A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája

A fogyasztói véleménykutatások és a cégek nyilvános pénzügyi adatai alapján összeállított BrandZ Top 100 listán a Google mögött az IBM áll, 28 milliárd dollárral lemaradva. A harmadik az Apple, a negyedik a Microsoft. Az első nem technológiai társaság az ötödik helyen álló Coca Cola, amely 2006-ban még a listavezető volt.
A 100 vezető márka összesített értéke 2,04 ezer milliárd dollár. Ez a tavalyihoz képest 4 százalékos növekedés, ami részben azzal magyarázható, hogy most először olajipari cégeket is bevontak a felmérésbe. Hosszabb távú, 5 éves összevetésben 40 százalékos az értéknövekedés, ami felülmúlja a tőzsdék növekedését, és a Millward Brown szakértői szerint arra utal, hogy az erős márkák jól bírják a válságot.
A technológiai szektorból újonc a listán a Facebook. A több mint 400 millió aktív tagot összefogó közösségi hálózat értékét 5,5 milliárd dollárra teszik a kutatók.
A felmérés szerint gyorsan törnek előre a nagy felzárkózó gazdaságok, elsősorban az angol rövidítéssel BRIC-országoknak nevezett Brazília, Oroszország, India és Kína, valamint Mexikó. A 2006-ban összeállított első listán mindössze 2 társaság tartozott ebbe a körbe, az idein viszont már 13 cég. Ezzel párhuzamosan megfigyelhető az észak-amerikai és a nyugat-európai térség
visszaszorulása: az amerikai és kanadai vállalatok száma a tavalyi 52-ről 50-re csökkent, a nyugat-európaiaké pedig 36-ról 30-ra.
A 100 legerősebb márka közül 13 mobilszolgáltató. A legértékesebb a 8. helyen álló China Mobile, több mint 500 millió előfizetővel, 52,6 milliárd dollárt érő márkanévvel. A mobilszolgáltatók összértéke 1 százalékkal csökkent 2009-hez képest.
Ugyancsak jelentős a kiskereskedelmi láncok részaránya. Kilenc ilyen cég szerepel a listán, összesített értékük 1 százalékkal csökkent tavaly óta. Jól teljesítettek viszont azok a cégek, amelyek alkalmazkodnak a válság nyomására változó fogyasztói szokásokhoz, mint például az amerikai Walmart, amely az alacsony árakat középpontban tartó stratégiájával a felmérés ötéves eddigi története során végig meg tudta őrizni a kategóriáján belül az első helyet.
Járműipari cégből 8 szerepel a listán. Összesített értékük 15 százalékkal csökkent, aminél nagyobb visszaesést egyetlen szektorban sem regisztráltak. A Ford és a Volkswagen ugyanakkor növelni tudta értékét, a Millward Brown kutatói szerint főként a technológiai
fejlesztésekkel.
Kapcsolódó cikkek
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- A Google megvásárolta az eBook Technologies-t
- Rendkívüli fizetésemelés a Google-nál
- A vártnál jobb eredményekről számolt be a Google
- Tortával ünnepli magát a Google
- Heal Edina a Google új magyarországi vezetője
- Ballmer: a Google egy szörnyeteg
- Arat a Google, virul az online hirdetési piac
- A vártnál nagyobb a Google negyedéves adózott eredménye
- Jelentős részvénymennyiségtől válnak meg a Google-alapítók
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Késleltetve jelenik meg az infláció az e-kereskedelemben
Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését, állapította meg az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál annak kapcsán, hogy az oldalon közel 90 termékkategória legkeresettebb termékeinek éves árváltozását vizsgálta, több mint 3.000 termékre kiterjedően.
Egyre közelebb a készpénzmentes jövő!
A Covid-19 adott a társadalom számára egy új viszonyrendszert: viszolygunk a közös használatban lévő tárgyaktól, mint például egy tömegközlekedési járaton a fogódzótól vagy éppen a készpénztől. A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet most az az eredménye, hogy megszabadulunk a materiális értelemben vett fizetőeszközöktől.
Gyorsjelentett a Siemens
Erős harmadik negyedéves eredményekről számolt be a Siemens. A német technológiai vállalat április 1. és június 30. közötti árbevétele meghaladta a 17,8 milliárd eurót, mely 11%-kal magasabb, mint az egy évvel ezelőtti azonos időszakban. A megrendelések összértéke 22 milliárd euróra rúgott, ez 7%-kal több, mint tavaly ilyenkor.
Saját kriptovalutát indított egy osztrák szendvicsező
A komoly üzleti befektetés mellett életeket hivatott menteni a LAMEA Sandwich Corner által indított kriptovaluta. A tokennel az innsbrucki székhelyű szendvicsező minden éttermében lehet már fizetni, a vállalat célja pedig az, hogy az emberek tudatosan vásároljanak és a termékek összetevőire nagyobb figyelmet szenteljenek világszerte.
Kanadában terjeszkedik a Chameleon Smart Home Zrt.
Kanadában terjeszkedik az okosotthon-rendszereket fejlesztő magyar Chameleon Smart Home Zrt., amely a napokban három torontói toronyházban kialakított mintalakásában tette elérhetővé a 2021-es Dubaji Világkiállításon bemutatott innovatív megoldásait.