A zeneipar többé nem pereli be a fájlcserélőket

Kiss Ádám Zoltán, 2008. december 21. 16:27

Az amerikai óriáskiadók szövetsége bejelentette, hogy szakít eddigi gyakorlatával, és nem indít pereket egyéni felhasználók ellen, viszont a visszaesők esetében kérelmezi internet-hozzáférésük felfüggesztését.

A nagy kiadókat tömörítő Recording Industry Association of America (RIAA) gyökeres változással kezdi az újévet. A szövetség 2003-ban kezdte meg meglehetősen ellentmondásos programját, melynek keretén belül egyéni felhasználókat citálnak bíróság elé illegális zenemegosztásért. Az akciót rengeteg kritika érte, egyrészt szinte teljes hatástalansága, másrészt az egyén felhasználók támadása miatt, ami csak még jobban ellehetetleníti a zeneipar és a hallgatóközönség kapcsolatát. Nem túlzás ezt állítani, hiszen a RIAA az elmúlt öt évben nem kevesebb, mint 35 ezer felhasználó ellen indított jogi eljárást. További szempont, hogy mivel a perek hihetetlen magas perköltséggel járnának, egy kaptafára 3500 dolláros kiegyezést kínál minden vádlottnak a szövetség. Az eltelt időben egyre magasabbra kúsztak a CD-k árai, hogy kárpótolják az RIAA-t a kiesett bevételekért, majd ettől még kevesebb hanghordozót vettek az amerikaiak, és még tovább emelkedtek az árak, egy a zeneipart megsemmisítő spirálba kezdve. A kiadók az elmúlt időszakban azonban rájöttek, hogy nincs más választásuk, mint a nyitás a felhasználók felé, és megkezdték az átállást a legális online terjesztési formák felé, inkább az olcsó tömeges eladások irányába mozdulva, mint az iTunes 99 centes modellje. Hogy mindez azért alapjaiban nem változtatta meg az óriáskiadók hozzáállását, azt jól jelzi, hogy egyetlen korábbi per, vagy eljárás miatt sem kértek elnézést, az ítélettől függetlenül.

Kulcsszavak: RIAA zene jog

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni

Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.

2024. november 20. 18:21

A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.

2024. november 20. 16:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59