Mobilreklám-céget vesz a Google

Milkovits Gábor, 2009. november 10. 07:27

A Google bejelentette, hogy 750 millió dollárért megvásárolja az AdMob nevű mobiltelefonos reklámértékesítő céget, hogy ezzel is tovább folytassa terjeszkedését a mobil-internetes piacon.

A Google az interneten már bevált stratégiáját igyekszik a mobiltelefonos szférában kiterjedtebb módon érvényesíteni: itt közvetlen bevételt nem hozó elemként a keresőszolgáltatásnak az Android szoftverplatform felel meg. A pénzt azonban, akárcsak általában az interneten, a mobilok esetében is a reklámfelületek értékesítése hozza, és ebben jelent előrelépést az AdMob felvásárlása. Az AdMob ugyanis olyan technológiát fejlesztett ki, amelynek révén speciálisan mobiltelefonokra szabott hirdetések jeleníthetők meg a készülékek kisméretű kijelzőjén, sőt a megoldás azt is méri, hogy a felhasználók milyen arányban kattintanak rá a szövegekre és nézik meg valóban az adott reklámot. Susan Wojcicki, a Google illetékese a vétellel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy a mobil-internetes reklámpiacban óriásiak a lehetőségek, és a jelenleg még kezdeti fázisát élő területen az AdMob-nak a többiekhez képest figyelemreméltó eredményeket sikerült produkálnia.

A Google már ma is jelen van a mobiltelefonos reklámpiacon, azonban azt nem lehet tudni, hogy 20 milliárd dollár feletti éves bevételének hány százalékát adja ez az ágazat. Eric Schmidt vezérigazgató egyébként éppen a múlt hónapban nyilatkozott úgy, hogy a válság legnehezebb részének elmúltával cége ismét fel szeretné futtatni piaci felvásárlásait.
 

Kulcsszavak: Google +céginfo

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elismerték a Schneider Electric egyenlő fizetésekért tett erőfeszítéseit

A Világgazdasági Fórum egyik szervezete iránymutatóként nevezte meg a Schneider Electric-et a sokszínűség, egyenlőség és befogadás területén indított Globális béregyenlőségi kezdeményezéséért. A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat programja 2014-ben indult el 12 országban, kísérleti jelleggel, azóta több mint 100 országban valósult meg, és 2020 végére a vállalat dolgozóinak 99,6 százalékát érte el. 

2023. február 1. 18:33

Új szakember érkezik a Yettel Magyarország felsővezetésébe

Mohamed ElSayad 2023. január 31-gyel távozik a Yettel Magyarországtól, pozícióját Nemanja Zilovic tölti be a kereskedelmi divízió élén.

2023. február 1. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2022 díjazottjai!

2023. január 27. 09:47

Látássérülteknek fejlesztett eszköz nyerte az LG versenyének fődíját

2023. január 26. 14:02

Közeleg a 31. Magyar Innovációs Nagydíj felhívás beadási határideje

2023. január 16. 18:51

A Bullitt műholdas szolgáltatása lefedettlenség esetén is biztosítja az üzenetküldést

2023. január 9. 15:46