Ügyfélkapu: lemondott az üzemeltető cég vezérigazgatója
Lemondott Krupanics Sándor, az Ügyfélkaput üzemeltető állami cég, a Kopint Datorg vezérigazgatója, miután a kormányzati portálon emberi mulasztás miatt bizalmas személyes adatok kerülhettek illetéktelen kezekbe - írja a FigyelőNet. Felelősségre vonják az infokommunikációs államtitkárság illetékes főosztályvezető-helyettesét is - közölte közölte Baja Ferenc infokommunikációért felelős kormánybiztos.
Egy éles helyzetben nem jól működő, a kormányzati portál teljesítményét növelni hivatott szoftver okozta az ügyfélkapu zavarát, nem külső támadás. A FigyelőNet információi szerint a vizsgálat a tervek szerint két-három hét alatt lezárulhat, s a teljes anyag megtekinthető lesz az Informatikai Államtitkárság honlapján.
A február 7-i meghibásodásának ideje alatt összesen 21 353 felhasználó jelentkezett be a rendszerbe – jelentette be Baja Ferenc keddi sajtótájékoztatóján.
A kormánybiztos elmondása szerint a meghibásodás ideje alatt a felhasználók közül mintegy tízezren az APEH rendszerében tevékenykedtek, 259 esetben adófolyószámla-adatokat kérdeztek le. Baja Ferenc elmondása szerint illetéktelen személyek jelszó hiányában az adófolyószámlákat nem tudták módosítani - írta aVilággazdaság.
Egy következmények nélküliséggel kevesebb...
Kapcsolódó cikkek
- Hét regionális központja lesz az e-önkormányzati szolgáltatásoknak
- Cél a hatékony és ügyfélbarát közigazgatási szolgáltatás
- Sikeres e-kormányzat, problémás e-gazdaság, aggasztó jelek az e-demokráciában
- A kormány benyújtotta az elektronikus anyakönyv létrehozását célzó törvényjavaslatot
- Másfél milliárd forint régiónként az e-közigazgatás fejlesztésére
- Készül az "Ügyfélkapu 2"
- Elektronikus kézbesítés: a pártok egyetértenek a szükségességében, a megvalósításról még vitáznak
- Ügyfélkapu: pontosítani kell az eljárásrendeket - Összeomlott a munkaügyi informatikai rendszer?
- Egy kézbe a távközlést és az informatikát!
- E-Magyarország, e-kormányzat: párbeszéd a válsághelyzetről
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.