IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
A vártnál magasabb adózott eredményt jelentett tavalyi utolsó negyedévéről az IBM amerikai számítógépgyártó.
A vállalat közölte, hogy profitja 9 százalékkal, 4,8 milliárd dollárra nőtt 2009 utolsó negyedében az egy évvel korábbi 4,4 miliárdról. Az egy részvényre jutó adózott eredmény 3,59 dollárt tett ki a tavalyi negyedik negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 3,27 dollárral.
A Thomson Reuters hír- és pénzügyi adatszolgáltató ügynökség szerint az elemzők átlagosan részvényenkénti 3,47 dolláros profitot vártak.
Az IBM 27,2 milliárd dolláros bevételt ért el a tavalyi utolsó negyedévben, egy százalékkal magasabbat az egy évvel korábbinál.
Az IBM részvényei 134,14 dolláron zártak kedden a New York-i értéktőzsdén, 2,36 dollárral magasabban az előző zárásnál. Az eredmények közzétételét követően, a nem hivatalos kereskedésben azonban 2 százalékkal csökkent a papírok árfolyama, jelezve: a befektetők a most közöltnél még jobb eredményt várnak az IBM-től, hiszen a cég részvényeinek árfolyama tavaly közel 60 százalékkal emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- IBM: vártnál jobb negyedéves eredmény
- Több ezer munkahelyet létesít az IBM
- IBM: vártnál jobban csökkent a negyedéves bevétel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.