról pedig a roaming-tarifájának megfelelően hívhatja.

A Lipcse-jelenség kiállítás a főként festészeti, de az évek során új médiumokkal bővült kortárs lipcsei képzőművészeti színtér megismertetésére vállalkozik 15 művész mintegy 80 munkájának bemutatásával. A lipcsei iskola egyre inkább ismerősen csengő fogalom a képzőművészet iránt érdeklődők körében, egyre többen hallottak már hatásáról, művészekről, akiket a lipcsei iskola inspirált, de keveseknek volt alkalma látni az eredeti munkákat, és azt is kevesen tudják, hogy lipcsei művészeten egy sokszínű, igen látványos, szórakoztató és egyben tartalmas vizuális nyelv értendő. A megjelenítési módok egymástól eltérők lehetnek: a minimalista, absztrakcióba hajló előképek ugyanúgy élnek az új lipcsei festészetben, mint a realista-szürrealista, hipervalóságot szimuláló, történelmi tapasztalatokat magába integráló szemlélet és vizualitás.

Az utóbbi 8-10 év művészeti és műkereskedelmi szempontból egyik legérdekesebb jelensége a Lipcsében kibontakozó festészeti boom. A ma „Új Lipcsei Iskolának” nevezett festészeti iskola különböző művészeti és társadalmi jelenségek különleges konstellációjának köszönheti megszületését. A vasfüggöny lebomlását és a német egyesülést követő években számos fiatal képzőművész érkezett Nyugatról a lipcsei Grafikai és Könyvművészeti Főiskolára, akiknek működése, szelleme megtermékenyítette és egyben felülírta a művészeti iskola elavult, akadémikus stílusát és az erős, főként realista festészeti tradíciót. A hagyomány átírásából Lipcsében kialakuló közös stiláris és szemléleti jellemzők a 90-es években meghatározták a festészeti gondolkodást Németországban, de a jelenség hamar keresett művészeti termékké vált világszerte is. Neo Rauch, Martin Kobe, Matthias Weischer, David Schnell és mások napjainkban a világ kiállítótermeinek sztárfigurái, a műkereskedelmi rekordeladások szereplői. Lipcse minta és tanulmányozandó jelenség nem csak művészeti kvalitásait tekintve, hanem a művészet menedzselése tekintetében is.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50