Júniusban a mobil-előfizetések száma csökkent, az aktív ügyfeleké pedig nőtt

forrás Prim Online, 2010. július 17. 11:16

Júniusban 16 ezerrel 11,866 millióra csökkent a három hazai mobiltelefon-szolgáltató teljes ügyfélszáma, ugyanakkor a forgalmazásban részt vevők, azaz az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma az előző hónaphoz képest 15 ezerrel 10,804 millióra nőtt, jelentette be a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).

A teljes ügyfélszám 12 hónap alatt 23,8 ezerrel, ezen belül az idei év első félévében 15,7 ezerrel csökkent.

Az NHH gyorsjelentése szerint 2010 júniusában a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma alapján 100 főre 118,6 SIM-kártya jutott. Májusban ez az érték 118,7 volt, egy évvel korábban, 118,64-en, 2009 végén pedig 117,70-en állt.

2010. június végére a teljes ügyfélszám alapján számolva a T-Mobile részesedése a májusi 43,13 százalékról 43,24 százalékra emelkedett, míg a Telenoré 34,94 százalékról 34,85 százalékra, valamint a Vodafoné 21,93 százalékról 21,90 százalékra csökkent. Az elmúlt 12 hónap során a T-Mobile részesedése ebben az összevetésben 0,97 százalékponttal csökkent, míg a Telenoré 0,12 százalékponttal, a Vodafoné pedig 0,84 százalékponttal nőtt.

A forgalmazásban résztvevő ügyfelek száma a júniusi 15 ezres növekedés ellenére az elmúlt 12 hónap alatt 157,8 ezerrel, ezen belül 2010 első félévében közel 127 ezerrel csökkent.

Az év hatodik hónapjában a forgalmat generáló ügyfelek száma alapján a Vodafone piaci része a májusi 22,48 százalékról 22,43 százalékra, a Telenoré 32,90 százalékról 32,89 százalékra esett vissza, míg a T-Mobile 44,62 százalékról 44,68 százalékra növelte piaci részesedését.

Éves összevetésben a Telenor piaci része a forgalmazásban résztvevő ügyfelek száma alapján 0,70 százalékponttal csökkent, míg a Vodafoné 0,55 százalékponttal, a T-Mobilé pedig 0,15 százalékponttal nőtt.

2010 első félévében folytatódott az előfizetéses kártyák arányának növekedése, illetve a feltöltőkártyák részesedésének a csökkenése. Június végén a teljes ügyfélszám 55,5 százaléka használt feltöltőkártyát, míg három hónappal korábban ez az arány 56,2 százalékos, egy évvel korábban pedig 59,2 százalékos volt. Az úgynevezett pre-paid kártyák részesedése 2003 első negyedévében volt a legmagasabb, akkor ennek az aránya a teljes ügyfélszámon belül 78,82 százalékos volt.

A három mobilszolgáltató ügyfelei júniusban 5 ezer 349, 2010 első félévében pedig összesen 28 ezer 549 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 337 ezer 782 mobilszámot érintett.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Galaxy Z sorozat új tagjai megváltoztathatják az okostelefonokhoz való viszonyt

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is, szakít a hagyományokkal, a negyedik generációs készülékek új lehetőségeket hoznak el a mindennapi kapcsolattartásba.

2022. augusztus 10. 16:01

Minden eddiginél vagányabb arculattal és termékekkel jelentkezett a Mobilfox

A Mobilfox, amely idén ünnepelte 6. születésnapját, teljes változáson ment keresztül, amelynek keretében átalakult a márka kommunikációja és megújult a termékpalettája. Az új arculat és a vállalat teljes külső megjelenése a bátorságról és az önmegvalósításról fog szólni ezután. 

2022. augusztus 2. 12:38

A Dell új szintre emeli a javíthatóságot egy kiterjesztettvalóság-alkalmazással

A Dell Technologies mindig szem előtt tartotta a termékek könnyű javíthatóságát a környezettudatosság jegyében. Most egy újabb lépést tett ezen a területen, bejelentette a világ első szervizeléshez tervezett AR alkalmazását, a Dell AR Assistant applikációt. A vállalat olyan ingyenes iOS-en és Androidon is elérhető alkalmazást fejlesztett, amely a kiterjesztett valóság alkalmazásával, lépésenként vezeti végig az ügyfeleket a Dell eszközök alkatrészeinek cseréjén. 

2022. július 31. 10:05

Így hozd ki a legtöbbet a telefonodból a fesztiválokon

Két év kihagyás után idén ismét ezerrel dübörög a fesztiválszezon, a koncertek hálójában pedig kifejezetten sokféleképp számítunk hű társunk, a telefonunk segítségére. De hogyan hozzuk ki belőle a legtöbbet, ha már úgyis ott lapul a zsebünkben? A Nokia Mobile összegyűjtött pár gyakori fesztiválhelyzetet, és néhány mobilos megoldást, kifejezetten partiarcoknak. ​

2022. július 29. 17:20

Kapcsolattartás az ügyfelekkel

Az elmúlt néhány évben számos megszokott üzleti tevékenység megszakadt és a prioritások eltolódtak, ezért az ügyfélkapcsolattartás fontosabbá vált, mint valaha. Az üzenetküldő alkalmazások számtalan olyan funkciót kínálnak, amelyek megkönnyítik és kényelmessé teszik az ügyfélkapcsolattartást mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára, még a legnehezebb helyzetekben is. 

2022. július 28. 14:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Most lesz csak igazán fontos érteni az energiacímkéket

2022. július 31. 12:17

Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja

2022. július 25. 12:40

Így mutatkozik meg a háború hatása a kriptovilágban

2022. július 19. 16:24

Újra keresik az év webshopjait

2022. július 8. 18:20